Meerwaarde naar klant? (Team)Coaches en Trainers – Maatwerk!

Neem vrijblijvend contact op

  • sail2Als een leidinggevende transparant en open is, goed luistert, stimuleert en autonomie faciliteert, zal iedere medewerker en ieder team opbloeien. Een gezond en vitaal team met betrokken medewerkers levert bijdrage aan resultaatgericht werken. Met deze training coachend leiderschap gaan we in op vaardigheden, gedrag en mindset. Hoe je door je medewerkers op de eerste plaats te zetten, de medewerkers jouw klanten/doelgroepen op de eerste plaats zetten. Als rolmodel vraagt dit om het juiste gedrag, feedback weten te geven en te ontvangen. Als leidinggevende vraagt dit om continue zelfreflectie en wordt van je gevraagd vooral anders te communiceren, meer te luisteren, open vragen te stellen. Teams en professionals te erkennen en te waarderen. Een heldere visie, missie vanuit de bedoeling van de organisatie, waarden, kaders en resultaten met elkaar te communiceren, Oplossingsgericht  coachen met acht stappen model om meerwaarde en wendaarbaarheid naar klanten/doelgroepen te creëren vanuit kansen en mogelijkheden. Stap voor stap met inzet van waarderende professioneel constructieve feedback.Zie ook onze maatwerk training Agile Leiderschap.

  • Oplossingsgericht coachenTeamTraining/Masterclass Oplossingsgericht werken en coachen - Certificaat 16 PE-punten: Coachen op kracht en successen voor (interne) (team)coaches en andere professionals, coachende leidinggevenden, teamleiders bij organisatie- en teamontwikkeling naar zelforganiserende en lerende teams en organisaties. Ingezet in het onderwijs en bij Top Drie Beste Werkgevers. Hoe zet je met elkaar vanuit eigenaarschap en gezamenlijke verantwoordelijkheid optimaal krachtbronnen en kwaliteiten in naar meer klantimpact en waarde? Investeren in een leer- en verbetercultuur, vanuit vertrouwen en veiligheid successen en "fouten" te delen en van te leren? Progressiegericht coachen op zelfoplossend en zelforganiserend vermogen bij teams, professionals. Focus, gewenste resultaten en kaders. Veerkracht en vitaliteit, Happiness en flow. Next challenge, inzet acht stappen coachingmodel en waarderende, professionele en constructieve feedback. Brochure Training Progressiegericht werken en coachen op aanvraag. 

     

  • De “Masterclass Oplossingsgericht Werken en Coachen & Persoonlijk Leiderschap” helpt u om  uw doelgroep te coachen naar de gewenste verandering in gedrag en vaardigheden. Omdenken en omhandelen; u bent zelf de sleutel in uw communicatie naar de ander. Brochure Oplossingsgericht, Progressiegericht Coachen Teamtraining/Professionaliseringstraject op aanvraag. Eerste gesprek voor maatwerk programma passend bij gewenste professionalisering is zonder kosten bij u op locatie! Certificaat: 16 PE-punten. Zie ook de gecertificeerde Leergang Coaching met versnelde leerroute voor ervaren coaches!

     

  • golvenCoachen naar Happiness, een leerpad voor teams en organisaties. Gezond en inspirerend werkklimaat en werkplezier, autonomie en zingeving. (Team)coachen/trainen van gelukscompetenties, zelfcompassie en persoonlijk leiderschap - Vitaliteitsprogramma en duurzame inzetbaarheid  ESF - 12 steps to Happiness, veerkacht en vitaliteit - zelforganiserende teams. Ingezet bij Top Drie Beste Werkgevers met positieve evaluatie en pragmatische tools voor de dagelijkse praktijk! Vitaliteit, veerkracht en een evenwichtige Work/Life Balance: oplossingsgericht coachen en werken vanuit talenten, krachtbronnen en successen.Teamcoachen naar gezonder werkklimaat en teamcultuur van veiligheid en vertrouwen, autonomie en werkplezier, en van meerwaarde naar je klanten en doelgroepen. Diverse tips en tools: 10 tips bij stress, energiebarometer, 12 steps to Happiness, motivatie kaarten...

  • coachCoaching: coachen op Work/Life Balance en volgende uitdaging in je verdere professionele en persoonlijke ontwikkeling (vanuit ambitie of urgentie). Coachen vanuit kansen en mogelijkheden. Inzicht in jouw patronen bij stress en/of ambitie; feedback uit je nabije omgeving benutten. Inzicht in je persoonlijke stijl, valkuilen en allergie, gewenste ontwikkeling inzetten in je dagelijkse praktijk. Tips en tools in de dagelijkse praktijk. Werkgeluk, 12 steps to Happiness. Aandacht voor autonomie en vrijheid in professioneel handelen naar de klanten/doelgroepen, verbinding, erkenning en zingeving, vitaliteit, focus en flow. Positieve evaluaties van onze klanten, gemiddeld een negen, ING, Rode Kruis, Onderwijs, Aon, Top Drie Beste Werkgevers. Iedere klant is uniek en ontvangt een maatwerkprogramma met passende tools en werkwijze. Feedback/Waardering van klanten over de coach: "Iemand die meekijkt en meeleeft vanaf de zijlijn. Iemand die het hele (ontwikkelings-)proces in de gaten houdt op benoemde doelstelling. Iemand die positief is en aanmoedigt en respons geeft ook op momenten dat je het niet verwacht. Haar feedback ook in mails en tussentijds contact. Haar betrokkenheid." En: "Het motiveren en tools aanreiken. Meer mijn positie kunnen innemen in de organisatie. Het positief stimuleren.". Het coachen (aan zee of bij u op locatie of nabij uw locatie) levert zelfreflectie, inzicht, focus en bijsturing in de praktijk, ervarend te leren met behulp van een diversiteit aan skills en tools en plezier en humor.

  • zelfsturendDoelgroep: professionals/teams in organisatieveranderingsprocessen naar zelforganiserende teams, om elkaar onderling oplossingsgericht te coachen naar steeds meer zelfsturend en zelfoplossend vermogen (regie en verantwoordelijkheid kunnen nemen binnen daarbij behorende randvoorwaarden en kaders). Vanuit respect, vertrouwen en in dialoog. Intrainen en toepassen vanuit open communicatie en oplossingsgericht (samen)werken en oplossingsgerichte coachingsvaardigheden. De ervaringen vanuit de praktijk zijn hierin leidend. Aandacht voor en maatwerk modules: basis principes zelfsturing, besluitvorming en adviesmethode, vergaderen, teambuilding, professionele feedback, teamrollen en benutten/afstemmen verschillende stijlen en kwaliteiten, leer- en verbetercyclus (op basis van SWOT; gewenste resultaten en kwaliteit). Teams en professionals als lerend team om performance naar klanten/doelgroepen en omgeving/(arbeids)markt te optimaliseren. Professionele feedback en feed forward.Zie ook raakvlakken met ons Vitaliteitsprogramma en duurzame inzetbaarheid met ESF-subsidie, o.a. ingezet bij Top Drie Beste Werkgevers!

  • klantgerichtTraining klantgerichte gespreksvoering: Effectief communiceren voor professionals  die dagelijks in contact zijn met klanten of cliënten en hun gesprekstechnieken willen trainen met behulp van voorbeelden vanuit de praktijk. Omgaan met lastige klanten of cliënten. Deze training klantgerichte gespreksvoering is een In Company training en ondersteunt in het klantgericht handelen en effectieve communicatie, krachtgerichte gespreksvoering. 

  • supervisieSupervisie - competenties (team)coach; zelflerend vermogen; leercontext

    Supervisie wordt ingezet voor (Agile) (team)coaches, (HR)professionals en leidinggevenden die er dagelijks alleen voor staan in hun werk. Je brengt dagelijks praktijkervaringen in; zelfinzicht en zelfontwikkeling door te reflecteren en inzichten en feedback te integreren in je dagelijkse praktijk. Leercontext en meerwaarde naar je klanten/doelgroepen. Je leert je diverse interventies eigen te maken en te reflecteren op je eigen stijl en hoe deze te verbeteren en af te stemmen op je klanten. Om verdere professionele ontwikkeling in te zetten in je praktijk afgestemd op de competenties en gedragscodes van de (team)coach. Input vanuit jouw praktijk is leidend tijdens de supervisie of indien gewenst intervisie met een aantal collega's.

  • intervisie 11Intervisie voor leerkrachten, interne coaches/begeleiders, trajectbegeleiders, (team)coaches, afdelings- en teamcoördinatoren, (HR)professionals en leidinggevenden, MZ-opleiders/adviseurs: het met collega’s bespreken van werkgerelateerde kwesties om daarmee het eigen leren en gewenste resultaten te verbeteren. Intervisie, ook voor leerteams en zelfsturende teams, kan je helpen een goede aanpak of oplossing voor een actueel werkprobleem te vinden. Succesvolle intervisie vanuit oplossingsgericht coachen: reflectie en actie (action learning). 

Visie en Werkwijze

Intake

  • Achtergrond/aanleiding van uw vraag
  • Invloed vanuit de omgeving
  • Organisatiecultuur en communicatie
  • Stijlen van leidinggeven; samenwerking
  • Gewenste veranderingen/resultaten

Maatwerk

  • Oplossingsgericht trainen/coachen vanuit successen en mogelijkheden
  • Klantgericht en persoonlijk ondernemerschap
  • Nieuwe vaardigheden en gedrag
  • Praktijk en doelgericht

Investeren in professioneel kapitaal

  • Open communicatie, positieve focus en professionele feedback
  • Verbindend leiderschap
  • Zelfsturende professionals en teams
  • Van controle naar vertrouwen

Waarom ons?

  • Allround coaches en trainers;
  • Ruim 25 jaar ervaring;
  • Praktisch en doelgericht;
  • Coaching van professionals en managers uit profit en non-profit organisaties.
Copyright © 2000 - 2019 Coaching in Organisaties | Webdesign by Webdelta.