Meerwaarde naar klant? (Team)Coaches en Trainers – Maatwerk!

Neem vrijblijvend contact op

  • Training Coachend Leiderschap - Coachen op Collectieve Ambitie - Fysiek/Online

    sail2Training Coachend Leiderschap - Fysiek/Online: het managen van thuiswerkers vraagt andere vaardigheden van leidinggevenden. Je moet een stuk controle loslaten en anders communiceren. De coachende leiderschapsstijl vanuit vertrouwen en verbinding faciliteert medewerkers en teams in het leveren van (meer)waarde en wendbaarheid naar klanten en doelgroepen. Het is belangrijk om vroegtijdig te signaleren of er ruis op de lijn ontstaat. Belangrijke aandachtspunten, de (online) communicatie en coachings-vaardigheden van de leidinggevende. Waar op te letten zodat je op tijd signalen van psychische (over)belasting kunt beluisteren en hoe je medewerkers hierin te ondersteunen. Op tijd in gesprek met hen die extra begeleiding nodig lijken te hebben. Als een leidinggevende transparant en open is, goed luistert, stimuleert en autonomie faciliteert, zal iedere medewerker en ieder team opbloeien. Een gezond en vitaal team met betrokken medewerkers levert bijdrage aan resultaatgericht werken. Succesvolle en effectieve teams: reflectie op de diverse leiderschapsstijlen, vaardigheden, mindset en gedrag. Hoe je door je medewerkers op de eerste plaats te zetten, de medewerkers de klanten/doelgroepen op de eerste plaats zetten. Als rolmodel vraagt dit om het juiste gedrag, feedback weten te vragen, geven en ontvangen. Om continue zelfreflectie en vooral anders te communiceren, meer te luisteren, open vragen te stellen. Tips en tools voor effectief leiderschap. Om met elkaar een heldere visie, de bedoeling, de waarden, kaders en resultaten te communiceren. Oplossingsgericht te coachen op gewenste verandering, doelen en gedrag; op (potentieel aan) talenten/sterkten en professionele ontwikkeling. Leiderschapsontwikkeling, katalyseren lerend vermogen in performance naar klanten, doelgroepen. Meerwaarde en wendbaarheid vanuit collectieve ambitie. Werk- en leerplezier als lerende teams, leidinggevenden; professionele zelfreflectie. Coachen op intrinsieke motivatie, eigenaarschap en verantwoordelijkheid, co-creatie in teams en organisaties. Certificaat met PE-punten. Brochure op aanvraag. Ook in te zetten als Im Company Maatwerktraject voor MT en leidinggevenden. Zie ook Training Aanspreek-/Feedbackcultuur en  Coachend Leiderschap en Professionele Zelfreflectie: Coachingsvaardigheden - Tips - Skills & Tools.

  • Leergang Coaching - Hybride Coachend Leiderschap - NOBCO/EMCC - Fysiek/Online

    pagina 1

    Leergang Coaching en Hybride Coachend Leiderschap (HR/LD)Leidinggevenden, Professionals en (Interne) Coaches - Fysiek/Online: dit diepgaande 10-daagse trainingsavontuur om jezelf te ontwikkelen als professionele coach of in de rol van coach, gaat in op interventies van de coach en het faciliteren van gedragsverandering bij klanten/medewerkers. Duurzame inzetbaarheid, Learning and Development, wendbaarheid en meerwaarde: medewerk(st)ers, klanten te coachen in een complexe en veranderende omgeving Covid-19, waarbij de klant/medewerk(st)er haar/zijn leerdoelen en gewenste resultaten formuleert en vertaalt naar de praktijk. Als coach, coachend leidinggevende, (HR) professional doorleeft u de visie en principes van coaching, de waarden, competenties en toepassingen. U bent de ambassadeur en het rolmodel van uw organisatie voor uw klanten/cliënten. Tijdens deze intensieve en interactieve opleiding wordt u getraind in de coaching vaardigheden en leert u mensen in beweging te brengen om gewenste resultaten vanuit eigenaarschap te bereiken. Het faciliteren en coachen van klanten blijkt niet zo eenvoudig te zijn in praktijk, er is veel ruimte voor inbreng van eigen praktijkcasussen. De training wordt gegeven door senior trainer/(team)coach met ruime ervaring en daarmee veel praktijkkennis. In verband met Corona Maatregelen is het mogelijk de Leergang als Intensive te volgen, u ontvangt 'een-op-een' training en coaching (maatwerk afgestemd op uw praktijk en gewenste ontwikkeling/resultaten). Opleidingsbudget 2020? Of spreiden 2020 en 2021? Start: Najaar 2020 of Voorjaar 2021 - Zie ook Leergang (Loopbaan)Coaching en Masterclasses.

     

  • Team Coaching - Effectieve Communicatie en Samenwerking - Teams/MT

    Team Coaching is een krachtig instrument om resultaten te verbeteren, communicatie en samenwerking te optimaliseren, dynamiek en enthousiasme te bevorderen, ideeën te genereren, meer werk- en leerplezier te creëren. Steeds meer organisaties en bedrijven zetten onze (team)coaches/trainers in vanwege de meerwaarde. Behoefte aanTeam Coaching als een traject voor MT, teams of organisatieontwikkeling? Met een diversiteit aan tools worden de spelregels en methoden voor open en effectieve communicatie en samenwerkingneergezet. Als ook hoe als team (organisatie) effectief resultaten te bereiken bij je klanten/doelgroepen en wat dit vraagt van de interne organisatie, stijl van communiceren en samenwerking. Leiderschapsstijlen en vaardigeden. Wat nodig? Hoe de samenwerking en communicatie beter op elkaar af te stemmen. Hoe elkaar feedback te geven op verdere gewenste professionele en persoonlijke ontwikkeling in een veilig leerklimaat maatwerktraining. Hoe zorg je dat medewerkers zich gezien voelen? Over empathisch luisteren en erkennen. Proactief leiderschap en effectieve communicatie, diverse tools om in de praktijk toe te passen. Spelregels en stappenplan professioneel constructieve feedback. Hoe zorg je voor eigenaarschap en verantwoordelijkheid vanuit psychologische veiligheid. Een afsprakencultuur waarbij informatie gedeeld wordt. Fasering in besluitvorming. Teamfasering en teambuilding, leiderschapsstijlen en gewenste ontwikkeling. Medewerkers coachen en begeleiden in gewenste of noodzakelijke professionele of loopbaanontwikkeling (bv.van werk naar werk). Ieder training is een maatwerk training afgestemd op gewenste veranderingen, doelen en gedrag bij het team de organisatie en de medewerkers en leidinggevenden. Door krachten en verschillen te bundelen in een team is 1+1=3 (TEAM Together Each Achieves More):: benutten van elkaars sterktepunten. Leren en verbeteren van "successen" en "fouten". Ingezet bij Top Drie Beste Werkgevers, bij diverse Ministeries, bij RWS, Ministerie van Buitenlandse Zaken, DUO, diverse onderwijsinstellingen, bij gezinscoaches en bij Veilig Thuis, en bij de Baak. Contact ons voor een eerste gesprek en u ontvangt een maatwerk programma (coaching of deels training leiderschapsvaardigheden indien gewenst). Bij Training sluiten we af met certificering. Zie ook feedback geven en ontvangen voor teams. European Quality Award NOBCO/EMCC, zie ook de gecertificeerde Leergang Coaching met versnelde leerroute voor ervaren coaches! 

     

  • Training Persoonlijk Leiderschap - Communicatie en gedrag

    assertiviteitVitaliteit en veerkracht, Training Persoonlijk en Proactief Leiderschap: Assertiviteit, Communicatie en gedrag. Transactionele Analyse en Mindfulness. De regisseur van je eigen levensreis en loopbaan. Assertieve mensen zetten zich in voor een rechtvaardige behandeling van iedereen vanuit respect voor jezelf en respect voor de ander. “Assertiviteit houdt in dat je op een zelfverzekerde en directe manier aan anderen laat weten wat je wel en niet wilt. Het betekent ook dat je openstaat voor de visie en mening van anderen, ook als die verschillen van jouw mening.”  

    Tijdens deze training leer je de verschillende gedrags- en communicatiestijlen te herkennen, op af te stemmen en te beïnvloeden. Wat levert deze training je op? Meer rust in je (werk)leven, je leert beter nee te zeggen en meer voor jezelf op te komen. Je verwerft inzicht in je sterke en zwakke punten en leerdoelen in je communicatie met je (werk)omgeving. Je leert passende en effectieve communicatieve vaardigheden in te zetten. Assertief gedrag draagt bij aan win-win situaties tussen jou en andermans belangen en het levert betere en effectievere relaties op in je (werk)omgeving.

    Als jij je assertief gedraagt en assertief communiceert, is de kans groot dat andere mensen je behandelen op de manier die jij van hen verwacht: met respect! In Company en Individueel Maatwerkprogramma! Voor teams en organisaties: Liberating Structures, meer focus, transparantie en energie!

  • Coachen Leidinggevenden, Professionals, Teams

    coachPersoonlijke en Team Coaching: elkaar coachen op volgende uitdaging in verdere professionele ontwikkeling (vanuit ambitie of urgentie): collectieve en individuele ambitie. Coaching is een krachtig instrument om resultaten te verbeteren, communicatie en samenwerking te optimaliseren, dynamiek en enthousiasme te bevorderen, ideeën te genereren, meer werk- en leerplezier te creëren. Steeds meer organisaties en bedrijven zetten onze coaches in vanwege de meerwaarde. Psychologische veiligheid, verbinding en vertrouwen. Coaching online en/of fysiek: inzicht in jouw persoonlijk profiel en coachen op verdere gewenste professionele ontwikkeling. Coachen vanuit kansen en mogelijkheden. Inzicht in jouw patronen bij stress en/of ambitie; feedback uit je nabije omgeving benutten. Inzicht in je persoonlijke stijl, valkuilen en allergie, gewenste ontwikkeling inzetten in je dagelijkse praktijk. Tips en tools in de dagelijkse praktijk. Werkgeluk, 12 steps to Happiness. Aandacht voor autonomie en vrijheid in professioneel handelen naar de klanten/doelgroepen, verbinding, erkenning en zingeving, vitaliteit, focus en flow. Positieve evaluaties van onze klanten, gemiddeld een negen, ING, Rode Kruis, Onderwijs, Aon, Top Drie Beste Werkgevers. Iedere klant is uniek en ontvangt een maatwerkprogramma met passende tools en werkwijze. Feedback/Waardering van klanten over de coach: "Iemand die meekijkt en meeleeft vanaf de zijlijn. Iemand die het hele (ontwikkelings-)proces in de gaten houdt op benoemde doelstelling. Iemand die positief is en aanmoedigt en respons geeft ook op momenten dat je het niet verwacht. Haar feedback ook in mails en tussentijds contact. Haar betrokkenheid." En: "Het motiveren en tools aanreiken. Meer mijn positie kunnen innemen in de organisatie. Het positief stimuleren.". Het coachen (aan zee of bij u op locatie of nabij uw locatie) levert zelfreflectie, inzicht, focus en bijsturing in de praktijk, ervarend te leren met behulp van een diversiteit aan skills en tools en plezier en humor.

  • Professionals zelforganiserende teams Oplossingsgerichte Coachen en Werken

    zelfsturendDoelgroep: professionals/teams in organisatieveranderingsprocessen naar zelforganiserende teams, om elkaar onderling oplossingsgericht te coachen naar steeds meer zelfsturend en zelfoplossend vermogen (regie en verantwoordelijkheid kunnen nemen binnen daarbij behorende randvoorwaarden en kaders). Vanuit respect, vertrouwen en in dialoog. Intrainen en toepassen vanuit open communicatie en oplossingsgericht (samen)werken en oplossingsgerichte coachingsvaardigheden. De ervaringen vanuit de praktijk zijn hierin leidend. Aandacht voor en maatwerk modules: basis principes zelfsturing, besluitvorming en adviesmethode, vergaderen, teambuilding, professionele feedback, teamrollen en benutten/afstemmen verschillende stijlen en kwaliteiten, leer- en verbetercyclus (op basis van SWOT; gewenste resultaten en kwaliteit). Teams en professionals als lerend team om performance naar klanten/doelgroepen en omgeving/(arbeids)markt te optimaliseren. Professionele feedback en feed forward.Zie ook raakvlakken met ons Vitaliteitsprogramma en duurzame inzetbaarheid met ESF-subsidie, o.a. ingezet bij Top Drie Beste Werkgevers!

  • Training Motiverende Gespreksvoering

    klantgerichtMotiverende gespreksvoering is een op samenwerking gerichte gespreksstijl die iemands eigen motivatie en bereidheid tot verandering versterkt. Als communicatiestijl wordt u getraind in het hanteren van een samenwerkende stijl. Motivatie is een dynamisch proces en is aan verandering onderhevig. Motivatie zorgt ervoor, dat gedrag ‘geactiveerd wordt’, ‘richting krijgt’ en ‘volgehouden’ of juist ‘gestopt’ wordt. De motivatie van een persoon is beïnvloedbaar in een gesprek. In feite is motiveren het beïnvloeden van gedrag van een ander (patiënt, cliënt)  naast het overdragen van informatie. Bij motiverende gespreksvoering gaat het er om dat de ander actief bezig is met het bedenken van oplossingen en ideeën die bijdrage aan gedragsverandering. Bij motiverende gespreksvoering wordt er vanuit gegaan dat intrinsieke motivatie succesvoller is bij het inplannen van behandelingenbij verandering dan extrinsieke motivatie. Deelnemers worden hierin getraind afgestemd op werkwijze en cultuur van de organisatie. Concept Programma In Company Training op aanvraag.

    Trainen met behulp van voorbeelden uit de praktijk. Leren door te doen. En feedback te ontvangen. Trainen in houding, vaardigheden en stappen plan bij motiverende gespreksvoering.

     

  • Supervisie - Intervisie (interne) (team)coaches

    supervisieSupervisie - Competenties en Ethische Gedragscodes Coach NOBCO/EMCC

    Supervisie wordt ingezet voor (interne) coaches, teamcoaches: je brengt dagelijks praktijkervaringen in; zelfinzicht en zelfontwikkeling door te reflecteren en inzichten en feedback te integreren in je dagelijkse praktijk. Leercontext en meerwaarde naar je klanten/doelgroepen. Je leert je diverse interventies eigen te maken en te reflecteren op je eigen stijl en hoe deze te verbeteren en af te stemmen op je klanten. Om verdere professionele ontwikkeling in te zetten in je praktijk afgestemd op de competenties en ethische gedragscodes van de (interne) (team)coach NOBCO/EMCC en LVSC (ST!R). Input vanuit jouw praktijk is leidend tijdens de supervisie of indien gewenst intervisie met een aantal collega's.

  • Opleiding Intervisoren - Intervisie

    intervisie 11Intervisie houdt in dat een groepje collega's met elkaar in gesprek gaat over successen, problemen en verbeterpunten op het werk. Gewenst resultaat is dat de deskundigheid van de betrokkenen wordt vergroot en de kwaliteit van het werk verbetert. Dit kan ook onder (bege-)leiding van een deskundig begeleider. De problemen, verbeterpunten worden geanalyseerd en van oplossingen voorzien. De deelnemers geven elkaar tips of adviezen. Het leerproces bij intervisie is onderzoekend en reflectief van aard. Dit leerproces zorgt voor concrete resultaten. Met de opleiding tot intervisor leer je succesvol intervisie te begeleiden, Toe te lichten aan deelnemers wat intervisie van hen vraagt, wat het inhoudt en wat de voordelen zijn. Je licht de werkwijze van intervisie toe en begeleidt vanuit de regels en afspraken van intervisie. Je leert het basis werkmodel intervisie te begeleiden. En maakt kennis met diverse werkvormen passend bij jouw organisatie en doelgroep en ontvangt tips om intervisie effectief te begeleiden. Je leert te reflecteren op je eigen rol en hoe deze te verbeteren. Intervisie kan de deelnemers helpen een goede aanpak of oplossing voor een actueel werkprobleem te vinden. Succesvolle intervisie vanuit oplossingsgericht coachen: reflectie en actieplan, vertaalslag naar de praktijk. Ingezet bij Top Drie Beste Werkgevers in de zorg, verzorgingshuis. Programma op aanvraag!

  • Leergang Coaching op vitaliteit en veerkracht vanuit verbinding - Fysiek/Online

     

    pagina 1

    Leergang/Training Coaching op vitaliteit en veerkracht - Skills & Tools - Online/Fysiek: Coachen op veerkracht. Luisteren met aandacht op zelfzorg, veerkracht  en eigen regie. De ander te coachen op wat nu nodig is, gewenste persoonlijke/professionele ontwikkeling en onderlinge samenwerking: De actuele ontwikkelingen vragen om verbinding en erkenning, interventies op bestaansniveau. Hoe draag je zorg voor elkaar en voor jezelf? Wat vraagt dit van leidinggevenden, professionals, (team)coaches? Een tien-daagse trainingsavontuur (of een maatwerkprogramma met keuze uit deze modules) om jezelf gecertificeerd te ontwikkelen in de rol van coach gaat in op interventies van de coach en het faciliteren van gedragsverandering bij gesprekspartners. Om collega's, medewerkers of klanten te coachen in een complexe en veranderende omgeving waarbij de ander haar/zijn leerdoelen en gewenste resultaten formuleert en vertaalt naar de praktijk. In de rol van coach doorleeft u de visie en principes van coaching, de waarden, competenties en toepassingen. U bent de ambassadeur en het rolmodel van uw organisatie voor uw medewerkers, collega's, (interne) klanten/doelgroepen. Tijdens deze intensieve en interactieve opleiding wordt u getraind in de coaching vaardigheden en leert u mensen in beweging te brengen om gewenste resultaten vanuit eigenaarschap te bereiken. Het faciliteren en coachen van de ander blijkt niet zo eenvoudig te zijn in praktijk, er is veel ruimte voor inbreng van eigen praktijkcasussen. De training wordt gegeven door senior trainer/(team)coach met ruime ervaring en daarmee veel praktijkkennis. In verband met Corona Maatregelen is het mogelijk de training als Intensive te volgen, u ontvangt 'een-op-een' training en coaching (maatwerk afgestemd op uw praktijk en gewenste ontwikkeling/resultaten).  Destijds ingezet en erkend met Europees Sociaal Fonds als In Company Vitaliteitsprogramma bij Top Drie Beste Werkgevers. Brochure op aanvraag via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Zie ook Leergang Coaching gecertificeerd met Certificaat European Quality Award NOBCO/EMCC. Start: Najaar 2020 - Voorjaar 2021. U kunt ook afzonderlijke modules (PE punten) volgen, en het is mogelijk als team/organisatie een In Company Programma te volgen - combinatie fysiek/online in onderling overleg.

     

Visie en Werkwijze

Intake

  • Achtergrond/aanleiding van uw vraag
  • Invloed vanuit de omgeving
  • Organisatiecultuur en communicatie
  • Stijlen van leidinggeven; samenwerking
  • Gewenste veranderingen/resultaten

Maatwerk

  • Oplossingsgericht trainen/coachen vanuit successen en mogelijkheden
  • Klantgericht en persoonlijk ondernemerschap
  • Nieuwe vaardigheden en gedrag
  • Praktijk en doelgericht

Investeren in professioneel kapitaal

  • Open communicatie, positieve focus en professionele feedback
  • Verbindend leiderschap
  • Zelfsturende professionals en teams
  • Van controle naar vertrouwen

Waarom ons?

  • Allround coaches en trainers;
  • Ruim 25 jaar ervaring;
  • Praktisch en doelgericht;
  • Coaching van professionals en managers uit profit en non-profit organisaties.
Copyright © 2000 - 2021 Coaching in Organisaties | Webdesign by Webdelta.