Meerwaarde naar klant? (Team)Coaches en Trainers – Maatwerk!

Neem vrijblijvend contact op

  • Training Coachend Leiderschap - Coachen op Collectieve Ambitie

    sail2Training Coachend Leiderschap - Fysiek/Online: het managen van thuiswerkers vraagt andere vaardigheden van leidinggevenden. Je moet een stuk controle loslaten en anders communiceren. De coachende leiderschapsstijl vanuit vertrouwen en verbinding faciliteert medewerkers en teams in het leveren van (meer)waarde en wendbaarheid naar klanten en doelgroepen. Het is belangrijk om vroegtijdig te signaleren of er ruis op de lijn ontstaat. Belangrijke aandachtspunten, de (online) communicatie en coachings-vaardigheden van de leidinggevende. Waar op te letten zodat je op tijd signalen van psychische (over)belasting kunt beluisteren en hoe je medewerkers hierin te ondersteunen. Op tijd in gesprek met hen die extra begeleiding nodig lijken te hebben. Als een leidinggevende transparant en open is, goed luistert, stimuleert en autonomie faciliteert, zal iedere medewerker en ieder team opbloeien. Een gezond en vitaal team met betrokken medewerkers levert bijdrage aan resultaatgericht werken. Succesvolle en effectieve teams: reflectie op de diverse leiderschapsstijlen, vaardigheden, mindset en gedrag. Hoe je door je medewerkers op de eerste plaats te zetten, de medewerkers de klanten/doelgroepen op de eerste plaats zetten. Als rolmodel vraagt dit om het juiste gedrag, feedback weten te vragen, geven en ontvangen. Om continue zelfreflectie en vooral anders te communiceren, meer te luisteren, open vragen te stellen. Tips en tools voor effectief leiderschap. Om met elkaar een heldere visie, de bedoeling, de waarden, kaders en resultaten te communiceren. Oplossingsgericht te coachen op gewenste verandering, doelen en gedrag; op (potentieel aan) talenten/sterkten en professionele ontwikkeling. Leiderschapsontwikkeling, katalyseren lerend vermogen in performance naar klanten, doelgroepen. Meerwaarde en wendbaarheid vanuit collectieve ambitie. Werk- en leerplezier als lerende teams, leidinggevenden; professionele zelfreflectie. Coachen op intrinsieke motivatie, eigenaarschap en verantwoordelijkheid, co-creatie in teams en organisaties. Certificaat met PE-punten. Brochure op aanvraag. Ook in te zetten als Im Company Maatwerktraject voor MT en leidinggevenden. Zie ook Training Aanspreek-/Feedbackcultuur en  Coachend Leiderschap en Professionele Zelfreflectie: Coachingsvaardigheden - Tips - Skills & Tools.

  • Leergang Coaching, Coachend Leiderschap - NOBCO/EMCC - Fysiek

    pagina 1

    Leergang Coaching en Coachend Leiderschap (HR/LD)Leidinggevenden, (HR/LD) Professionals en Interne/Externe Coaches - Fysiek/Online: dit diepgaande 10-daagse trainingsavontuur om jezelf te ontwikkelen als professionele coach of in de rol van coach, gaat in op interventies van de coach en het faciliteren van gedragsverandering bij klanten/medewerkers. Duurzame inzetbaarheid en vitaliteit, persoonlijk leiderschap, commitment en verantwoordelijkheid, Learning and Development, wendbaarheid en meerwaarde: professionals, medewerk(st)ers, klanten/cliënten te coachen in een complexe en veranderende omgeving Covid-19, waarbij de klant/medewerk(st)er haar/zijn leerdoelen en gewenste resultaten formuleert en vertaalt naar de praktijk. Als coach, coachend leidinggevende, (HR) professional doorleeft u de visie en principes van coaching, de waarden, competenties en toepassingen. U bent de ambassadeur en het rolmodel van uw organisatie voor uw klanten/cliënten. Tijdens deze intensieve en interactieve opleiding wordt u getraind in de coaching vaardigheden en leert u mensen in beweging te brengen om gewenste resultaten vanuit eigenaarschap te bereiken. Het faciliteren en coachen van klanten blijkt niet zo eenvoudig te zijn in praktijk, er is veel ruimte voor inbreng van eigen praktijkcasussen. De training wordt gegeven door senior trainer/(team)coach met ruime ervaring en daarmee veel praktijkkennis. In verband met Corona Maatregelen is het mogelijk de Leergang als Intensive te volgen, u ontvangt 'een-op-een' training en coaching (maatwerk afgestemd op uw praktijk en gewenste ontwikkeling/resultaten). Persoonlijk Ontwikkel of Opleidingsbudget over 2021 of spreiden budget over 2021 en 2022?  Zie ook coaching voor leidinggevenden, en de  Masterclass Team Coaching en de Masterclass Systemisch Werk (Opstellingen, Familie en Organisatie/Team), Training Coachend Leiderschap en Hybride Werken en de  Leergang (Loopbaan)Coaching en Masterclasses.

     

  • Teambuilding Hybride Werken - Succesvolle en Effectieve Teams - MT/Teams

    Team trustFocus, flow vanuit verbinding! Teambuilding is een krachtig instrument om vanuit onderlinge verbondenheid kwaliteit in resultaten en samenwerking te blijven te verbeteren, te leren en successen en lessen te delen. Om bij het Hybride werken de onderlinge communicatie te optimaliseren, dynamiek, focus en flow te blijven bevorderen. Om met elkaar ervaring en kennis te delen en nieuwe ideeën en innovatieve oplossingen te genereren, met leer- en werkplezier. Hoe vanuit vertrouwen en veiligheid de diversiteit binnen en tussen teams optimaal te benutten? Met het Hybride werken zetten steeds meer organisaties onze (team)coaches in vanwege de meerwaarde voor het team van teambuilding. Met het coachmodel voor succesvolle teams gaan teamleden aan de slag met een diversiteit aan tools die direct toepasbaar zijn in de dagelijkse praktijk. We coachen op 1. Resultaat en focus 2. Verantwoordelijkheid nemen 3. Betrokkenheid onderling; drijfveren en intrinsieke motivatie 4. Delen van verschillen in stijl en inzichten 5 Onderling vertrouwen en psychologische veiligheid binnen en tussen teams. Creatieve dynamische werkvormen om onderling successen en "fouten" (aandachtspunten voor de organisatie/team) te delen en van te leren. Professioneel constructieve feedback zorgvuldig in te zetten om het potentieel aan krachtbronnen individueel en als team optimaal te benutten (diversiteit en inclusie). Aandacht voor elkaar door empathisch te luisteren vanuit de dialoog, op boven en onderstroom, gedrag en mindset. Met elkaar persoonlijke ambitie te delen, kwaliteiten en valkuilen, gewenste professionele ontwikkeling. Daar waar persoonlijke en collectieve ambitie elkaar ontmoeten; drijfveren, autonomie en verantwoordelijkheid. Uitwisseling over visie en performance als team en organisatie (duidelijke kaders: het "wat" en het "hoe"). Tips en tools; vertaalslag en afspraken naar de praktijk Voor persoonlijke coaching van (young) professionals en leidinggevenden verwijzen wij naar Coach Journey. Lerende teams en onderlinge communicatie: feedback geven en ontvangen voor teams. Hybride werken en (persoonlijk) leiderschap Training Leiderschaps- en Coachingsvaardigheden Hybride Werken Skills, Tips en Tools. En voor mentoren, leidinggevenden en coaches door NOBCO/EMCC Gecertificeerde Leergang Coaching en Coachend Leiderschap - Summerschool en Najaar 2021  

     

  • Hybride werken en Persoonlijk Leiderschap - Communicatie en gedrag

    assertiviteitHet Hybride werken vraagt om persoonlijk en proactief leiderschap.. Hoe je mentale en fysieke vitaliteit optimaal te bewaken vanuit veerkracht en een lerende mindset, vanuit zelfvertrouwen en zelfzorg. Met deze coaching, training aandacht hoe je open communicatie en gedrag zo in te zetten dat je (schaduw)patronen vanuit je automatische piloot doorbreekt en bijstuurt naar gezond en proactief gedrag. Duidelijk je grenzen te stellen en behoeften onderling te delen. Hoe van reactief naar proactief gedrag en je gewenste professionele ontwikkeling vorm te geven. Bewust te zijn van je persoonlijke stijl, tips en tools. Inzicht in je kwaliteiten en eventuele valkuilen en hoe je volgende uitdaging in de praktijk vorm te geven en feedback te benutten. Transactionele Analyse en Mindfulness. De regisseur van je eigen levensreis en loopbaan. Tijdens deze coaching, training leer je de verschillende gedrags- en communicatiestijlen te herkennen, op af te stemmen en te beïnvloeden. Wat levert deze coaching, training je op? Meer rust in je (werk)leven, je leert beter nee te zeggen en meer voor jezelf op te komen. Je verwerft inzicht in je sterke en zwakke punten en leerdoelen in je communicatie met je (werk)omgeving. Je leert passende en effectieve communicatieve vaardigheden in te zetten. Proactief gedrag draagt bij aan win-win situaties tussen jou en andermans belangen en het levert betere en effectievere relaties op in je (werk)omgeving. Assertieve mensen zetten zich in voor een gelijkwaardige behandeling van iedereen vanuit respect voor jezelf en respect voor de ander. “Proactief gedrag houdt in dat je op een zelfverzekerde en directe manier aan anderen laat weten wat je wel en niet wilt. Het betekent ook dat je openstaat voor de visie en mening van anderen, ook als die verschillen van jouw mening.” Als jij je assertief gedraagt en communiceert, is de kans groot dat andere mensen je behandelen op de manier die jij van hen verwacht: met respect! In Company en Individueel Maatwerkprogramma!  Zie ook Persoonlijke Ontwikkeling en Leiderschap - Mindfulness/Compassie Training/Coaching. Zie ook Feedback. Zie ook Team Coaching - Effectieve Communicatie en Samenwerking. Voor teams en organisaties: Liberating Structures, meer focus, transparantie en energie!

  • Coach voor Leidinggevenden en Professionals - Fysiek (Online)

    assertiviteitPersoonlijke Coaching voor leidinggevenden en professionals: hoe ook voor jezelf de tijd en ruimte te regelen voor professionele zelfreflectie en gewenste verdere professionele ontwikkeling  Coaching is een krachtig instrument om resultaten te verbeteren, communicatie en samenwerking te optimaliseren, dynamiek en enthousiasme te bevorderen, ideeën te genereren, meer werk- en leerplezier te creëren. Steeds meer organisaties en bedrijven zetten onze coaches in vanwege de meerwaarde. Onze coaches worden ook ruim 15 jaar ingezet ter preventie en herstel burn-out of overige medische klachten (referenties op aanvraag). De ervaring leert hoe eerder je voor jezelf de coaching inzet, hoe effectiever en proactiever. Het hybride werken lijkt ook om een andere leiderschapsstijl  te vragen om het talent, (young) professionals te behouden. Om professionals en teams te ondersteunen en erkenning te bieden. Om naast de targets, doelstellingen ook het empathisch vermogen, het luisterend oor te bieden. Feedback over jouw gedrag als leidinggevende op te vragen en af te stemmen op de behoeften van de professionals, collega's en (interne) klanten, doelgroepen. Om nieuwe markten met elkaar te ontdekken, om innoverend vermogen in de organisatie vanuit de collectieve ambitie te stimuleren. En je eigen persoonlijke ambitie als ook vitaliteit (balans werk/privé) daar op af te stemmen. Om teams psychologische veiligheid en vertrouwen te bieden heb je mogelijk zelf je (innerlijk) oordeel op zij te zetten, je innerlijke criticus, perfectionist of degene in jou die graag stuurt en regelt. Hoe meer inzicht in je eigen (schaduw)patronen en vertaalslag van deze lessen in jouw praktijk, hoe meer je vanuit vertrouwen leiding kunt geven. Hoe meer vertrouwen je weet uit te stralen, hoe meer de (young) professionals zich gezien voelen. Om  vanuit eigenaarschap en intrinsieke motivatie meer waarde en kwaliteit te leveren, In professioneel ontmoeten met elkaar ervaringen, kennis te delen, nieuwe ideeën en markten aan te boren. Tijdens jouw coaching stemt de coach werkvormen, tools en tips af op jouw persoonlijke stijl en de cultuur van je organisatie (doelgroepen, klanten). Met positieve evaluaties (gemiddeld een negen) ingezet bij Top Drie Beste Werkgevers. Feedback over onze coach: "Iemand die meekijkt en meeleeft vanaf de zijlijn en het gehele (ontwikkelings-)proces in de gaten houdt op benoemde doelstelling.".  "Iemand die positief en betrokken is, aanmoedigt en respons geeft ook op momenten dat je het niet verwacht, zoals haar feedback tussentijds en ook in mails.". "Meer mijn positie kunnen innemen in de organisatie. De coach wist mij positief te stimuleren en motiveren met inspirerende tools.". Persoonlijk Ontwikkel- of Opleidingsbudget 2021? Zie ook: Training Hybride Werken en Leiderschap ; voor MT en andere teams: Team Coaching, Effectieve en Succesvolle Teams. (Team)Coaching voor (young) professionals of teams: Coach Journey en Team Journey. Of: Coaching ter preventie of herstel burn-out/overige medische klachten.

  • Professionals, Teams: Coaching Skills & Tools Optimale Samenwerking

    zelfsturendTrainen van professionals, teams in onderlinge samenwerking ,communicatie en coachingsvaardigheden. Doelgroep: professionals/teams in organisatieveranderings naar de kracht van lerende teams. Elkaar onderling oplossingsgericht te coachen naar steeds meer zelfsturend en zelfoplossend vermogen (regie en verantwoordelijkheid kunnen nemen binnen heldere kaders). Vanuit psychologische veiligheid, vertrouwen en in dialoog, Wij-communicatie versus Ik-Communicatie. Delen van ervaringen vanuit de praktijk als lerend team, leren van successen en "fouten", aandachtspunten, kansen in de markt, bij doelgroepen. Samen te werken vanuit verbinding en autonomie waarbij ieder vanuit persoonlijke en collectieve mindset werkt. Waarbij de teamleden elkaar onderling coachen. Met inzet teammodel effectieve en succesvolle teams. Open communicatie en oplossingsgericht (samen) te werken; oplossingsgerichte coachingsvaardigheden. De ervaringen vanuit de praktijk zijn hierin leidend. Aandacht voor en maatwerk modules: basis principes zelfsturing, besluitvorming en adviesmethode, vergaderen, teambuilding, professionele feedback, teamrollen en benutten/afstemmen verschillende stijlen en kwaliteiten, leer- en verbetercyclus (op basis van SWOT; gewenste resultaten en kwaliteit). Teams en professionals als lerend team om performance naar klanten/doelgroepen en omgeving/(arbeids)markt te optimaliseren. Professionele feedback en feed forward.Zie ook Team Coaching/Training, Succesvolle en Effectieve Teams, ingezet bij Top Drie Beste Werkgevers!

  • Training Motiverende Gespreksvoering

    klantgerichtMotiverende gespreksvoering is een op samenwerking gerichte gespreksstijl die iemands eigen motivatie en bereidheid tot verandering versterkt. Als communicatiestijl wordt u getraind in het hanteren van een samenwerkende stijl. Motivatie is een dynamisch proces en is aan verandering onderhevig. Motivatie zorgt ervoor, dat gedrag ‘geactiveerd wordt’, ‘richting krijgt’ en ‘volgehouden’ of juist ‘gestopt’ wordt. De motivatie van een persoon is beïnvloedbaar in een gesprek. In feite is motiveren het beïnvloeden van gedrag van een ander (patiënt, cliënt)  naast het overdragen van informatie. Bij motiverende gespreksvoering gaat het er om dat de ander actief bezig is met het bedenken van oplossingen en ideeën die bijdrage aan gedragsverandering. Bij motiverende gespreksvoering wordt er vanuit gegaan dat intrinsieke motivatie succesvoller is bij het inplannen van behandelingenbij verandering dan extrinsieke motivatie. Deelnemers worden hierin getraind afgestemd op werkwijze en cultuur van de organisatie. Concept Programma In Company Training op aanvraag.

    Trainen met behulp van voorbeelden uit de praktijk. Leren door te doen. En feedback te ontvangen. Trainen in houding, vaardigheden en stappen plan bij motiverende gespreksvoering.

     

  • Supervisie - Intervisie professionals, (interne) (team)coaches, leidinggevenden

    supervisieSupervisie - Competenties en Ethische Gedragscodes Coach NOBCO/EMCC

    Supervisie wordt ingezet voor professionals, leidinggevenden, (interne) coaches, teamcoaches: je brengt dagelijks praktijkervaringen in; zelfinzicht en zelfontwikkeling door te reflecteren en inzichten en feedback te integreren in je dagelijkse praktijk. Leercontext en meerwaarde naar je klanten/doelgroepen. Je leert je diverse interventies eigen te maken en te reflecteren op je eigen stijl en hoe deze te optimaliseren en af te stemmen op je klanten. Je benoemt gewenste veranderingen, professionele en persoonlijke ontwikkeling en gaat hier tussentijds mee aan de slag. Supervisie en intervisie voor (team)coaches is afgestemd op de competenties en ethische gedragscodes van NOBCO/EMCC. Input vanuit jouw praktijk is leidend tijdens de supervisie of indien gewenst intervisie met een aantal collega's. Zie ook Coach Journey, Team Journey en Teambuilding, Leergang Coaching en Coachend Leiderschap - NOBCO/EMCC en een diversiteit aan Masterclasses zoals de Masterclass Systemisch Werk (Opstellingen) en de Masterclass Mindfulness. Persoonlijk Ontwikkel of Opleidingsbudget? Contact ons en je ontvangt een maatwerk programma toegespitst op jouw gewenste resultaten. Zie ook Intervisie Lerende Teams of Opleiding tot Intervisor, Teamcoach

  • Intervisie of Opleiding Intervisie Begeleiders

    intervisie 11Intervisie houdt in dat een groepje collega's bewust leert te reflecteren als professional en met elkaar in gesprek gaat over successen, problemen en verbeterpunten op het werk met inachtneming van de beroepscodes. Gewenst resultaat is dat de deskundigheid van de betrokkenen wordt vergroot en de kwaliteit van het werk verbetert. Dit kan ook onder (bege-)leiding van een deskundig begeleider. De problemen, verbeterpunten worden geanalyseerd en van oplossingen voorzien. De deelnemers leren met elkaar door "successen" en "kwetsbaarheden", "fouten" te delen en van te leren. De ander te bevragen waarbij oplossingen door inbrenger geformuleerd worden vanuit autonomie en eigen regie. Het leerproces bij intervisie is onderzoekend en reflectief van aard. Dit leerproces zorgt voor concrete resultaten. Je leert te begeleiden boven en onder de waterlijn, handelen en overtuigingen, met reflectie op de professionele beroepscodes en daarmee samenhangende dimensies. Met de opleiding tot intervisie begeleider (intervisor) leer je succesvol intervisie te begeleiden, Toe te lichten aan deelnemers wat intervisie van hen vraagt, wat het inhoudt en wat de voordelen zijn. Je licht de werkwijze van intervisie toe en begeleidt vanuit de regels en afspraken van intervisie. Je leert het basis werkmodel intervisie te begeleiden. En maakt kennis met diverse werkvormen passend bij jouw organisatie en doelgroep en ontvangt tips om intervisie effectief te begeleiden. Je leert te reflecteren op je eigen rol en hoe deze te verbeteren. Intervisie kan de deelnemers helpen een goede aanpak of oplossing voor een actueel werkprobleem te vinden.  Succesvolle intervisie vanuit oplossingsgericht coachen: reflectie en actieplan, vertaalslag naar de praktijk. Start: Oktober, November 2021! Ingezet bij Top Drie Beste Werkgevers. Programma op aanvraag. Systemisch Werk: zoek je zelf supervisie, intervisie en een keer fysiek of online een opstelling (Familie-, Team-/Organisatieopstelling of Interactie met klant/cliënt)? Contact ons! Op zoek naar een teamcoach voor uw team, contact ons gerust over Teambuilding. Zie ook de Leergang Team Coaching en de Leergang Coach - Accreditatie European Quality Award NOBCO/EMCC. Zie ook de Masterclass Systemisch Werk (Familie en Organisatie- en Teamopstellingen). Coaching in Organisaties is CRKBO gecertificeerd.

Visie en Werkwijze

Intake

  • Achtergrond/aanleiding van uw vraag
  • Invloed vanuit de omgeving
  • Organisatiecultuur en communicatie
  • Stijlen van leidinggeven; samenwerking
  • Gewenste veranderingen/resultaten

Maatwerk

  • Oplossingsgericht trainen/coachen vanuit successen en mogelijkheden
  • Klantgericht en persoonlijk ondernemerschap
  • Nieuwe vaardigheden en gedrag
  • Praktijk en doelgericht

Investeren in professioneel kapitaal

  • Open communicatie, positieve focus en professionele feedback
  • Verbindend leiderschap
  • Zelfsturende professionals en teams
  • Van controle naar vertrouwen

Waarom ons?

  • Allround coaches en trainers;
  • Ruim 25 jaar ervaring;
  • Praktisch en doelgericht;
  • Coaching van professionals en managers uit profit en non-profit organisaties.
Copyright © 2000 - 2021 Coaching in Organisaties | Webdesign by Webdelta.