Meerwaarde naar klant? (Team)Coaches en Trainers – Maatwerk!

Neem vrijblijvend contact op

EnglishOplossingsgericht coachen

Met deze training Feedback vragen en ontvangen leren teams en professionals feedback te benutten om te leren en naar doelgroepen en klanten meerwaarde te leveren. De kwaliteit van je houding bepaalt de verhouding. Je leert met elkaar nogmaals de basis regels van communicatie om feedback vanuit vertrouwen en veiligheid te leren inzetten. Zowel successen als aandachtspunten, lastige situatie of "fouten" bespreekbaar te maken en van te leren. Spelregels voor een veilig leerklimaat, de moed van de kwetsbaarheid, het hoe. Hoe meer diversiteit in het team benut wordt, hoe krachtiger de performance. Transparantie levert meer vitaliteit en positieve energie, focus. Diverse dynamische en speelse werkvormen. Iedere training is maatwerk. Het programma wordt afgestemd op de context en cultuur van de organisatie. En gewenste verdere ontwikkeling van de deelnemers. Feedback, mits goed ingezet is een van de krachtigste methoden om te leren en je te ontwikkelen, individueel en als team. Waarbij diversiteit benut wordt. Inclusie van ieder in het team vanuit een waarderende en lerende mindset en professioneel constructieve feedback.

 

Feedback vragen en ontvangen. "De kwaliteit van je houding, bepaalt de verhouding". Wij leren dagelijks door te doen en daarop te reflecteren. Daarbij vergelijken wij onszelf met onszelf in een andere situatie of op een ander moment. Je reflectiecirkel wordt daarin bepaald en gevoed door eigen gedachten en waarheden. Zodra we feedback vragen aan anderen en het perspectief daarmee verbreden en vergroten, kunnen we ons gedrag gaan waarderen en leren we over over ons denken en handelen. 

Als je niet openstaat voor feedback, omdat deze onjuist of oppervlakkig is, dan sluit je je af voor nieuwe, potentiële inzichten. De verantwoordelijkheid voor het leren na de feedback ligt bij de ontvanger en niet bij degene die de feedback geeft. 

Feedback, kritiek of advies: de verschillen.

Feedback vragen, feedback geven, feedback krijgen, stappen en spelregels. Aandacht voor spelregels om feedback te geven in teams, leerklimaat van veiligheid en vertrouwen. Communicatieve vaardigheden bij feedback, gelaagdheden in communicatie (gedrag en mindset/overtuigingen en waarden). Over luisteren. 

Johari Venster is een grafisch model waarin weergegeven is hoe iemand zichzelf ziet en hoe anderen diegene zien. Het is een hulpmiddel binnen teams voor communicatie: vertellen, vragen stellen en feedback geven/ontvangen).

In Company Maatwerk Programma; keuze uit programmaonderdelen naar contact met opdrachtgever of contactpersoon van het team of de organisatie.

Programmaonderdelen, in overleg met opdrachtgever:

  • Context en doelstelling team en professionals; diversiteit in het team benutten
  • Heden en Toekomst: gewenste verdere professionalisering individueel en als team
  • Communicatieve vaardigheden, warming up
  • Spelregels veilig en vertrouwd team- en/of gespreksklimaat voor feedback
  • Achtergronden Johari Window
  • Regels en stappen bij feedback
  • Divers oefeningen
  • Lerend team: aandacht en bespreken van succes, lastige situaties en "fouten", hoe van te leren? (lerende mindset) (waarderende professioneel constructieve feedback)
  • Leren, leren, vertaalslag naar de praktijk, de eerste stappen en follow-up
  • Diverse speelse, dynamische werkvormen afgestemd op de cultuur van het team en de organisatie
  • lerend vermogen op teamniveau - vertaalslag en voortgang (afspraken)
  • Evaluatie en hoe het leervermogen binnen het team verder te optimaliseren? Vanuit het potentieel aan krachtbronnen in het team? Oplossingsgericht coachen. Van klacht naar kracht, zie krachtgerichte gespreksvoering en oplossingsgericht coachen.

Uitgangspunten zijn dat je de communicatie inricht  vanuit gelijkwaardigheid en eigen regie. Waarbij het gaat om "en/en" (omdenken) in plaats van “of/of”.

In Company 

Heeft u vragen over een maatwerk In company Programma? Neem gerust contact op met ons via drs Astrid Anne Kuin, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of via 0646065362 

Coaching in Organisaties - NOBCO/EMCC Global  Code of Ethics 

EMCC logonobcoCoaching in Organisaties is EQA (European Quality Award) certified by EMCC/NOBCO - Global Code of Ethics for Coaches & Mentors. The Code aligns with the content and requirements set out in the Professional Charter for Coaching and Mentoring. The Charter, drafted in accordance with European law, is registered on the dedicated European Union database, which lists selfregulation initiatives in Europe and worldwide.

 

 

Senior Trainers/(Team)Coaches:astridanakuin2

Drs Astrid Anna Kuin, is senior coach, team coach and trainer with over 30 years of experience in the profit and non-profit sector. Since 1995 she arranges the Course Coaching in which coaches learn to coach professionals, teams and leaders towards self-organizing teams and organizations delivering value to their clients/customers and markets. Her strength is to coach teams towards high performance, learning and innovating culture. With the program Course Coaching we are certified with the European Quality Award NOBCO/EMCC.

Astrid Anna has a background as Business Economics Consultant, with a focus towards Social Psychology, Transactional Analysis and Group Dynamics. She has specialized in psychology, therapy, and counselling. Together with Jan Remmerswaal she hosted the Course Train the Trainer. Characteristic for her approach are her listening skills, empathy, result orientation, stillness, analytical capabilities, humour and creativity. Worked with clients: KIT, Ministerie van Binnenlandse Zaken, Buurtzorg, Top Drie Beste Werkgevers, ING, Shell BV, Aon Hewitt, Aegon, Geveke Handelsorganisatie, Politie Amsterdam/Amstelland, Ministerie van Economische Zaken, TNO, Geveke Werktuigbouw,  several Educational institutions in Amsterdam and Rotterdam, Rode Kruis HQ Den Haag and National, Rabobank, BNP PariBas Real Estate, ACTA VU/UVA, Gemeente Amsterdam, Koninklijke Marine en Luchtmacht, DUO.

Ahsan Mahmud, facilitator, trainer, agile coach: "Living Change to deliver value for people, teams & organizations"
I believe that the success of any organization comes from the creation of collaboration based on positivity and transparency, in which people can and want to take ownership. I believe in a better outcome by working towards a common purpose together in a cross functional team. I am inquisitive, analytical and proactively looking for challenges to improve myself and my environment.  With over 15 years of experience in  facilitating, coaching, leading, developing, implementing change in various roles and functions.

Feedback participants

“ The most interesting learning path were the team dynamics of our learning team, the interventions of the trainer; there was safety to be vulnerable and open and to learn together."pagina 6 1

"For me one of the most important lessons is that I keep on going with facilitating on the questions of the cliënt, so to keep listening on different levels and not to judge or start talking and to give advise. So I learned to be silent and to wait for the client to become aware of his/her own (potential) solutions." 

"The trainer, as an experienced teamcoach learned us to discover the essence of our own development by personal attention and questions, by appreciative and professional feedback (again and again from wondering questions)." The trainer/coach taught us the essence of coaching by focusing on our own developments with personal attention, and giving feedback by lots of practice. 

I experienced the guidance/support of the trainer as very pleasant, personal and committed. She is very involved, attentive to the learning needs of the group and easily relates them to theory and tools. she listens sincerely ... in one word: amazing! 

"I experienced Astrid Anna as a sensitive teamcoach/trainer who stimulates self organizing teams and professionals in responsiblility for people's personal and professional development and results in performance to client/customer."

Kwaliteit, evaluatie, klachten

Wij streven met deze training naar optimale kwaliteit in onze dienstverlening naar de klant(organisatie). Hiertoe hebben onze trainers de Leergang Train de Trainer gevolgd, als ook persoonlijke ervaring met coaching en participatie in de Leergang Coaching.
De gehele training wordt tussentijds en aan het einde van de training geëvalueerd. Deze feedback wordt - voor zover passend binnen de kwaliteitscriteria van deze training en binnen de professionale gedragscodes van de trainer - zoveel mogelijk gedurende de lopende en de daarop volgende training meegenomen.
De trainers volgen jaarlijks training en maandelijks intervisie om professioneel afgestemd te blijven op de (hernieuwde) vragen van de klant(organisatie) en de actuele professionele ontwikkelingen rondom coaching en optimale kwaliteit naar de klant te bieden.
Om de kwaliteit van het trainingsprogramma van de training (zie ook Leergang Coaching) te borgen: zie EQA certificering Leergang Coaching (Foundation-level) door EMCC/NOBCO en de daarmee samenhangende competenties voor de (team)coach/coachende professional of leidinggevende.
Mocht u desalniettemin ontevreden zijn over de dienstverlening schroomt u niet hierover contact op te nemen met Coaching in Organisaties, in eerste instantie met mw drs A. A. Kuin. Wij verwijzen hiervoor naar onze algemene voorwaarden (gebaseerd op de professionele gedragscodes van de trainer) bij het contract. Voor een klachtenprocedure verwijzen wij u naar de professionele gedragscodes – klachtenprocedure op www.kuincoaching.nl

 

Visie en Werkwijze

Intake

  • Achtergrond/aanleiding van uw vraag
  • Invloed vanuit de omgeving
  • Organisatiecultuur en communicatie
  • Stijlen van leidinggeven; samenwerking
  • Gewenste veranderingen/resultaten

Maatwerk

  • Oplossingsgericht trainen/coachen vanuit successen en mogelijkheden
  • Klantgericht en persoonlijk ondernemerschap
  • Nieuwe vaardigheden en gedrag
  • Praktijk en doelgericht

Investeren in professioneel kapitaal

  • Open communicatie, positieve focus en professionele feedback
  • Verbindend leiderschap
  • Zelfsturende professionals en teams
  • Van controle naar vertrouwen

Waarom ons?

  • Allround coaches en trainers;
  • Ruim 25 jaar ervaring;
  • Praktisch en doelgericht;
  • Coaching van professionals en managers uit profit en non-profit organisaties.
Copyright © 2000 - 2019 Coaching in Organisaties | Webdesign by Webdelta.