Meerwaarde naar klant? (Team)Coaches en Trainers – Maatwerk!

Neem vrijblijvend contact op

Artikelindex

De training Effectieve Communicatie en Samenwerking wordt In Company ingezet als een APK voor het team of de organisatie. Met behulp van theorie en oefeningen worden de spelregels en methoden voor open en effectieve communicatie neergezet. Als ook hoe als team (organisatie) effectief resultaten te bereiken bij je klanten en wat dit vraagt van de interne organisatie, stijl van communiceren en samenwerking. Hoe leer je elkaar feedback te geven. Hoe zorg je voor eigenaarschap en verantwoordelijkheid. Een afspraken cultuur waarbij informatie gedeeld wordt. Ieder training is een maatwerk training afgestemd op gewenste veranderingen, doelen en gedrag bij het team de organisatie en de medewerkers en leidinggevenden. Door krachten en verschillen te bundelen in een team is 1+1=3, benutten van elkaars competenties. Leren en verbeteren van "successen" en "fouten". Contact ons voor een eerste gesprek en u ontvangt een maatwerk programma. Certificaat: 2  PE-punten. Zie ook de gecertificeerde Leergang Coaching met versnelde leerroute voor ervaren coaches!

 

Effectieve communicatie en samenwerking in teams en organisaties

Maatwerk Programma - Concept

Programma – Concept (keuzes en aanpassingen naar gesprek met opdrachtgever):

Intro, achtergronden effectieve communicatie en effectieve teams en organisaties (Resultaten en verantwoordelijkheden)

Spelregels voor open communicatie (luisteren, open vragen stellen, informatie delen, besluitvorming en afspraken). Oefenen met behulp van praktijkvoorbeelden (spelregels voor effectief teamklimaat - samenwerking)

Wat is de kracht van dit bedrijf? Wat zijn de verbeterpunten, extern naar de klant en intern betreffende de samenwerking: gewenste verandering, doelen en gedrag

Achtergronden; betrokkenheid en verantwoordelijkheid; successen en “fouten”, hoe te verbeteren, afspraken

Een model voor besluitvorming en delen van afspraken

Communicatie helder en transparant: fasering in gesprekken over besluiten

Vertaalslag naar de praktijk – Afspraken helder wie wat waar wanneer en hoe – Terugkoppeling vanuit de praktijk op gemaakte afspraken

Feedback, elkaar op constructieve wijze feedback geven en vragen – om de onderlinge samenwerking te verbeteren, en eigen verantwoordelijkheden na te komen

Cirkel van verantwoordelijkheid en eigenaarschap, over waar ieder zelf verantwoordelijk voor is en over waar gezamenlijke verantwoordelijkheid is als geheel team – samenwerking optimaliseren – werkvormen aan de hand van voorbeelden vanuit de praktijk

Afronding vertaalslag naar de praktijk , afspraken, actieplan

Reserve: verschillende communicatiestijlen in het team: 1 + 1 = 3, hoe verschillen te benutten en in te zetten vanuit kracht.

Feedback van klanten

“Ik heb de theorie in deze training als positief ervaren en had deze nodig om inzicht te krijgen in mijn eigen handelen. Als deelnemer kan ik nu al positiever communiceren en veel gelijkwaardiger tot verandering komen. Het oplossen van zaken, kost me ook veel minder energie. “

 “De kennis en andere vaardigheden (“tools”) vanuit deze training zijn erg goed toepasbaar: praktisch, overzichtelijk, duidelijk."

 "Binnen mijn team heb ik het als een zeer groot succes ervaren dat we door gezamenlijke doelen te stellen weer een goede samenwerking hebben verkregen en veel duidelijkheid hebben gecreëerd. Verder is dit een hele goede opmaat geweest naar een effectiever team, waarbij  het team verantwoordelijk is voor de uitvoering van alle taken binnen het project."

 “Ik wilde graag leren op een positieve manier om te gaan met problematieken. Ik merk vooral in de contacten dat het positiever verloopt. Naar mijn gevoel kan ik het vinden van een oplossing al veel meer bij degene laten die de oplossing nodig heeft ... en hierdoor kost het me minder energie.”

impossible

Coaching in Organisaties

Coaching in Organisaties heeft afgelopen 30 jaar trainingen verzorgd in het bedrijfsleven (MKB en grote bedrijven, zoals Shell, ING, Aon Hewitt, Aegon, Rabobank, Geveke Werktuigbouw) als ook in het onderwijs, Koninklijke Luchtmacht Woensdrecht en in de zorg. In het onderwijs onder andere het ROC TOP Business en Handel. In de zorg bij Top Drie Beste Werkgevers de training klantgericht communiceren waarbij regie bij klant komt. Coachen en trainen van professionals en teams van diverse onderwijsinstellingen van HBO tot MBO niveau. Coaching in Organisaties is gecertificeerd internationaal om professionals en leidinggevenden te trainen communicatie en samenwerking (European Quality Award NOCO/EMCC). Astrid Anna Kuin bedrijfskundige en sociaal psycholoog, senior trainer en (team)coach, zij traint teams, professionals en leidinggevenden in communicatieve vaardigheden en gewenste veranderingen op gedragsniveau. De training Effectieve Communicatie en Samenwerking is een kortdurend training (Certificering met PE punten afhankelijk van het aantal dagdelen. Bijvoorbeeld een dag: Certificaat met 2 PE punten).

Onze trainers zijn lid van LVSC, NVO2, NVP.

Vragen? U kunt ons contacten via drs Astrid Anna Kuin, senior trainer, (team) coach via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.   of via 0646065362. Een eerste afspraak bij u op locatie is zonder kosten.

Certificering

U ontvangt een certificaat met per dagdeel een PE punt. De training wordt geëvalueerd op kwaliteitsbeleid en aandachtspunten worden meegenomen in eerstvolgende leerprogramma.


Visie en Werkwijze

Intake

  • Achtergrond/aanleiding van uw vraag
  • Invloed vanuit de omgeving
  • Organisatiecultuur en communicatie
  • Stijlen van leidinggeven; samenwerking
  • Gewenste veranderingen/resultaten

Maatwerk

  • Oplossingsgericht trainen/coachen vanuit successen en mogelijkheden
  • Klantgericht en persoonlijk ondernemerschap
  • Nieuwe vaardigheden en gedrag
  • Praktijk en doelgericht

Investeren in professioneel kapitaal

  • Open communicatie, positieve focus en professionele feedback
  • Verbindend leiderschap
  • Zelfsturende professionals en teams
  • Van controle naar vertrouwen

Waarom ons?

  • Allround coaches en trainers;
  • Ruim 25 jaar ervaring;
  • Praktisch en doelgericht;
  • Coaching van professionals en managers uit profit en non-profit organisaties.

Klanten

  • ING
  • Gemeente Amsterdam
  • Gemeente Alkmaar
  • Nationale Politie
  • Het Nederlandse Rode Kruis
  • Shell Nederland BV
  • UvA / VU Acta
  • Saxion Hogeschool
  • Aon Hewitt
  • KPN Den Haag
  • Stichting Talent Hoorn
  • Geveke Werktuigbouw BV
  • Zorggroep Apeldoorn e.o.
  • Stichting CJP
  • RIBW Haarlem
  • Woningcorporatie ZVH
  • Rabobank Utrecht
  • Koninklijk Instituut voor de Tropen
  • Reclassering Nederland
  • Socius MD Velsen
  • Hogeschool van Amsterdam
  • Weleda
  • Koninklijke Marine
  • Bayer BV
  • SNV
  • Deloitte Rotterdam
  • Focus loopbaancoaches

Meer klanten...

Copyright © 2000 - 2019 Coaching in Organisaties | Webdesign by Webdelta.