Meerwaarde naar klant? (Team)Coaches en Trainers – Maatwerk!

Neem vrijblijvend contact op

Artikelindex

coachCoaching: coachen op Work/Life Balance en volgende uitdaging in je verdere professionele en persoonlijke ontwikkeling (vanuit ambitie of urgentie). Coachen vanuit kansen en mogelijkheden. Inzicht in jouw patronen bij stress en/of ambitie; feedback uit je nabije omgeving benutten. Inzicht in je persoonlijke stijl, valkuilen en allergie, gewenste ontwikkeling inzetten in je dagelijkse praktijk. Tips en tools in de dagelijkse praktijk. Werkgeluk, 12 steps to Happiness. Aandacht voor autonomie en vrijheid in professioneel handelen naar de klanten/doelgroepen, verbinding, erkenning en zingeving, vitaliteit, focus en flow. Positieve evaluaties van onze klanten, gemiddeld een negen, ING, Rode Kruis, Onderwijs, Aon, Top Drie Beste Werkgevers. Iedere klant is uniek en ontvangt een maatwerkprogramma met passende tools en werkwijze. Feedback/Waardering van klanten over de coach: "Iemand die meekijkt en meeleeft vanaf de zijlijn. Iemand die het hele (ontwikkelings-)proces in de gaten houdt op benoemde doelstelling. Iemand die positief is en aanmoedigt en respons geeft ook op momenten dat je het niet verwacht. Haar feedback ook in mails en tussentijds contact. Haar betrokkenheid." En: "Het motiveren en tools aanreiken. Meer mijn positie kunnen innemen in de organisatie. Het positief stimuleren.". Het coachen (aan zee of bij u op locatie of nabij uw locatie) levert zelfreflectie, inzicht, focus en bijsturing in de praktijk, ervarend te leren met behulp van een diversiteit aan skills en tools en plezier en humor.

Persoonlijke Coaching, een soort APK, is voor iedere klant een maatwerktraject afgestemd op uw persoonlijke (leer)stijl en gewenste verdere professionele en persoonlijke ontwikkeling. Ieder is uniek in haar/zijn persoonlijke stijl, professionaliteit, communicatie en samenwerking binnen het team en naar en met haar/zijn collgea's, klanten/doelgroepen. Wij coachen boven en onder de waterlijn, vanuit je ratio en vanuit je intuïtie.  Zie de benoemde methoden bij de Masterclass Persoonsgerichte Coaching en Systemisch coachen, Oplossingsgericht/Progressiegericht Coachen, Transactionele Analyse, Voice Dialogue, Focussen, Liberating Structures, transities en fasen,U curve en Mindfulness. Zie ook de Leergang Coaching (NOBCO/EMCC gecertificeerd), en de Master Oplossingsgericht coachen en leiderschap

 

Achtergronden voor persoonlijke coaching 

Uw vragen en gewenste veranderingen in gedrag; eindevaluaties klanten; eerste contact

astridanakuinIn ons eerste contact krijgt u de mogelijkheid uw gewenste situatie en verandering toe te lichten en kunnen wij toelichting geven op onze werkwijze als coach, iedere klant is maatwerk. Onze coaches beschikken over ruimte ervaring, in diverse wisselende organisaties met diverse klanten. Tools en skills worden afgestemd met u. Op aanvraag sturen wij u een hand-out voor persoonlijke coaching toe, neemt u geheel vrijblijvend contact op over mogelijke coachingsvragen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. onze partner mw. drs. Astrid Anna Kuin, senior coach of via 0646065362.

Eindevaluatie over persoonlijke coaching door een aantal van onze klanten:

"Ik heb meer inzicht gekregen in stressfactoren, wat levert te veel spanning op en waar voel ik me nog comfortabel bij (of eventueel als gezonde spanning). Ik heb geleerd hoe ik door zelf anders om te gaan met situaties en door er anders over te gaan denken, zelf ook invloed kan uitoefenen op de ervaring van stress. Een belangrijke factor hierbij was dat ik vrijwel altijd de lat te hoog leg voor mezelf, perfectionistisch ben en niet wil falen. Door de gedachten die hiermee gepaard gaan om te buigen, en meer te leren luisteren naar de ‘relaxte’ kant in mijzelf die wel vertrouwen heeft, wordt het gemakkelijker om met lastige situaties om te gaan. Daarnaast heb ik een duidelijker beeld gekregen van welke werkzaamheden en aspecten op het werk energie nemen en welke energie geven. En handvatten gekregen om naast werk ook weer voldoende op te kunnen laden. Over  de coach: Heel positief, Astrid Anna had altijd veel aandacht voor en inzicht in waar ik op dat moment stond en waar de behoefte lag. Ze heeft veel kennis en ervaring als coach en gebruikt dat ook. Daarnaast is ze als persoon erg empathisch, open, betrokken en bemoedigend. Ook buiten de sessies zocht ze contact, ze herinnerde me bijvoorbeeld aan de opdrachten of kwam met nieuwe opdrachten. Als feedback uit mijn directe omgeving hoorde ik halverwege de coaching dat ik me energieker overkom.”

 

Over de coach: “de persoonlijke kenmerken (eerlijk, open, integer, vertrouwelijk, gelijkwaardig, aandachtig, luisterend) van Astrid Anna als coach; haar inzet; haar professionaliteit (luisterhouding, vragend vermogen, intuïtie, fijne feedback, verbinden): haar kennis van zaken; haar flexibiliteit; haar interventies.” heb ik gewaardeerd.  “Ik wilde graag aandacht voor persoonlijke ontwikkelpunten die me soms belemmerden in mijn werk, in mijn prestaties. Ik wilde werken aan mijn professioneel zelfvertrouwen, mijn zelf kritische kant verminderen, bewuster leren stil te staan bij successen, in veranderingen rust nemen en er voor zorg te dragen dat elk teamlid binnen het proces blijft, mijn werktempo in de gaten houden, goed prioriteiten stellen zonder mijzelf daarbij altijd op de laatste plaats te zetten, flexibel te leren zijn in het inzetten van mijn leiderschapsstijlen, mijn coachende vaardigheden versterken, mijn kwetsbaarheid meer tonen, me minder verantwoordelijk voelen, verantwoordelijkheid delen, soms eerder grenzen te leren stellen, complimenten te leren ontvangen.".

 

"Nobody can go back and start a new beginning,

but anyone can start today and make an new ending.". -  Maria Robinson

 

Wij benutten passende tools vanuit Transactionele Analyse, Focussen bij stress/spanning, Compassie en Mindfulnesstraining, diverse associatieve kaarten, systemisch luisteren, tafelopstellingen, RET (cognitieve gedragstraining), Voice Dialogue (diverse stemmen in jezelf, zoals de innerlijke criticus of perfectionist herkennen en weten bij te sturen). Omdenken: coachen vanuit mogelijkheden en kansen. Wij coachen van negative talk bij spanning en stress naar positive talk, dat wat jou energie geeft. Wij coachen je op je ambities, dromen en krachtbronnen. Indien gewenst benutten wij ook feedback vanuit je omgeving. Aandacht voor fasering in veranderingsprocessen. Je zelf te trainen in een lerende compassievolle mindset, fouten mogen, leren van fouten en successen. Je eigen signalen en patronen op tijd signaleren, inzicht in je energiecurve: ontspanning regelen, grenzen te stellen en hulp te vragen en te ontvangen. Iedere klant benoemt in de eerste afspraak gewenste verandering en ontvangt een eigen plan van aanpak (indien gewenst in overleg met betrokken partijen). Wij werken vanuit de gedragscodes van de coach, vertrouwen en veiligheid en eigen regie bij de klant. De coach is een gids, die je tijdelijk vergezeld op in deze loopbaan- en levensfase.  

Onze coaches en trainers worden ingezet op vitaliteit en duurzame inzetbaarheid, vitaliteit en werkgeluk, wendbaarheid en meerwaarde naar klanten / doelgroepen. Dit onder andere bij ISOB, Fedra, Rode Kruis (hoofdkantoor en landelijk), De Kolom Amsterdam, ROC TOP, Hogeschool Rotterdam, UVA/VU, Stichting Talent, Regionale Politie Amsterdam - Amstelland, St. Jozefoord, en via Aon Hewitt Corporate Wellness bij diverse (MKB)bedrijven en non-profit organisaties in geheel Nederland. Wij verzorgen ook (Team)Coaching/Training als maatwerkprogramma afgestemd op gewenste resultaten bij de organisatie, de teams.

Feedback klanten

  • “Tijdens de coaching geleerd om teveel stress te vermijden: plannen, strategisch werken, kwetsbaarheid tonen, zorgen voor ontspanning, hulp vragen, denken in oplossingen in plaats van problemen, tijd nemen.”.
  • "Ik heb meer inzicht gekregen in stressfactoren, wat levert te veel spanning op en waar voel ik me nog comfortabel bij (of eventueel als gezonde spanning). Ik heb geleerd hoe ik door zelf anders om te gaan met situaties en door er anders over te gaan denken, zelf ook invloed kan uitoefenen op de ervaring van stress. Een belangrijke factor hierbij was dat ik vrijwel altijd de lat te hoog leg voor mezelf, perfectionistisch ben en niet wil falen. Door de gedachten die hiermee gepaard gaan ..." 
  • “Meer duidelijkheid over mijn mogelijkheden en wensen wat betreft carrière ontwikkeling, ik ben echt even stil gaan staan bij wat ik echt belangrijk vind en waar ik me goed bij voel.”
  • “Een moment van rust en zelfreflectie over onzekerheid en functioneren in een nieuwe baan in een onrustige periode in mijn leven. En een mogelijkheid om me eerlijk te kunnen uitspreken over mijn werk in relatie tot mijn persoonlijke leven en gezondheid. Iemand die met mij meekijkt over hoe ik het (ook) kan zien, kan aanpakken.”
  • “Astrid heeft me laten zien dat datgene wat ik tot nu toe gepresteerd heb iets is om trots op te zijn. Ze heeft me geholpen lastige gesprekken voor te bereiden en te analyseren wat ik uit die gesprekken wil halen. Ik weet ook waar ik nog aan moet werken.”
  • “Ik heb meer vertrouwen in mijn eigen kracht en functioneren. Niet teveel bezig met wat collega’s denken of vinden, maar geloof in mezelf en doen wat ik graag wil doen of zeggen.”
  • “Astrid Anna geeft je een gevoel van vertrouwen en de ruimte om je open te stellen en te reflecteren. Ze houdt je een spiegel voor en doet dat met leuke opdrachtjes, vragen en kaarten.”
  • “Ik ben heel blij met Astrid als coach. Heb echt heel veel aan haar gehad. Door haar steun voelde het ineens of ik er niet meer alleen voor stond.”

Intakegesprek

Na een intakegesprek met de klant volgt een specifiek plan van aanpak (en indien nodig in samenspraak met betrokken partijen. In overleg met de contactpersoon/opdrachtgever in uw organisatie, wordt het aantal sessies en plan van aanpak vastgelegd in een contract. Na het intakegesprek worden de aandachtspunten voor de klant en de gewenste resultaten vastgelegd in het psychologisch contract volgens de gedragscodes van de coach, o.a. vertrouwelijkheid. De klant werkt gedurende het coachingstraject aan gewenste verandering, doelen en gedrag middels (eigen) huiswerkopdrachten en oefeningen afgestemd op eigen regie bij de klant. 

Werkwijze

surfer coach

  • Intake met klant; ruimte voor vragen
  • Plan van Aanpak; tussentijdse en eindevaluatie
  • Logboek en oefeningen voor de klant
  • Eventueel aantal follow-up sessies om de bereikte resultaten klant te borgen. 

 

aakuin nobco emcc2

 

Gedurende de coaching maken wij gebruik van het ervarend leren: leren door te doen. Je gaat na en parallel aan de coachingsbijeenkomsten aan de slag met oefeningen en ervaringen in je (werk) omgeving. We staan stil bij je persoonlijke voorkeursstijlen qua leren en nodigen je uit te oefenen met andere leerstijlen (Tips). We benutten RET, Rationeel Effectiviteits Training van Ellis en maken gebruik van ontspanningsoefeningen vanuit de Mindfulnesstraining. Deze werden voorheen ook in de trainingen van Timemanagement en zelfmanagement gebruikt: op effectieve wijze rekening houden met de eigen energiecurve. Overige methoden zijn bruikbaar als je wat verder wilt gaan op een voor jou relevante leervraag. Je kiest hierin zelf. De coach volgt je, geeft feedback en reikt je verschillende methoden aan. We onderzoeken gezamenlijk welke methode voor jou het meest passend is op dit moment.

Tijdens de coaching werken we aan bewust worden en zijn van je eigen gedachten en je eigen patronen in interactie. We onderzoeken gezamenlijk hoe je minder vanuit je automatische piloot en met meer eigen regie en keuzevrijheid oplossingen in kunt zetten om op een gezonde wijze en met meer energie, leerplezier gewenste uitdagingen, veranderingen, doelen en gedrag in te zetten, stap voor stap, vanuit waarderende feedback. 

Partners Coaching in Organisaties

De partners van het bureau hebben een gedegen opleiding als coach/counselor en ervaring op de werkvloer als manager of professional (in de profit en non-profit sector).

Coaching in Organisaties is opgericht in 1988 door mw. drs. Astrid Anna Kuin, senior coach en trainer. De diensten zijn persoonlijke coaching, teamcoaching en de Leergang Coaching voor (HR) managers, professionals en (interne) coaches. Het bureau is hiermee in 2012 gecertificeerd met het EQA (European Quality Award) door NOBCO/EMCC. Alle partners van het bureau werken vanuit de ethische gedragscodes van de coach.  Coaching in Organisaties heeft ruim 25 jaar ervaring met het coachen van professionals en leidinggevenden (en teams) in profit en non-profit organisaties. Wat zijn voor u belangrijke gewenste resultaten? Welke feedback ontvangt u? Wat is uw kracht en wat is uw gewenste ontwikkelingslijn? Vragen? Contact ons voor een eerste (bel)afspraak. Onze allround senior (team)coaches zijn door NOBCO/EMCC geaccrediteerd als trainers/(team)coaches van de Leergang Coachend en Persoonlijk Leiderschap met European Quality Award. Vitaliteit en Veerkracht - Binden en boeien - Work/Life Balance - Employee Journey en Team Journey ingezet bij Top Drie Beste Werkgevers, bij diverse onderwijsinstellingen, bij Rode Kruis Nederland,  Aon Hewitt Corporate Wellness, ING, Politie en Gemeente Amsterdam, UVA/VU, Rotterdam Hogeschool. 

Drs. Astrid Anna Kuin, bedrijfskundige (sociale psychologie en organisatieontwikkeling), is in 1988 gestart met het bureau Coaching in Organisaties, o.a. met loopbaan en re-integratie coaching, persoonlijke coaching en leiderschapstrainingen. Daarvoor is zij werkzaam geweest bij het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, Arbeidsvoorziening, en op de afdeling Personeel en Organisatie van Geveke Werktuigbouw B.V. Vervolgens was zij actief als interim-manager met o.a. ziekteverzuim en het herstel werkklimaat en onderlinge samenwerking op de agenda. Zij heeft met het bureau Coaching in Organisaties een breed netwerk aan klanten in de profit en non-profit organisaties. Kenmerkend voor haar werkwijze is dat zij resultaatgericht werkt en met haar ruim twintig jaar ervaring over een breed palet aan werkmethoden beschikt. Zij heeft zich bijgeschoold in de psychologie, psychotherapie en counseling en als supervisor en coach. Certificaten zijn behaald in systeemtheorie en opstellingen, Transactionele Analyse, RET, Enneagram, Mindfulness, Counseling, Focussen en Voice Dialogue, workshops authentiek leiderschap.

Mw. E.M. Pet, senior coach en adviseur in HRD vraagstukken. Houdt zich sinds 2006 bezig met coaching in de brede zin van het woord. Persoonlijke vraagstukken, loopbaanvraagstukken en vraagstukken rond functioneren. Deze gaan vaak samen en om die reden werkt zij altijd eclectisch en van uit contact. Het maken van contact en leggen van een relatie ziet zij als de kern van haar vak. Zo wordt dat bespreekbaar waar het echt over moet gaan. Door middel van inleving en confrontatie gaat ze met klanten en coachees op zoek naar de vraag achter de vraag. Ze biedt inzicht, bekijkt mogelijkheden en stuurt op resultaat. Met haar brede HRD ervaring (HR – cyclus, functiebeschrijvingen, teamvraagstukken, training, assessment) bezit ze een scherpe blik voor de context waarin een vraag zich afspeelt en stemt ze haar interventies daar op af.

Coaching in Organisaties werkt samen met een breed team van deskundigen die op projectbasis inzetbaar zijn.

Contractering

Na een intakegesprek met de klant volgt een specifiek plan van aanpak. In overleg met de betrokkene of de contactpersoon van de werkgever  wordt het aantal sessies en plan van aanpak vastgelegd in een contract.

Met de klant wordt een psychologisch contract afgesloten gericht op commitment en zelfsturing van de klant in het coachingstraject. Na het intakegesprek worden de aandachtspunten voor de klant en de gewenste resultaten vastgelegd in het psychologisch contract. De klant werkt gedurende het coachingstraject aan huiswerkopdrachten en oefeningen. Op basis van de leerthema’s van de klant maken we in overleg met de actuele vragen van de klant een keuze uit methoden en technieken.

Halverwege het coachingstraject volgt een tussentijdse evaluatie eventueel met informatie en feedback van de overige betrokkenen. Op basis van deze informatie worden de gewenste resultaten en werkwijze zo nodig bijgesteld. Bij de eindevaluatie worden enerzijds resultaten benoemd en anderzijds onderzocht in hoeverre nazorg, een of twee follow-up sessies gewenst is.

Logboek/Reflectie en actieplan

Gedurende het coachingstraject word je uitgenodigd in je reflecties op de gesprekken en je tussentijdse ervaringen aan de hand van je actieplan te bij te houden.

Coaching in Organisaties; eerste contact?


Heeft u vragen over persoonlijke coaching? Neemt u gerust telefonisch contact met ons op! U kunt ook per mail uw eerste contact of voorstel voor een belafspraak doen. Een eerste kennismakingsgesprek is trouwens geheel zonder kosten. Op basis van dit gesprek ontvangt u een specifiek plan van aanpak en offerte. Voor een eerste contact kunt u mailen of bellen met Astrid Anna Kuin, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of via 0646065362. Zie ook ons een overzicht van klanten

surfer

Locatie

De locatie voor persoonlijke coaching is of op ons kantoor tegenover het Intercitystation Castricum of/en aan zee (Castricum aan zee). Onze coaches werken landelijk, dus ook bij u in de buurt of op locatie, wat voor u en in uw agenda prettig is.

 

Visie en Werkwijze

Intake

  • Achtergrond/aanleiding van uw vraag
  • Invloed vanuit de omgeving
  • Organisatiecultuur en communicatie
  • Stijlen van leidinggeven; samenwerking
  • Gewenste veranderingen/resultaten

Maatwerk

  • Oplossingsgericht trainen/coachen vanuit successen en mogelijkheden
  • Klantgericht en persoonlijk ondernemerschap
  • Nieuwe vaardigheden en gedrag
  • Praktijk en doelgericht

Investeren in professioneel kapitaal

  • Open communicatie, positieve focus en professionele feedback
  • Verbindend leiderschap
  • Zelfsturende professionals en teams
  • Van controle naar vertrouwen

Waarom ons?

  • Allround coaches en trainers;
  • Ruim 25 jaar ervaring;
  • Praktisch en doelgericht;
  • Coaching van professionals en managers uit profit en non-profit organisaties.
Copyright © 2000 - 2019 Coaching in Organisaties | Webdesign by Webdelta.