Meerwaarde naar klant? (Team)Coaches en Trainers – Maatwerk!

Neem vrijblijvend contact op

  • sail2Als een leidinggevende transparant en open is, goed luistert, stimuleert en autonomie faciliteert, zal iedere medewerker en ieder team opbloeien. Een gezond en vitaal team met betrokken medewerkers levert bijdrage aan resultaatgericht werken. Met deze training coachend leiderschap gaan we in op vaardigheden, gedrag en mindset. Hoe je door je medewerkers op de eerste plaats te zetten, de medewerkers jouw klanten/doelgroepen op de eerste plaats zetten. Als rolmodel vraagt dit om het juiste gedrag, feedback weten te geven en te ontvangen. Als leidinggevende vraagt dit om continue zelfreflectie en wordt van je gevraagd vooral anders te communiceren, meer te luisteren, open vragen te stellen. Tips en tools om teams en professionals te erkennen en te waarderen. Om een heldere visie, missie vanuit de bedoeling van de organisatie, waarden, kaders en resultaten met elkaar te communiceren, Je leert oplossingsgericht te coachen op gewenste verandering, doelen en gedrag. Acht stappen model om meerwaarde en wendbaarheid naar klanten/doelgroepen te creëren vanuit kansen en mogelijkheden. Stap voor stap met inzet van waarderende professioneel constructieve feedback. Leiderschapsstijl af te stemmen op wat nodig is, met aandacht voor de coachende en faciliterende leiderschapsstijl. Professionals te coachen op intrinsieke motivatie: purpose/van betekenis zijn, autonomie en persoonlijke ontwikkeling. Certificaat met PE-Punten!  Ook in te zetten als Intensive: combinatie coaching met tips en tools uit deze training op (nabije) locatie.

  • zelfsturendIn de Leergang (Team)Coachen zelforganiserende Teams benoemt u als organisatie uw visie (bedoeling) en kaders (in de transitie naar) zelforganiserende teams. Hoe voert u met de professionals binnen uw organisatie de zelforganiserende teams in? U leert teams en professionals te coachen naar steeds meer zelfsturing om vanuit de bedoeling meer waarde naar de doelgroepen en klanten te leveren. Zelforganiserende teams zijn een essentieel onderdeel van de lerende en klantgerichte organisatie.  Onder andere ingezet bij Top Drie Beste Werkgevers. Deze Leergang wordt als maatwerk ingezet vanuit de modules Leergang (Team)Coaching  - gecertificeerd met NOBCO/EMCC European Quality Award. Zie https://www.kuincoaching.nl/leergang-coaching-nobco/leergang-coaching-hr-managers-professionals-en-interne-coaches-nobco.html

  • zelfsturendDoelgroep: professionals/teams in organisatieveranderingsprocessen naar zelforganiserende teams, om elkaar onderling oplossingsgericht te coachen naar steeds meer zelfsturend en zelfoplossend vermogen (regie en verantwoordelijkheid kunnen nemen binnen daarbij behorende randvoorwaarden en kaders). Vanuit respect, vertrouwen en in dialoog. Intrainen en toepassen vanuit open communicatie en oplossingsgericht (samen)werken en oplossingsgerichte coachingsvaardigheden. De ervaringen vanuit de praktijk zijn hierin leidend. Aandacht voor en maatwerk modules: basis principes zelfsturing, besluitvorming en adviesmethode, vergaderen, teambuilding, professionele feedback, teamrollen en benutten/afstemmen verschillende stijlen en kwaliteiten, leer- en verbetercyclus (op basis van SWOT; gewenste resultaten en kwaliteit). Teams en professionals als lerend team om performance naar klanten/doelgroepen en omgeving/(arbeids)markt te optimaliseren. Professionele feedback en feed forward.Zie ook raakvlakken met ons Vitaliteitsprogramma en duurzame inzetbaarheid met ESF-subsidie, o.a. ingezet bij Top Drie Beste Werkgevers!

  • Oplossingsgericht coachenTeamTraining/Masterclass Oplossingsgericht werken en coachen - Certificaat 16 PE-punten: Coachen op kracht en successen voor (interne) (team)coaches en andere professionals, coachende leidinggevenden, teamleiders bij organisatie- en teamontwikkeling naar zelforganiserende en lerende teams en organisaties. Ingezet in het onderwijs en bij Top Drie Beste Werkgevers. Hoe zet je met elkaar vanuit eigenaarschap en gezamenlijke verantwoordelijkheid optimaal krachtbronnen en kwaliteiten in naar meer klantimpact en waarde? Investeren in een leer- en verbetercultuur, vanuit vertrouwen en veiligheid successen en "fouten" te delen en van te leren? Progressiegericht coachen op zelfoplossend en zelforganiserend vermogen bij teams, professionals. Focus, gewenste resultaten en kaders. Veerkracht en vitaliteit, Happiness en flow. Next challenge, inzet acht stappen coachingmodel en waarderende, professionele en constructieve feedback. Brochure Training Progressiegericht werken en coachen op aanvraag. 

     

  • De training Effectieve Communicatie en Samenwerking wordt In Company ingezet als een APK voor het team of de organisatie. Met behulp van theorie en oefeningen worden de spelregels en methoden voor open en effectieve communicatie neergezet. Als ook hoe als team (organisatie) effectief resultaten te bereiken bij je klanten en wat dit vraagt van de interne organisatie, stijl van communiceren en samenwerking. Hoe leer je elkaar feedback te geven. Hoe zorg je voor eigenaarschap en verantwoordelijkheid. Een afspraken cultuur waarbij informatie gedeeld wordt. Ieder training is een maatwerk training afgestemd op gewenste veranderingen, doelen en gedrag bij het team de organisatie en de medewerkers en leidinggevenden. Door krachten en verschillen te bundelen in een team is 1+1=3, benutten van elkaars competenties. Leren en verbeteren van "successen" en "fouten". Contact ons voor een eerste gesprek en u ontvangt een maatwerk programma. Certificaat: 2  PE-punten. Zie ook de gecertificeerde Leergang Coaching met versnelde leerroute voor ervaren coaches!

     

  • EnglishOplossingsgericht coachen

    Effectieve teams, afsprakencultuur: Feedback, mits goed ingezet is een van de krachtigste methoden om de samenwerking binnen en tussen teams te optimaliseren. Met deze training "Feedback vragen en ontvangen" leren professionals onderlinge feedback in te zetten om productie naar klanten en doelgroepen te verbeteren. "Als je feedback vraagt, wil je jezelf verbeteren. Als je feedback krijgt, kun je iets verbeteren. Als je feedback geeft, wil je iets verbeteren." Je leert met elkaar de basisregels van communicatie om feedback vanuit vertrouwen en veiligheid in te zetten. Trainen en coachen op een leer- en verbetercultuur: zowel successen als aandachtspunten, lastige situatie of "fouten" met elkaar te bespreken en van te leren. Elkaar aan te spreken op wat wel en niet goed gaat. Spelregels om succesvol en effectief feedback te geven en te ontvangen, stappenplan. Effectieve teams, resultaten en performance verbeteren door te investeren in het lerend vermogen van de professionals en teams (binnen en tussen teams). Diversiteit en inclusie in teams en organisaties. Professioneel constructieve feedback, oefenen met behulp van praktijksituaties: vertaalslag naar de praktijk, afspraken. Achtergronden: theoretisch kader vanuit communicatie. Dynamische werkvormen; gamification. Iedere training in combinatie met coaching op de werkvloer is maatwerk. Het programma wordt afgestemd op de context en cultuur van het team en de organisatie. Top Drie Beste Werkgevers. Maatwerk programma op aanvraag; eerste gesprek bij u op locatie zonder kosten.

     

  • assertiviteitVitaliteit en veerkracht, Training Assertiviteit, Communicatie en gedrag: Assertieve mensen zetten zich in voor een rechtvaardige behandeling van iedereen vanuit respect voor jezelf en respect voor de ander. “Assertiviteit houdt in dat je op een zelfverzekerde en directe manier aan anderen laat weten wat je wel en niet wilt. Het betekent ook dat je openstaat voor de visie en mening van anderen, ook als die verschillen van jouw mening.”  

    Tijdens deze training leer je de verschillende gedrags- en communicatiestijlen te herkennen, op af te stemmen en te beïnvloeden. Wat levert deze training je op? Meer rust in je (werk)leven, je leert beter nee te zeggen en meer voor jezelf op te komen. Je verwerft inzicht in je sterke en zwakke punten en leerdoelen in je communicatie met je (werk)omgeving. Je leert passende en effectieve communicatieve vaardigheden in te zetten. Assertief gedrag draagt bij aan win-win situaties tussen jou en andermans belangen en het levert betere en effectievere relaties op in je (werk)omgeving.

    Als jij je assertief gedraagt en assertief communiceert, is de kans groot dat andere mensen je behandelen op de manier die jij van hen verwacht: met respect! In Company en Individueel Maatwerkprogramma! Voor teams en organisaties: Liberating Structures, meer focus, transparantie en energie!

  • Oplossingsgericht coachen

    "The quality of your conduct determines the relationship”

    With this training requesting and receiving feedback, teams and professionals learn to use feedback to learn and deliver added value to target groups and customers. The quality of your conduct determines the relationship. You learn together the basic rules of communication, with trust and safe environment, to learn to use feedback. Both successes and points of concern, difficult situation or "mistakes" can be discussed and learned from. Rules for a safe learning environment, the courage of vulnerability, the how. The more diversity the team uses, the more powerful the performance. Transparency provides more vitality and positive energy, focus. Various dynamic and playful work forms. Every training is tailor-made. The program is tailored to the context and culture of the organization. And desired further development of the participants. Feedback, if used properly, is one of the most powerful methods for learning and development, individually and as a team. Diversity is used. Inclusion of everyone in the team from an appreciative and learning mindset and professional constructive feedback.

  • klantgerichtMotiverende gespreksvoering is een op samenwerking gerichte gespreksstijl die iemands eigen motivatie en bereidheid tot verandering versterkt. Als communicatiestijl wordt u getraind in het hanteren van een samenwerkende stijl. Motivatie is een dynamisch proces en is aan verandering onderhevig. Motivatie zorgt ervoor, dat gedrag ‘geactiveerd wordt’, ‘richting krijgt’ en ‘volgehouden’ of juist ‘gestopt’ wordt. De motivatie van een persoon is beïnvloedbaar in een gesprek. In feite is motiveren het beïnvloeden van gedrag van een ander (patiënt, cliënt)  naast het overdragen van informatie. Bij motiverende gespreksvoering gaat het er om dat de ander actief bezig is met het bedenken van oplossingen en ideeën die bijdrage aan gedragsverandering. Bij motiverende gespreksvoering wordt er vanuit gegaan dat intrinsieke motivatie succesvoller is bij het inplannen van behandelingenbij verandering dan extrinsieke motivatie. Deelnemers worden hierin getraind afgestemd op werkwijze en cultuur van de organisatie. Concept Programma In Company Training op aanvraag.

    Trainen met behulp van voorbeelden uit de praktijk. Leren door te doen. En feedback te ontvangen. Trainen in houding, vaardigheden en stappen plan bij motiverende gespreksvoering.

     

  • klantgerichtOplossingsgericht coachen, coachend lesgeven en krachtgerichte gespreksvoering door professionals met leerlingen (en ouders): het motiveren van leerlingen, gepersonaliseerd leren, oplossingsgericht coachen vanuit eigenaarschap op doelen. Acht stappen coach model. De professional in de didactische coachrol, van directieve naar non-directieve communicatieve vaardigheden.  Professionals (leraren en schoolleiders van een Amsterdamse of Rotterdamse school (PO/VO/MBO incl. Speciaal Onderwijs), teamleiders/coördinatoren en leerkrachten, mentoren in de rol van coach, coaches en intern begeleiders. Deze training is opgezet vanuit oplossingsgericht coachen en stappenplan. Kids Skills en Mission Possible voor jongeren. Deze maatwerktraining voor teams is gericht op verdere professionalisering in je contact met de leerlingen, om hen te coachen op eigen doelen, te motiveren, om oplossingen vanuit steeds meer eigen verantwoordelijkheid in te zetten. Bij eventuele conflicten of problemen deze om te buigen naar positief geformuleerde doelen (cognitief en sociaal-emotioneel) en gedrag. Vanuit een leerklimaat van vertrouwen en veiligheid. Brochure op aanvraag! Eerste gesprek op locatie zonder kosten.

  • BarcelonaMasterclass Oplossingsgericht Coachen - Mission Possible 12 stappen plan

    Architect van een toekomstbestendige organisatie: lerende teams en organisaties

    Meerwaarde en wendbaarheid naar (potentiële) klanten en doelgroepen 

  • ImageAls we een positief stroke patroon hebben, mogen we aannemen dat we waarschijnlijk productief zullen zijn in ons werk. Maar als de strokes die we leerden te krijgen negatief of conditioneel waren, kan het zijn dat ons strokepatroon onproductief is binnen de huidige werkomstandigheden.

Visie en Werkwijze

Intake

  • Achtergrond/aanleiding van uw vraag
  • Invloed vanuit de omgeving
  • Organisatiecultuur en communicatie
  • Stijlen van leidinggeven; samenwerking
  • Gewenste veranderingen/resultaten

Maatwerk

  • Oplossingsgericht trainen/coachen vanuit successen en mogelijkheden
  • Klantgericht en persoonlijk ondernemerschap
  • Nieuwe vaardigheden en gedrag
  • Praktijk en doelgericht

Investeren in professioneel kapitaal

  • Open communicatie, positieve focus en professionele feedback
  • Verbindend leiderschap
  • Zelfsturende professionals en teams
  • Van controle naar vertrouwen

Waarom ons?

  • Allround coaches en trainers;
  • Ruim 25 jaar ervaring;
  • Praktisch en doelgericht;
  • Coaching van professionals en managers uit profit en non-profit organisaties.
Copyright © 2000 - 2019 Coaching in Organisaties | Webdesign by Webdelta.