Meerwaarde naar klant? (Team)Coaches en Trainers – Maatwerk!

Neem vrijblijvend contact op

  • Persoonlijk Leiderschap - Context Lerende Teams, Organisaties

    assertiviteitPersoonlijk Leiderschap gaat over net dat stukje zelfvertrouwen waardoor je proactief gedrag vanuit eigen regie kunt inzetten, behoeften en verwachtingen helder kunt expliciteren, nee kunt zeggen, grenzen kunt stellen, zelfzorg weet te regelen. Het gaat over zowel respect, compassie en mildheid naar jezelf als naar de ander. Uiteraard heeft lichaamstaal invloed op een proactieve houding, en je gaat ontdekken dat complimenten kunnen geven en ontvangen ook een positieve benadering bevordert. Het houdt in: luisteren naar en accepteren van meningen van andere mensen en je eigen regie te bewaken (binnen de kaders en visie organisatie), Je ontdekt hoe belangrijk het is om je verantwoordelijkheid te nemen en de schuld van de gevolgen van je interacties niet op andere mensen af te schuiven.  Persoonlijk Leiderschap begint met jezelf beter leren kennen. Als je inzicht hebt, met je mooie en eigenaardige kanten, dan kan je beter sturing geven aan jezelf en begrijp je ook beter de dynamieken tussen mensen. Wat is voor jou de volgende uitdaging in je professioneel en persoonlijk leven? Coachen en trainen van skills, tools, tips en stappenplan passend bij jouw gewenste ontwikkeling.

  • Leergang Coaching, Coachend Leiderschap, Persoonlijk Leiderschap

    pagina 1

    Leergang Coaching, Coachend en Persoonlijk Leiderschap Leidinggevenden, Professionals en Interne/Externe (Team)Coaches: dit diepgaande 10-daagse trainingsavontuur om jezelf te ontwikkelen als professionele coach of in de rol van coach, gaat in op interventies van de coach en het faciliteren van gedragsverandering bij klanten/medewerkers. Duurzame inzetbaarheid en vitaliteit, persoonlijk leiderschap, commitment en verantwoordelijkheid, Learning and Development, wendbaarheid en meerwaarde: professionals, medewerk(st)ers, klanten/cliënten te coachen in een complexe en veranderende omgeving, waarbij de professional gewenste professionele ontwikkelingen en resultaten formuleert en vertaalt naar de praktijk. Als coach, coachend leidinggevende, (HR) professional doorleeft u de visie en principes van coaching, de waarden, competenties en toepassingen. U bent de ambassadeur en het rolmodel van uw organisatie voor uw klanten/cliënten. Tijdens deze intensieve en interactieve opleiding wordt u getraind in de coaching vaardigheden en leert u mensen in beweging te brengen om gewenste resultaten vanuit eigenaarschap te bereiken. Het faciliteren en coachen van klanten blijkt niet zo eenvoudig te zijn in praktijk, er is veel ruimte voor inbreng van eigen praktijkcasussen. De training wordt gegeven door senior trainers/(team)coaches met ruime ervaring in profit en non-profit organisaties en daarmee veel praktijkkennis. Met Mindfulness en Systemisch Werk. Persoonlijk Ontwikkel- of Opleidingsbudget over 2022?  Start: Najaar 2022. Coaching voor teams als lerend team, zie succesvolle teams - teamcoaching, onderlinge communicatie en samenwerking. En de Training Persoonlijk Leiderschap. Voor coaching, zie Coaching voor (young) Professionals - Leidinggevenden, en de  Leergang Team Coaching,en de Masterclass Systemisch Werk (Opstellingen, Familie en Organisatie/Team), Training Coachend Leiderschap en Hybride Werken en de  Leergang (Loopbaan)Coaching en Masterclasses.

     

  • Team Coaching - Communicatie en Samenwerking - MT/Teams

    Team trustHoe blijf je zorg dragen op focus, flow, verbinding en vitaliteit? Team Coaching is een krachtig instrument om vanuit onderlinge vertrouwen van meerwaarde en betekenis te zijn. Vanuit een heldere visie met duidelijke kaders als lerend team de collectieve en persoonlijke ambitie op een steeds hoger plan te realiseren. Tools en tips om de onderlinge communicatie en samenwerking op boven en onderstroom te bekrachtigen. Elkaar te beluisteren om te leren. Feedback op professionele wijze in te zetten om de performance en gewenste ontwikkeling te verbeteren vanuit leer en werkplezier. Aandacht voor een leerklimaat van veiligheid en vertrouwen waarin successen en lessen gedeeld worden. Met het coachmodel voor lerende en succesvolle teams gaan teamleden aan de slag met een diversiteit aan tools die direct toepasbaar zijn in de dagelijkse praktijk. We coachen op 1. Resultaat en focus 2. Verantwoordelijkheid nemen 3. Betrokkenheid onderling; drijfveren en intrinsieke motivatie 4. Delen van verschillen in stijl en inzichten 5 Onderling vertrouwen en psychologische veiligheid binnen en tussen teams. Aandacht voor gedrag en mindset, voor boven en onderstroom. Systemisch: onderlinge patronen en faciliteren van transities (Transitiecurve fasering, principes en interventies).. 

  • Feedback geven en ontvangen - Team Coaching - Effectieve teams

    EnglishOplossingsgericht coachen

    Feedback is een belangrijk instrument voor effectieve succesvolle en lerende teams, afsprakencultuur en aanspreekcultuur: praten met elkaar in plaats van praten over elkaar. Feedback, mits goed ingezet is een van de krachtigste methoden om de samenwerking binnen en tussen teams te optimaliseren. Vanuit de open dialoog, vertrouwen, elkaar aan te spreken met impact en de vertaalslag naar feedforward.  Vanuit een lerende mindset elkaar feedback te vragen, geven en ontvangen gericht op meerwaarde, vanuit kwaliteiten en sterke kanten, kansen en mogelijkheden. Met deze training "Feedback vragen en ontvangen" leren deelnemers (managers, professionals) onderlinge feedback in te zetten om de onderlinge samenwerking en de gewenste resultaten naar klanten/doelgroepen te verbeteren.  "Als je feedback vraagt, wil je jezelf verbeteren. Als je feedback krijgt, kun je iets verbeteren. Als je feedback geeft, wil je iets verbeteren." Je leert met elkaar de basisregels van communicatie om feedback vanuit vertrouwen en veiligheid in te zetten. Professioneel constructieve feedback te geven zonder dat er spanningen ontstaan.Te benutten naar een leer- en verbetercultuur waar zowel "successen" als lastige situatie of "fouten" gedeeld worden en van geleerd wordt. Om (meer)waarde en kwaliteit te optimaliseren. Om elkaar aan te spreken op wat wel en wat niet goed gaat (eigenaarschap en accountability). Spelregels om succesvol en effectief feedback te geven, te ontvangen en te vragen. Stappenplan feedback. Vanuit het model voor effectieve en succesvolle teams: vertrouwen, omgaan met conflicten, commitment en accountability, resultaten. Kracht en verbeterpunten, gewenste ontwikkeling (doelen en gedrag) van team/organisatie te benoemen en in te zetten, waarbij feedback benut wordt. Diversiteit in perspectieven en oplossingen te benutten. Cultuuromslag van hiërarchische organisatie naar team effectiviteit, van afhankelijk of reactief naar proactief gedrag. De cirkel van persoonlijk en proactief leiderschap. Vertaalslag naar de praktijk, effectieve werkvormen om vanuit motivatie en eigenaarschap te leren: lerende teams vanuit respect, vertrouwen en transparantie (binnen en tussen teams). Praktische tools. Leren door te doen. Ingezet bij Top Drie Beste Werkgevers. Maatwerkprogramma wordt afgestemd op gewenste verandering, doelen en gedrag in uw organisatie/team.

  • Communicatie en gedrag - Onderlinge samenwerking

    assertiviteitLerende organisaties, teams en het Hybride werken en effectief samenwerken vragen om proactieve communicatie en gedrag, vanuit eigenaarschap en persoonlijk leiderschap.. Hoe je mentale en fysieke vitaliteit optimaal te bewaken vanuit veerkracht en een lerende mindset, vanuit zelfvertrouwen en zelfzorg. Aandacht hoe je open communicatie en gedrag dusdanig in te zetten dat je (schaduw)patronen vanuit je automatische piloot doorbreekt en bijstuurt naar gezond en proactief gedrag. Duidelijk je grenzen te stellen en behoeften onderling te delen. Hoe van reactief naar proactief gedrag en je gewenste professionele ontwikkeling vorm te geven. Bewust te zijn van je persoonlijke stijl, tips en tools. Inzicht in je kwaliteiten en eventuele valkuilen en hoe je volgende uitdaging in de praktijk vorm te geven en feedback te benutten. Transactionele Analyse en Mindfulness. De regisseur van je eigen levensreis en loopbaan. Tijdens deze coaching, training leer je de verschillende gedrags- en communicatiestijlen te herkennen, op af te stemmen en te beïnvloeden. 

  • Training Feedback, requesting and receiving feedback

    Oplossingsgericht coachen

    "The quality of your conduct determines the relationship”

    With this training requesting and receiving feedback, teams and professionals learn to use feedback to learn and deliver added value to target groups and customers. The quality of your conduct determines the relationship. You learn together the basic rules of communication, with trust and safe environment, to learn to use feedback. Both successes and points of concern, difficult situation or "mistakes" can be discussed and learned from. Rules for a safe learning environment, the courage of vulnerability, the how. The more diversity the team uses, the more powerful the performance. Transparency provides more vitality and positive energy, focus. Various dynamic and playful work forms. Every training is tailor-made. The program is tailored to the context and culture of the organization. And desired further development of the participants. Feedback, if used properly, is one of the most powerful methods for learning and development, individually and as a team. Diversity is used. Inclusion of everyone in the team from an appreciative and learning mindset and professional constructive feedback.

  • Leergang Team Coaching - Coaching and Facilitation Skills & Tools -Maatwerk Programma

    human castels

    Deze Leergang Team Coaching - Coaching & Facilitation Skills and Tools voor ervaren (team)coaches, coachend leidinggevenden en professionals: dit diepgaande 10-daagse trainingsavontuur om jezelf verder te ontwikkelen in de rol van  (interne) teamcoach of agile coach, gaat in op interventies van de teamcoach en het faciliteren van gedragsverandering lerende teams (of zelforganiserende teams) en organisaties. Om teams te coachen in deze complexe en veranderende omgeving vanuit de bedoeling meerwaarde en wendbaarheid te leveren naar klanten en doelgroepen. Hybride teams te coachen: als teamcoach doorleef je de visie en principes van coaching, de waarden als respect en transparantie, competenties en toepassingen. Je bent de ambassadeur en het rolmodel van jouw organisatie. Je begeleidt teams en de organisatie in de transitie naar/in het paradigma van "vertrouwen en loslaten", te faciliteren op de collectieve ambitie en doelen van de organisatie; op boven- en onderstroom. Leidinggevenden te coachen op een transitie in paradigma, rollen, professionele zelfreflectie en ontwikkeling; waarden en rolmodel. Om teams te coachen op resultaten vanuit visie, bedoeling met heldere kaders, onderling vertrouwen. Te coachen op een lerende, innoverende mindset, vanuit psychologische veiligheid in een optimaal leerklimaat, waarin successen en "fouten" gedeeld worden en van geleerd wordt. Te coachen op diversiteit binnen en tussen teams, waar verschillen in perspectieven gedeeld worden. Maatwerk Programma voor ervaren (team)coaches, CRKBO-geregistreerd.

     

  • Masterclass Oplossingsgericht Coachen - Barcelona

    BarcelonaMasterclass Oplossingsgericht Coachen - Mission Possible 12 stappen plan

    Architect van een toekomstbestendige organisatie: lerende teams en organisaties

    Meerwaarde en wendbaarheid naar (potentiële) klanten en doelgroepen 

  • Training TA en Persoonlijke effectiviteit

    ImageAls we een positief stroke patroon hebben, mogen we aannemen dat we waarschijnlijk productief zullen zijn in ons werk. Maar als de strokes die we leerden te krijgen negatief of conditioneel waren, kan het zijn dat ons strokepatroon onproductief is binnen de huidige werkomstandigheden.

Visie en Werkwijze

Intake

  • Achtergrond/aanleiding van uw vraag
  • Invloed vanuit de omgeving
  • Organisatiecultuur en communicatie
  • Stijlen van leidinggeven; samenwerking
  • Gewenste veranderingen/resultaten

Maatwerk

  • Oplossingsgericht trainen/coachen vanuit successen en mogelijkheden
  • Klantgericht en persoonlijk ondernemerschap
  • Nieuwe vaardigheden en gedrag
  • Praktijk en doelgericht

Investeren in professioneel kapitaal

  • Open communicatie, positieve focus en professionele feedback
  • Verbindend leiderschap
  • Zelfsturende professionals en teams
  • Van controle naar vertrouwen

Waarom ons?

  • Allround coaches en trainers;
  • Ruim 25 jaar ervaring;
  • Praktisch en doelgericht;
  • Coaching van professionals en managers uit profit en non-profit organisaties.
Copyright © 2000 - 2022 Coaching in Organisaties | Webdesign by Webdelta.