Meerwaarde naar klant? (Team)Coaches en Trainers – Maatwerk!

Neem vrijblijvend contact op

  • Training Coachend Leiderschap - Coachen op Collectieve Ambitie

    sail2Training Coachend Leiderschap - Fysiek/Online: het managen van thuiswerkers vraagt andere vaardigheden van leidinggevenden. Je moet een stuk controle loslaten en anders communiceren. De coachende leiderschapsstijl vanuit vertrouwen en verbinding faciliteert medewerkers en teams in het leveren van (meer)waarde en wendbaarheid naar klanten en doelgroepen. Het is belangrijk om vroegtijdig te signaleren of er ruis op de lijn ontstaat. Belangrijke aandachtspunten, de (online) communicatie en coachings-vaardigheden van de leidinggevende. Waar op te letten zodat je op tijd signalen van psychische (over)belasting kunt beluisteren en hoe je medewerkers hierin te ondersteunen. Op tijd in gesprek met hen die extra begeleiding nodig lijken te hebben. Als een leidinggevende transparant en open is, goed luistert, stimuleert en autonomie faciliteert, zal iedere medewerker en ieder team opbloeien. Een gezond en vitaal team met betrokken medewerkers levert bijdrage aan resultaatgericht werken. Succesvolle en effectieve teams: reflectie op de diverse leiderschapsstijlen, vaardigheden, mindset en gedrag. Hoe je door je medewerkers op de eerste plaats te zetten, de medewerkers de klanten/doelgroepen op de eerste plaats zetten. Als rolmodel vraagt dit om het juiste gedrag, feedback weten te vragen, geven en ontvangen. Om continue zelfreflectie en vooral anders te communiceren, meer te luisteren, open vragen te stellen. Tips en tools voor effectief leiderschap. Om met elkaar een heldere visie, de bedoeling, de waarden, kaders en resultaten te communiceren. Oplossingsgericht te coachen op gewenste verandering, doelen en gedrag; op (potentieel aan) talenten/sterkten en professionele ontwikkeling. Leiderschapsontwikkeling, katalyseren lerend vermogen in performance naar klanten, doelgroepen. Meerwaarde en wendbaarheid vanuit collectieve ambitie. Werk- en leerplezier als lerende teams, leidinggevenden; professionele zelfreflectie. Coachen op intrinsieke motivatie, eigenaarschap en verantwoordelijkheid, co-creatie in teams en organisaties. Certificaat met PE-punten. Brochure op aanvraag. Ook in te zetten als Im Company Maatwerktraject voor MT en leidinggevenden. Zie ook Training Aanspreek-/Feedbackcultuur en  Coachend Leiderschap en Professionele Zelfreflectie: Coachingsvaardigheden - Tips - Skills & Tools.

  • Professionals, Teams: Coaching Skills & Tools Optimale Samenwerking

    zelfsturendTrainen van professionals, teams in onderlinge samenwerking ,communicatie en coachingsvaardigheden. Doelgroep: professionals/teams in organisatieveranderings naar de kracht van lerende teams. Elkaar onderling oplossingsgericht te coachen naar steeds meer zelfsturend en zelfoplossend vermogen (regie en verantwoordelijkheid kunnen nemen binnen heldere kaders). Vanuit psychologische veiligheid, vertrouwen en in dialoog, Wij-communicatie versus Ik-Communicatie. Delen van ervaringen vanuit de praktijk als lerend team, leren van successen en "fouten", aandachtspunten, kansen in de markt, bij doelgroepen. Samen te werken vanuit verbinding en autonomie waarbij ieder vanuit persoonlijke en collectieve mindset werkt. Waarbij de teamleden elkaar onderling coachen. Met inzet teammodel effectieve en succesvolle teams. Open communicatie en oplossingsgericht (samen) te werken; oplossingsgerichte coachingsvaardigheden. De ervaringen vanuit de praktijk zijn hierin leidend. Aandacht voor en maatwerk modules: basis principes zelfsturing, besluitvorming en adviesmethode, vergaderen, teambuilding, professionele feedback, teamrollen en benutten/afstemmen verschillende stijlen en kwaliteiten, leer- en verbetercyclus (op basis van SWOT; gewenste resultaten en kwaliteit). Teams en professionals als lerend team om performance naar klanten/doelgroepen en omgeving/(arbeids)markt te optimaliseren. Professionele feedback en feed forward.Zie ook Team Coaching/Training, Succesvolle en Effectieve Teams, ingezet bij Top Drie Beste Werkgevers!

  • Leergang Coaching, Coachend Leiderschap - NOBCO/EMCC - Fysiek

    pagina 1

    Leergang Coaching en Coachend Leiderschap (HR/LD)Leidinggevenden, (HR/LD) Professionals en Interne/Externe Coaches - Fysiek/Online: dit diepgaande 10-daagse trainingsavontuur om jezelf te ontwikkelen als professionele coach of in de rol van coach, gaat in op interventies van de coach en het faciliteren van gedragsverandering bij klanten/medewerkers. Duurzame inzetbaarheid en vitaliteit, persoonlijk leiderschap, commitment en verantwoordelijkheid, Learning and Development, wendbaarheid en meerwaarde: professionals, medewerk(st)ers, klanten/cliënten te coachen in een complexe en veranderende omgeving Covid-19, waarbij de klant/medewerk(st)er haar/zijn leerdoelen en gewenste resultaten formuleert en vertaalt naar de praktijk. Als coach, coachend leidinggevende, (HR) professional doorleeft u de visie en principes van coaching, de waarden, competenties en toepassingen. U bent de ambassadeur en het rolmodel van uw organisatie voor uw klanten/cliënten. Tijdens deze intensieve en interactieve opleiding wordt u getraind in de coaching vaardigheden en leert u mensen in beweging te brengen om gewenste resultaten vanuit eigenaarschap te bereiken. Het faciliteren en coachen van klanten blijkt niet zo eenvoudig te zijn in praktijk, er is veel ruimte voor inbreng van eigen praktijkcasussen. De training wordt gegeven door senior trainer/(team)coach met ruime ervaring en daarmee veel praktijkkennis. In verband met Corona Maatregelen is het mogelijk de Leergang als Intensive te volgen, u ontvangt 'een-op-een' training en coaching (maatwerk afgestemd op uw praktijk en gewenste ontwikkeling/resultaten). Persoonlijk Ontwikkel of Opleidingsbudget over 2021 of spreiden budget over 2021 en 2022?  Zie ook coaching voor leidinggevenden, en de  Masterclass Team Coaching en de Masterclass Systemisch Werk (Opstellingen, Familie en Organisatie/Team), Training Coachend Leiderschap en Hybride Werken en de  Leergang (Loopbaan)Coaching en Masterclasses.

     

  • Training Feedback, requesting and receiving feedback

    Oplossingsgericht coachen

    "The quality of your conduct determines the relationship”

    With this training requesting and receiving feedback, teams and professionals learn to use feedback to learn and deliver added value to target groups and customers. The quality of your conduct determines the relationship. You learn together the basic rules of communication, with trust and safe environment, to learn to use feedback. Both successes and points of concern, difficult situation or "mistakes" can be discussed and learned from. Rules for a safe learning environment, the courage of vulnerability, the how. The more diversity the team uses, the more powerful the performance. Transparency provides more vitality and positive energy, focus. Various dynamic and playful work forms. Every training is tailor-made. The program is tailored to the context and culture of the organization. And desired further development of the participants. Feedback, if used properly, is one of the most powerful methods for learning and development, individually and as a team. Diversity is used. Inclusion of everyone in the team from an appreciative and learning mindset and professional constructive feedback.

  • Teambuilding Hybride Werken - Succesvolle en Effectieve Teams - MT/Teams

    Team trustFocus, flow vanuit verbinding! Teambuilding is een krachtig instrument om vanuit onderlinge verbondenheid kwaliteit in resultaten en samenwerking te blijven te verbeteren, te leren en successen en lessen te delen. Om bij het Hybride werken de onderlinge communicatie te optimaliseren, dynamiek, focus en flow te blijven bevorderen. Om met elkaar ervaring en kennis te delen en nieuwe ideeën en innovatieve oplossingen te genereren, met leer- en werkplezier. Hoe vanuit vertrouwen en veiligheid de diversiteit binnen en tussen teams optimaal te benutten? Met het Hybride werken zetten steeds meer organisaties onze (team)coaches in vanwege de meerwaarde voor het team van teambuilding. Met het coachmodel voor succesvolle teams gaan teamleden aan de slag met een diversiteit aan tools die direct toepasbaar zijn in de dagelijkse praktijk. We coachen op 1. Resultaat en focus 2. Verantwoordelijkheid nemen 3. Betrokkenheid onderling; drijfveren en intrinsieke motivatie 4. Delen van verschillen in stijl en inzichten 5 Onderling vertrouwen en psychologische veiligheid binnen en tussen teams. Creatieve dynamische werkvormen om onderling successen en "fouten" (aandachtspunten voor de organisatie/team) te delen en van te leren. Professioneel constructieve feedback zorgvuldig in te zetten om het potentieel aan krachtbronnen individueel en als team optimaal te benutten (diversiteit en inclusie). Aandacht voor elkaar door empathisch te luisteren vanuit de dialoog, op boven en onderstroom, gedrag en mindset. Met elkaar persoonlijke ambitie te delen, kwaliteiten en valkuilen, gewenste professionele ontwikkeling. Daar waar persoonlijke en collectieve ambitie elkaar ontmoeten; drijfveren, autonomie en verantwoordelijkheid. Uitwisseling over visie en performance als team en organisatie (duidelijke kaders: het "wat" en het "hoe"). Tips en tools; vertaalslag en afspraken naar de praktijk Voor persoonlijke coaching van (young) professionals en leidinggevenden verwijzen wij naar Coach Journey. Lerende teams en onderlinge communicatie: feedback geven en ontvangen voor teams. Hybride werken en (persoonlijk) leiderschap Training Leiderschaps- en Coachingsvaardigheden Hybride Werken Skills, Tips en Tools. En voor mentoren, leidinggevenden en coaches door NOBCO/EMCC Gecertificeerde Leergang Coaching en Coachend Leiderschap - Summerschool en Najaar 2021  

     

  • Feedback geven en ontvangen - Team Coaching - Effectieve teams

    EnglishOplossingsgericht coachen

    Feedback is een belangrijk instrument voor effectieve succesvolle en lerende teams, afsprakencultuur en aanspreekcultuur: praten met elkaar in plaats van praten over elkaar. Feedback, mits goed ingezet is een van de krachtigste methoden om de samenwerking binnen en tussen teams te optimaliseren. Vanuit de open dialoog, vertrouwen, elkaar aan te spreken met impact en de vertaalslag naar feedforward.  Vanuit een lerende mindset elkaar feedback te vragen, geven en ontvangen gericht op meerwaarde, vanuit kwaliteiten en sterke kanten, kansen en mogelijkheden. Met deze training "Feedback vragen en ontvangen" leren deelnemers (managers, professionals) onderlinge feedback in te zetten om de onderlinge samenwerking en de gewenste resultaten naar klanten/doelgroepen te verbeteren.  "Als je feedback vraagt, wil je jezelf verbeteren. Als je feedback krijgt, kun je iets verbeteren. Als je feedback geeft, wil je iets verbeteren." Je leert met elkaar de basisregels van communicatie om feedback vanuit vertrouwen en veiligheid in te zetten. Professioneel constructieve feedback te geven zonder dat er spanningen ontstaan.Te benutten naar een leer- en verbetercultuur waar zowel "successen" als lastige situatie of "fouten" gedeeld worden en van geleerd wordt. Om (meer)waarde en kwaliteit te optimaliseren. Om elkaar aan te spreken op wat wel en wat niet goed gaat (eigenaarschap en accountability). Spelregels om succesvol en effectief feedback te geven, te ontvangen en te vragen. Stappenplan feedback. Vanuit het model voor effectieve en succesvolle teams: vertrouwen, omgaan met conflicten, commitment en accountability, resultaten. Kracht en verbeterpunten, gewenste ontwikkeling (doelen en gedrag) van team/organisatie te benoemen en in te zetten, waarbij feedback benut wordt. Diversiteit in perspectieven en oplossingen te benutten. Cultuuromslag van hiërarchische organisatie naar team effectiviteit, van afhankelijk of reactief naar proactief gedrag. De cirkel van persoonlijk en proactief leiderschap. Vertaalslag naar de praktijk, effectieve werkvormen om vanuit motivatie en eigenaarschap te leren: lerende teams vanuit respect, vertrouwen en transparantie (binnen en tussen teams). Praktische tools. Leren door te doen. Ingezet bij Top Drie Beste Werkgevers. Maatwerkprogramma wordt afgestemd op gewenste verandering, doelen en gedrag in uw organisatie/team.

  • Hybride werken en Persoonlijk Leiderschap - Communicatie en gedrag

    assertiviteitHet Hybride werken vraagt om persoonlijk en proactief leiderschap.. Hoe je mentale en fysieke vitaliteit optimaal te bewaken vanuit veerkracht en een lerende mindset, vanuit zelfvertrouwen en zelfzorg. Met deze coaching, training aandacht hoe je open communicatie en gedrag zo in te zetten dat je (schaduw)patronen vanuit je automatische piloot doorbreekt en bijstuurt naar gezond en proactief gedrag. Duidelijk je grenzen te stellen en behoeften onderling te delen. Hoe van reactief naar proactief gedrag en je gewenste professionele ontwikkeling vorm te geven. Bewust te zijn van je persoonlijke stijl, tips en tools. Inzicht in je kwaliteiten en eventuele valkuilen en hoe je volgende uitdaging in de praktijk vorm te geven en feedback te benutten. Transactionele Analyse en Mindfulness. De regisseur van je eigen levensreis en loopbaan. Tijdens deze coaching, training leer je de verschillende gedrags- en communicatiestijlen te herkennen, op af te stemmen en te beïnvloeden. Wat levert deze coaching, training je op? Meer rust in je (werk)leven, je leert beter nee te zeggen en meer voor jezelf op te komen. Je verwerft inzicht in je sterke en zwakke punten en leerdoelen in je communicatie met je (werk)omgeving. Je leert passende en effectieve communicatieve vaardigheden in te zetten. Proactief gedrag draagt bij aan win-win situaties tussen jou en andermans belangen en het levert betere en effectievere relaties op in je (werk)omgeving. Assertieve mensen zetten zich in voor een gelijkwaardige behandeling van iedereen vanuit respect voor jezelf en respect voor de ander. “Proactief gedrag houdt in dat je op een zelfverzekerde en directe manier aan anderen laat weten wat je wel en niet wilt. Het betekent ook dat je openstaat voor de visie en mening van anderen, ook als die verschillen van jouw mening.” Als jij je assertief gedraagt en communiceert, is de kans groot dat andere mensen je behandelen op de manier die jij van hen verwacht: met respect! In Company en Individueel Maatwerkprogramma!  Zie ook Persoonlijke Ontwikkeling en Leiderschap - Mindfulness/Compassie Training/Coaching. Zie ook Feedback. Zie ook Team Coaching - Effectieve Communicatie en Samenwerking. Voor teams en organisaties: Liberating Structures, meer focus, transparantie en energie!

  • Training Motiverende Gespreksvoering

    klantgerichtMotiverende gespreksvoering is een op samenwerking gerichte gespreksstijl die iemands eigen motivatie en bereidheid tot verandering versterkt. Als communicatiestijl wordt u getraind in het hanteren van een samenwerkende stijl. Motivatie is een dynamisch proces en is aan verandering onderhevig. Motivatie zorgt ervoor, dat gedrag ‘geactiveerd wordt’, ‘richting krijgt’ en ‘volgehouden’ of juist ‘gestopt’ wordt. De motivatie van een persoon is beïnvloedbaar in een gesprek. In feite is motiveren het beïnvloeden van gedrag van een ander (patiënt, cliënt)  naast het overdragen van informatie. Bij motiverende gespreksvoering gaat het er om dat de ander actief bezig is met het bedenken van oplossingen en ideeën die bijdrage aan gedragsverandering. Bij motiverende gespreksvoering wordt er vanuit gegaan dat intrinsieke motivatie succesvoller is bij het inplannen van behandelingenbij verandering dan extrinsieke motivatie. Deelnemers worden hierin getraind afgestemd op werkwijze en cultuur van de organisatie. Concept Programma In Company Training op aanvraag.

    Trainen met behulp van voorbeelden uit de praktijk. Leren door te doen. En feedback te ontvangen. Trainen in houding, vaardigheden en stappen plan bij motiverende gespreksvoering.

     

  • Masterclass Oplossingsgericht coachen - Barcelona

    BarcelonaMasterclass Oplossingsgericht Coachen - Mission Possible 12 stappen plan

    Architect van een toekomstbestendige organisatie: lerende teams en organisaties

    Meerwaarde en wendbaarheid naar (potentiële) klanten en doelgroepen 

  • Training TA en Persoonlijke effectiviteit

    ImageAls we een positief stroke patroon hebben, mogen we aannemen dat we waarschijnlijk productief zullen zijn in ons werk. Maar als de strokes die we leerden te krijgen negatief of conditioneel waren, kan het zijn dat ons strokepatroon onproductief is binnen de huidige werkomstandigheden.

Visie en Werkwijze

Intake

  • Achtergrond/aanleiding van uw vraag
  • Invloed vanuit de omgeving
  • Organisatiecultuur en communicatie
  • Stijlen van leidinggeven; samenwerking
  • Gewenste veranderingen/resultaten

Maatwerk

  • Oplossingsgericht trainen/coachen vanuit successen en mogelijkheden
  • Klantgericht en persoonlijk ondernemerschap
  • Nieuwe vaardigheden en gedrag
  • Praktijk en doelgericht

Investeren in professioneel kapitaal

  • Open communicatie, positieve focus en professionele feedback
  • Verbindend leiderschap
  • Zelfsturende professionals en teams
  • Van controle naar vertrouwen

Waarom ons?

  • Allround coaches en trainers;
  • Ruim 25 jaar ervaring;
  • Praktisch en doelgericht;
  • Coaching van professionals en managers uit profit en non-profit organisaties.
Copyright © 2000 - 2021 Coaching in Organisaties | Webdesign by Webdelta.