Meerwaarde naar klant? (Team)Coaches en Trainers – Maatwerk!

Neem vrijblijvend contact op

  • teamcoaching teambuildingEen effectief en succesvol team: hebben teamleden zicht en focus op resultaten, meerwaarde en wendbaarheid naar klanten en doelgroepen? Zijn teamleden bereid om elkaar aan te spreken op het (niet) realiseren van de afgesproken acties op gezamenlijk afgesproken resultaten vanuit een lerende mindset? Verbinden teamleden zich aan genomen besluiten en actieplannen? Wordt diversiteit en verschil in mening of conflicten op een open manier besproken?  Stellen de teamleden zich kwetsbaar op? Is er vertrouwen in elkaar? Tools voor open communicatie, naar elkaar te luisteren, dialoog. Zicht op bovenstroom (zichtbaar gedrag) en onderstroom (patronen en mijlpalen in de tijdlijn, gedeelde visie, overtuigingen, waarden, mindset). Aan de hand van de teamscan bespreken wij deze resultaten met het team. Wij coachen teams op het beginpunt van elk team: het vertrouwen tussen de teamleden te ontwikkelen. In de basis blijkt dat een team altijd bestaat uit verschillende persoonlijkheden. Wij coachen teams met tips en tools om deze diversiteit - Google onderzoek Diversiteit en Inclusie - optimaal te benutten. De coach faciliteert het team in de dialoog om constructief de verschillende perspectieven in kaart te brengen. Vanuit transparantie, respect, focus en commitment. Scan Gallup om sterke kanten en energie optimaal te benutten. Doordat het team het conflict met elkaar durft aan te gaan, kan ieder teamlid zich uitspreken. Het team luistert naar elkaars overtuigingen en brengt deze samen tot gedragen afspraken over de weg die het team moet inslaan om doelen te behalen. En gehoord te worden, zodat je volledig achter de besluiten van het team als geheel kunt staan. Alleen als je gezamenlijke afspraken maakt, kun je als teamlid verantwoordelijkheid nemen. En kan je elkaar als team verantwoordelijk houden voor de gemaakte afspraken. Aandacht voor professioneel constructieve feedback. Focus op teamresultaten: om gezamenlijk naar resultaat toe te werken is het van belang om de gezamenlijke doelstellingen en duidelijk omschreven resultaten vast te leggen. Met als grootste uitdaging om teamleden voortdurend vanuit het teamdoel te laten denken. Wij coachen teams in het bouwen aan vertrouwen om optimale resultaten, meerwaarde en wendbaarheid naar (potentiële) klanten en doelgroepen te leveren. 

  • zelfsturend

    Zelforganiserende teams in de praktijk: Hoe succesvol in te voeren? In Company (Team)Coach/trainer zelforganiserende teams: Principes, succesfactoren, coachvaardigheden, effectieve zelforganiserende teams, teamfasering en samenwerken/leren, constructieve feedback, (team) ondernemerschap, proactief leiderschap, lerende teams. Aanleiding, motivatie en transitie: visie, kaders,  de rol van de top en veranderende rol en stijl van leidinggevenden; succesfactoren van zelforganiserende en lerende teams en professionals. Stappenplan bij invoering. Tools passend bij uw organisatie, context, cultuur en klanten/doelgroepen: OIM Buurtzorg, Scrum Framework, Oplossingsgericht coachen, Mission Possible 12 stappen plan: Maatwerk en keuzes passend bij de organisatie en gewenste resultaten. Teamfasering; rollen in het team en samenwerken; elkaar succesvol oplossingsgericht coachen, acht stappen model; klant meerwaarde en wendbaarheid, leer- en verbetercirkel, professionele en constructieve feedback; gewenste resultaten en voortgangsbewaking, transparantie en kengetallen; teamtaken/rollen en teamhandboek, kaders, praktijkgericht. Leer- en verbetercyclus: leren door te doen, leren van successen en van “fouten”. 

  • zelfsturendIn de Leergang (Team)Coachen zelforganiserende Teams benoemt u als organisatie uw visie (bedoeling) en kaders (in de transitie naar) zelforganiserende teams. Hoe voert u met de professionals binnen uw organisatie de zelforganiserende teams in? U leert teams en professionals te coachen naar steeds meer zelfsturing om vanuit de bedoeling meer waarde naar de doelgroepen en klanten te leveren. Zelforganiserende teams zijn een essentieel onderdeel van de lerende en klantgerichte organisatie.  Onder andere ingezet bij Top Drie Beste Werkgevers. Deze Leergang wordt als maatwerk ingezet vanuit de modules Leergang (Team)Coaching  - gecertificeerd met NOBCO/EMCC European Quality Award. Zie https://www.kuincoaching.nl/leergang-coaching-nobco/leergang-coaching-hr-managers-professionals-en-interne-coaches-nobco.html

  • zelfsturendDoelgroep: professionals/teams in organisatieveranderingsprocessen naar zelforganiserende teams, om elkaar onderling oplossingsgericht te coachen naar steeds meer zelfsturend en zelfoplossend vermogen (regie en verantwoordelijkheid kunnen nemen binnen daarbij behorende randvoorwaarden en kaders). Vanuit respect, vertrouwen en in dialoog. Intrainen en toepassen vanuit open communicatie en oplossingsgericht (samen)werken en oplossingsgerichte coachingsvaardigheden. De ervaringen vanuit de praktijk zijn hierin leidend. Aandacht voor en maatwerk modules: basis principes zelfsturing, besluitvorming en adviesmethode, vergaderen, teambuilding, professionele feedback, teamrollen en benutten/afstemmen verschillende stijlen en kwaliteiten, leer- en verbetercyclus (op basis van SWOT; gewenste resultaten en kwaliteit). Teams en professionals als lerend team om performance naar klanten/doelgroepen en omgeving/(arbeids)markt te optimaliseren. Professionele feedback en feed forward.Zie ook raakvlakken met ons Vitaliteitsprogramma en duurzame inzetbaarheid met ESF-subsidie, o.a. ingezet bij Top Drie Beste Werkgevers!

  • BarcelonaMasterclass Oplossingsgericht Coachen - Mission Possible 12 stappen plan

    Architect van een toekomstbestendige organisatie: lerende teams en organisaties

    Meerwaarde en wendbaarheid naar (potentiële) klanten en doelgroepen 

Visie en Werkwijze

Intake

  • Achtergrond/aanleiding van uw vraag
  • Invloed vanuit de omgeving
  • Organisatiecultuur en communicatie
  • Stijlen van leidinggeven; samenwerking
  • Gewenste veranderingen/resultaten

Maatwerk

  • Oplossingsgericht trainen/coachen vanuit successen en mogelijkheden
  • Klantgericht en persoonlijk ondernemerschap
  • Nieuwe vaardigheden en gedrag
  • Praktijk en doelgericht

Investeren in professioneel kapitaal

  • Open communicatie, positieve focus en professionele feedback
  • Verbindend leiderschap
  • Zelfsturende professionals en teams
  • Van controle naar vertrouwen

Waarom ons?

  • Allround coaches en trainers;
  • Ruim 25 jaar ervaring;
  • Praktisch en doelgericht;
  • Coaching van professionals en managers uit profit en non-profit organisaties.
Copyright © 2000 - 2019 Coaching in Organisaties | Webdesign by Webdelta.