Meerwaarde naar klant? (Team)Coaches en Trainers – Maatwerk!

Neem vrijblijvend contact op

Artikelindex

assertiviteitOntwikkelingen in uw (nabije) omgeving, life-events of zoals nu Covid-19 heeft een sociale en emotionele impact. Dat mensen sociale dieren zijn en dat contacten met collega’s en klanten vaak de belangrijkste reden zijn waarom we ons werk zo leuk vinden wisten we natuurlijk al lang. Maar nu ervaren we dat ook. Afgaande op berichten in de pers moeten thuiswerkers eerder tegen zichzelf worden beschermd dan aangemoedigd worden om meer te werken. Sociale contacten, verbondenheid, waardering ontvangen, gezien worden en erkend worden, verdwijnt mogelijk te veel naar de marge. Terwijl psychologisch gezien waardering iets doet met mensen; het vervult ze met trots, geeft energie en vergroot hun betrokkenheid. Hoe is het met jou en je samenwerking met collega’s? Hoe ziet jouw energiethermometer en balans er uit? Wat geeft energie, wat zijn de positieve ervaringen? En wat kost meer energie, wat zijn belemmeringen? Hoe kan jij opladen? En wat kan je hiervan leren, welke oplossingen kan je benoemen (in samenspraak met betrokkenen) en inzetten. Wie zijn jouw supporters? En hoe draag je zorg voor elkaar. Je kunt de coaching online (in combinatie met offline) inzetten. Contact ons met je vragen via Astrid Anna Kuin, senior coach en teamcoach. Tips en tools, afgestemd actuele en gewenste ontwikkeling. Dit begint met een luisterend oor. En ruimte voor jou om je volgende stappen te kunnen benoemen en in te zetten. Zelfvertrouwen en waardering, respect en wees je eigen leider in je leerproces, zijn hierbij belangrijk, zie dit als een groeiproces, Zie ook onze Training Coachingsvaardigheden - Skills en Tools

  

Energiethermometer en innerlijk kompas: wat is jouw automatische piloot en gewoontepatroon bij stress, spanning of werkdruk? Bij het (thuis)werken of een combinatie daarvan? Hoe je deze o positieve wijze kunt doorbreken en bijsturen vanuit eigen regie en meer balans. Wat is voor jou je volgende uitdaging? 11 stappen plan om je te ondersteunen in geewnste ontwikkeling en gedrag.

De energiethermometer helpt je te begrijpen hoe je batterij geladen is en hoe deze zich kan opladen, zodat je zelf aan het roer kan staan vanuit je innerlijk kompas, weten. De coaching levert je middels zelfreflectie zicht op je energiethermometer met als doel om een aantal veel voorkomende energiebronnen en stressoren bij jou en in je (werk-)omgeving in beeld te brengen. Door je bewust te worden van jouw eigen energiegevers – energiebronnen (“opladers”) en energievreters - stressoren kan je zelf vanuit meer eigen regie in samenspraak met betrokkenen bijsturen. Stressoren zijn werkkenmerken die mogelijk belastend zijn voor je. Ze hebben te maken met de inhoud van jouw werk en taken, ondersteunende middelen die je kunt inzetten om tot een goed resultaat te komen, de samenwerking met collega’s, de relatie met leidinggevenden en de verwachtingen die er over en weer zijn (het wat en het hoe). Als er geen energiebronnen tegenover de stressoren staan, dan heb je het waarschijnlijk zwaar in je werk en is het (werk- en leer-)plezier ver te zoeken. Energiebronnen staan voor dat wat jouw werk leuk maakt. Wat jou energie geeft en datgene waar je graag voor uit je bed komt. Voor de een zal dit veel te maken hebben met sociale contacten tijdens het werken en voor de ander zal het te maken hebben met het leren van nieuwe vaardigheden of het neerzetten van prestaties met/bij klanten, doelgroepen of de samenwerking met stakeholders. Zelfinzicht, behoeftes benoemen, hulp vragen, oplossingen benoemen en inzetten in je praktijk, leren van en met anderen. Het draagt bij aan het leren omgaan met crises, lastige situaties en gewenste veranderingen vorm te geven in een nieuwe fase.

Online Coaching of hier op locatie anderhalf meter of locatie via klant. Tijdens de coaching aandacht voor je persoonlijke ontwikkeling, zelfzorg, grenzen stellen, nee zeggen (tips en tools) en op tijd hulp vragen, behoeften benoemen. Coachen op gewenste verandering, doelen en gedrag. Wat geeft jouw energie? Jouw profiel sterktekanten en gewenste ontwikkeling. Valkuilen Top Tien; Innerlijke Criticus, Perfectionist of Liefdesjunk? Inzicht in je energiecurve, je privé/werkbalans. "To embrace obstacles and change'' vanuit een lerende en zelfaccepterende mindset. Reflectie en inzet Succescirkel.  Onze klanten zetten de coaching in voor verdere professionele ontwikkeling; om van betekenis te zijn, vanuit vrijheid en autonomie; en om samenwerking met je (werk)omgeving te verbeteren. Complimenten en feedback te benutten (stappenplan). Werkgeluk: Ten steps to Happiness.  Contact ons via Astrid Anna Kuin - Senior (Team)Coach/Trainer - Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  of via 0646065362  Met ervaring in profit en non-profit organisaties, met (young)professionals, teams, managers. Gecertificeerd door NOBCO/EMCC met European Quality Award.  Ingezet bij ESF Vitaliteitsprogramma Top Drie Beste Werkgevers. Diverse tools afgestemd op wat  bij jou past en de volgende stap. Zie ook Loopbaancoaching en Training Assertiviteit. Of Liberating Structures: diversiteit in teams en organisaties: energie, focus en meerwaarde naar klanten/doelgroepen!

Feedback klanten

  • “Tijdens de coaching geleerd om teveel stress te vermijden: plannen, strategisch werken, kwetsbaarheid tonen, zorgen voor ontspanning, hulp vragen, denken in oplossingen in plaats van problemen, tijd nemen.”.
  • "Ik heb meer inzicht gekregen in stressfactoren, wat levert te veel spanning op en waar voel ik me nog comfortabel bij (of eventueel als gezonde spanning). Ik heb geleerd hoe ik door zelf anders om te gaan met situaties en door er anders over te gaan denken, zelf ook invloed kan uitoefenen op de ervaring van stress. Een belangrijke factor hierbij was dat ik vrijwel altijd de lat te hoog leg voor mezelf, perfectionistisch ben en niet wil falen. Door de gedachten die hiermee gepaard gaan ..." 
  • Meer duidelijkheid over mijn mogelijkheden en wensen wat betreft carrière ontwikkeling, ik ben echt even stil gaan staan bij wat ik echt belangrijk vind en waar ik me goed bij voel.
  • Een moment van rust en zelfreflectie over onzekerheid en functioneren in een nieuwe baan in een onrustige periode in mijn leven. En een mogelijkheid om me eerlijk te kunnen uitspreken over mijn werk in relatie tot mijn persoonlijke leven en gezondheid. Iemand die met mij meekijkt over hoe ik het (ook) kan zien, kan aanpakken.
  • Astrid heeft me laten zien dat datgene wat ik tot nu toe gepresteerd heb iets is om trots op te zijn. Ze heeft me geholpen lastige gesprekken voor te bereiden en te analyseren wat ik uit die gesprekken wil halen. Ik weet ook waar ik nog aan moet werken.”
  • “Ik heb meer vertrouwen in mijn eigen kracht en functioneren. Niet teveel bezig met wat collega’s denken of vinden, maar geloof in mezelf en doen wat ik graag wil doen of zeggen.”
  • “Astrid Anna geeft je een gevoel van vertrouwen en de ruimte om je open te stellen en te reflecteren. Ze houdt je een spiegel voor en doet dat met leuke opdrachtjes, vragen en kaarten.”
  • “Ik ben heel blij met Astrid Anna als coach. Heb echt heel veel aan haar gehad. Door haar steun voelde het ineens of ik er niet meer alleen voor stond.”

Werkwijze

  • Eerste kennismaking, telefonisch of bij jou op locatie of hier op kantoor (of aan zee)
  • Intake met klant en indien gewenst daarna met opdrachtgever
  • Plan van Aanpak; tussentijdse evaluatie en eindevaluatie; vertaalslag naar de praktijk
  • Tips en Tools; maatwerk afgestemd in inbreng praktijk en gewenste verandering. Ervarend leren door te reflecteren op ervaringen, leren door te doen.

Vragen? Neem gerust contact op met ons via Astrid Anna Kuin 0646065362 of als dat niet lukt vraag om een korte belafspraak op een voor jou passend moment via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Wij reageren meestal binnen 24 uur.

Evaluaties klanten over coaching - Coaching: Wat levert het op?

  • Wat heeft de coaching je opgeleverd?
  • "Meer duidelijkheid over mijn mogelijkheden en wensen wat betreft carriereontwikkeling, ik ben echt even stil gaan staan bij wat ik echt belangrijk vind en waar ik me goed bij voel." 
  • "Het heeft me geholpen om weer goed naar mijn gevoel te luisteren. En om weer goed na te denken over wat echt goed voor me is."
  • "Een moment van rust en zelfreflectie over onzekerheid en functioneren in een nieuwe baan in een onrustige periode in mijn leven. En een mogelijkheid om me eerlijk te kunnen uitspreken over mijn werk in relatie tot mijn persoonlijke leven en gezondheid. Iemand die met mij meekijkt over hoe ik het (ook) kan zien, kan aanpakken."
  • "Meer inzicht in de keuzes die ik maak, meer nadenken over de afwegingen die daarbij een rol spelen. Ook meer inzicht in mezelf, waarbij het prettig was dat niet alleen de werksituatie werd besproken, maar ook mijn privéleven. Die hebben toch invloed op elkaar. Goed om zaken in een bepaald perspectief te zetten."
  • "Overzicht -  Rust - Inzicht
  • "Astrid Anna heeft me geholpen om van een afstand naar mijn team te kijken en beter aan te sluiten bij de individuele behoeften van de medewerkers. Ze heeft me ook laten zien dat datgene wat ik tot nu toe gepresteerd heb iets is om trots op te zijn. Ze heeft me geholpen lastige gesprekken voor te bereiden en te analyseren wat ik uit die gesprekken wil halen. Ik weet ook waar ik nog aan moet werken."
  • "Betere balans in werk en privé. Ook het maken van de juiste keuzes op basis van eigen competenties en wensen en mogelijkheden."
  • Hoe werkt de coaching door in je dagelijks leven:
  • "Meer vertrouwen in mijn eigen kracht en functioneren. Niet teveel bezig met wat collega’s denken of vinden, maar geloof in mezelf en doen wat ik graag wil doen of zeggen."
  • "Het heeft voor weer voor wat lucht en beweging gezorgd. Ik kijk weer wat bewuster naar wat ik doe en waarom ik dat doe. Dat heeft mij weer wat meer rust en meer energie gegeven. Hoewel ik toch ook merk dat ik daar nog steeds heel voorzichtig mee moet zijn."
  • "Op het moment dat ik Astrid Anna benaderde had ik totaal geen overzicht meer van de vele werkzaamheden die er lagen te wachten. Ik kreeg last van paniek gevoelens en sliep slecht."
  • "Nu gaat het een stuk beter. Ik ben er nog niet, maar heb zeker het gevoel weer overzicht te hebben en heb bijna geen last meer van paniek vanwege de vele klussen die liggen te wachten. Moet nog wel werken aan mijn manier van werken door een goede planning te maken en deze ook te volgen."
  • "Ik ben heel tevreden over het coachingstraject. Ik heb ook veel steun ervaren voor mijn aanpak en heb ook een beter beeld van waar ik vandaan kom en waar ik naar toe wil met mijn team en de afdeling."
  • Hoe tevreden ben je over je coaching traject?
  • "Erg tevreden. Ik begon zonder verwachtingen, maar heb er echt wat uitgehaald in die drie sessies. Astrid Anna geeft je een gevoel van vertrouwen en de ruimte om je open te stellen en te reflecteren. Ze houdt je een spiegel voor en doet dat met leuke opdrachtjes, vragen en kaarten. Deze manier spreekt me aan."    
  • "Ik vond het fijn. Ook om vooraf ‘gedwongen’ te worden om terug en vooruit te kijken. Actief met mijn eigen gevoel en ontwikkeling bezig te zijn. Zeer tevreden ben ik dus."
  • "Ik was heel erg tevreden. Ik vond het prettig om met Astrid Anna te praten, er was een klik. En ik vind het bijzonder dat onze organisatie haar personeel deze coaching aanbiedt."
  • "Over het coachingstraject ben ik heel tevreden. Astrid Anna nam de tijd, stelde je op je gemak en had ook het gevoel dat je alles aan de orde kon brengen. Door het stellen van bepaalde vragen en/of oefeningen krijg je meer inzicht en daagt ze je uit."
  • "Ik ben heel blij met Astrid als coach. Heb echt heel veel aan haar gehad. Door haar steun voelde het ineens of ik er niet meer alleen voor stond."
  • Zou je deze coach bij andere collega’s aanbevelen?
  • "Ja. Ik vind Astrid Anna erg professioneel, open, hartelijk, ze luistert goed en stelt ook vragen die je aanzetten tot dieper denken. Daarnaast is haar praktijkruimte fijn en is haar agenda flexibel."
  • "Ja zeker!  Deze coach zou ik zeker bij collega’s aanbevelen, aangezien ik tevreden ben over het traject!"
  • "Ik zou deze coach zeker aanbevelen. Ik heb heel erg bewust gekozen voor Astrid Anna Kuin naar aanleiding van haar profiel of deze bij mij zou kunnen passen, om mij te kunnen coachen op basis van kennis kunde en vaardigheden."

Maatwerkprogramma op aanvraag en in overleg en samenspraak met contactpersoon en opdrachtgever. 

Coaching in Organisaties                                                                                                

Coaching in Organisaties heeft de afgelopen 30 jaar haar sporen verdiend in het trainen van (young) professionals, teams en leidinggevenden met de In Company Trainingen Communicatieve Vaardigheden, Leiderschap, Feedback en Assertiviteit. Onder andere bij Ministerie OCW, Buitenlandse Zaken - Klimaat, Defensie en Binnenlandse Zaken, Economische Zaken - Klimaat, bij Top Drie Beste Werkgevers, Onderwijs, Zorg, Jeugdzorg, Veilig Thuis, William Schrikker Stichting, Kinderopvang, de Baak, Ballast Nedam en Shell, Geveke BV, Rabobank en ING, Hoofdkantoor Rode Kruis en landelijk, Regionale Politie Amsterdam/Amstelland, Gemeente Amsterdam, Aon, Aegon, ACTA, VU/UVA, Nationaal Coördinator Groningen, Kock en Partners, Koninklijke Marine, Rijkswaterstaat.

De Leergang Coaching en Persoonlijk Leiderschap  is gecertificeerd met het European Quality Award door NOBCO/EMCC (2012 en 2017). Coaching in Organisaties is vanaf 2013 geregistreerd in het CRKBO-register - Centraal Register Kort Beroepsonderwijs. Het Vitaliteitsprogramma Oplossingsgericht coachen en communiceren is bij de Top Drie Beste Werkgevers ingezet met subsidie ESF.

 

4 logos

Trainers/Coaches

Astrid Anna Kuin Bedrijfskundige (Sociale Psychologie; Therapie), is senior allround coach, teamcoach en trainer met ruim 25 jaar ervaring in de profit en non-profit sector. Zij coacht (young) professionals, teams en leidinggevenden in communicatieve en leiderschapsvaardigheden, in proactief leiderschap en persoonlijk leiderschap.  Zij is ingezet als coach in het ESF Vitalitetisprogramma Top Drie Beste Werkgevers - professionals en leidinggevenden. En als teamcoach om teams te coachen in resultaatgerichter te werken vanuit vertrouwen en commitment en effectieve samenwerking. Zij wordt ook ingezet voor conflictbemiddeling. Vanaf 1995 verzorgt zij de Leergang Coaching, Communicatie en Persoonlijk Leiderschap. Zij is hiermee gecertificeerd met het European Quality Award - NOBCO/EMCC. Als no- nonsense coach en bijgeschoold als therapeut beschikt zij over ruime expertise vanuit het sytemisch werk, Transactionele Analyse, Mindfulness en Compassie Training, Voice Dialogue, RET, Counseling, Oplossingsgericht Coachen, benutten van visuele werkvormen en gamification. Haar kracht zit in het doelgericht begeleiden van teams en professionals. Zij heeft zich gespecialiseerd in sociale psychologie, professionele ontwikkeling van teams, professionals en leidinggevenden.  Met haar kandidaats als antropoloog, en tijdens haar studie Bedrijfskunde de specialisatie sociale psychologie (team en organisatieontwikkeling) wordt zij als teamcoach vaak ingezet op teamontwikkeling en diversiteit binnen en tussen teams. Met inzet van de transitiecirkel en U-curve bij veranderingen, de verschillende fasen en rituelen om leerprocessen te verankeren. Kenmerkend voor haar aanpak is haar luisterend oor en empathisch vermogen, resultaatgerichtheid, rust en analytisch vermogen, humor en creativiteit.

impossible

Kwaliteit, evaluatie, klachten

Wij streven met dit trainingsprogramma naar optimale kwaliteit in onze dienstverlening naar de klant(organisatie). Hiertoe hebben onze trainers de Leergang Train de Trainer gevolgd, als ook persoonlijke ervaring met coaching en participatie in de Leergang Coaching.
Het gehele trainingsprogramma wordt tussentijds en aan het einde geëvalueerd. Deze feedback wordt - voor zover passend binnen de kwaliteitscriteria van deze Masterclass en binnen de professionele gedragscodes van de trainer - zoveel mogelijk gedurende de lopende en de daarop volgende Masterclass  meegenomen.
De trainers volgen jaarlijks training en maandelijks intervisie om professioneel afgestemd te blijven op de (hernieuwde) vragen van de klant(organisatie) en de actuele professionele ontwikkelingen rondom (team) coaching/training op vitaliteit en duurzame inzetbaarheid en optimale kwaliteit naar de klant te bieden.
Om de kwaliteit van het trainingsprogramma te borgen: zie onze EQA certificering Leergang Coaching, Communicatie en Persoonlijk Leiderschap (Foundation-level) door EMCC/NOBCO.
Mocht u desalniettemin ontevreden zijn over de dienstverlening schroomt u niet hierover contact op te nemen met Coaching in Organisaties, in eerste instantie met mw drs A. A. Kuin. Wij verwijzen hiervoor naar onze algemene voorwaarden (gebaseerd op de professionele gedragscodes van de trainer) bij het contract. Voor een klachtenprocedure verwijzen wij u naar de professionele gedragscodes – klachtenprocedure op www.kuincoaching.nl


 

 

 

 

 

Visie en Werkwijze

Intake

  • Achtergrond/aanleiding van uw vraag
  • Invloed vanuit de omgeving
  • Organisatiecultuur en communicatie
  • Stijlen van leidinggeven; samenwerking
  • Gewenste veranderingen/resultaten

Maatwerk

  • Oplossingsgericht trainen/coachen vanuit successen en mogelijkheden
  • Klantgericht en persoonlijk ondernemerschap
  • Nieuwe vaardigheden en gedrag
  • Praktijk en doelgericht

Investeren in professioneel kapitaal

  • Open communicatie, positieve focus en professionele feedback
  • Verbindend leiderschap
  • Zelfsturende professionals en teams
  • Van controle naar vertrouwen

Waarom ons?

  • Allround coaches en trainers;
  • Ruim 25 jaar ervaring;
  • Praktisch en doelgericht;
  • Coaching van professionals en managers uit profit en non-profit organisaties.
Copyright © 2000 - 2020 Coaching in Organisaties | Webdesign by Webdelta.