Meerwaarde naar klant? (Team)Coaches en Trainers – Maatwerk!

Neem vrijblijvend contact op

  • Coaching Professionals - Leidinggevenden

    coachCoaching: coachen op volgende uitdaging in je verdere professionele en persoonlijke ontwikkeling (vanuit ambitie of urgentie). Online Coaching en/of/in combi met coaching anderhalve meter maatregel en overige RIVM maateregelen. Indien gewenst coaching op locatie klant. Inzicht in jouw persoonlijk profiel, DISC en coachen op verdere gewenste professionele ontwikkeling. Coachen vanuit kansen en mogelijkheden. Inzicht in jouw patronen bij stress en/of ambitie; feedback uit je nabije omgeving benutten. Inzicht in je persoonlijke stijl, valkuilen en allergie, gewenste ontwikkeling inzetten in je dagelijkse praktijk. Tips en tools in de dagelijkse praktijk. Werkgeluk, 12 steps to Happiness. Aandacht voor autonomie en vrijheid in professioneel handelen naar de klanten/doelgroepen, verbinding, erkenning en zingeving, vitaliteit, focus en flow. Positieve evaluaties van onze klanten, gemiddeld een negen, ING, Rode Kruis, Onderwijs, Aon, Top Drie Beste Werkgevers. Iedere klant is uniek en ontvangt een maatwerkprogramma met passende tools en werkwijze. Feedback/Waardering van klanten over de coach: "Iemand die meekijkt en meeleeft vanaf de zijlijn. Iemand die het hele (ontwikkelings-)proces in de gaten houdt op benoemde doelstelling. Iemand die positief is en aanmoedigt en respons geeft ook op momenten dat je het niet verwacht. Haar feedback ook in mails en tussentijds contact. Haar betrokkenheid." En: "Het motiveren en tools aanreiken. Meer mijn positie kunnen innemen in de organisatie. Het positief stimuleren.". Het coachen (aan zee of bij u op locatie of nabij uw locatie) levert zelfreflectie, inzicht, focus en bijsturing in de praktijk, ervarend te leren met behulp van een diversiteit aan skills en tools en plezier en humor.

  • Coaching en Online Coaching

    assertiviteitCovid-19 heeft een sociale en emotionele impact. Dat mensen sociale dieren zijn en dat contacten met collega’s en klanten vaak de belangrijkste reden zijn waarom we ons werk zo leuk vinden wisten we natuurlijk al lang. Maar nu ervaren we dat ook. En wat blijkt? Afgaande op berichten in de pers moeten thuiswerkers eerder tegen zichzelf worden beschermd dan aangemoedigd worden om meer te werken. Sociale contacten, verbondenheid, waardering ontvangen, gezien worden en erkend worden, verdwijnt mogelijk te veel naar de marge. Terwijl psychologisch gezien waardering iets doet met mensen; het vervult ze met trots, geeft energie en vergroot hun betrokkenheid. Hoe is het met jou en je samenwerking met collega’s? hoe ziet jouw energiethermometer en balans er uit? Wat geeft energie, wat zijn de positieve ervaringen? En wat kost meer energie, wat zijn belemmeringen? Hoe kan jij opladen? En wat kan je hiervan leren, welke oplossingen kan je benoemen (in samenspraak met betrokkenen) en inzetten. Wie zijn jouw supporters? En hoe draag je zorg voor elkaar. Je kunt de coaching online (in combinatie met offline) inzetten. Contact ons met je vragen via Astrid Anna Kuin, senior coach en teamcoach. Onze tools volgen jouw gewenste ontwikkeling. Dit begint met een luisterend oor. En ruimte voor jou om je volgende stappen te kunnen benoemen en in te zetten. Zelfvertrouwen en waardering, respect en wees je eigen leider in je leerproces, zijn hierbij belangrijk, zie dit als een groeiproces,

      

  • Training Assertiviteit - Proactief Leiderschap - Communicatie en gedrag

    assertiviteitVitaliteit en veerkracht, Training Persoonlijk en Proactief Leiderschap: Assertiviteit, Communicatie en gedrag. Transactionele Analyse en Mindfulness. De regisseur van je eigen levensreis en loopbaan. Assertieve mensen zetten zich in voor een rechtvaardige behandeling van iedereen vanuit respect voor jezelf en respect voor de ander. “Assertiviteit houdt in dat je op een zelfverzekerde en directe manier aan anderen laat weten wat je wel en niet wilt. Het betekent ook dat je openstaat voor de visie en mening van anderen, ook als die verschillen van jouw mening.”  

    Tijdens deze training leer je de verschillende gedrags- en communicatiestijlen te herkennen, op af te stemmen en te beïnvloeden. Wat levert deze training je op? Meer rust in je (werk)leven, je leert beter nee te zeggen en meer voor jezelf op te komen. Je verwerft inzicht in je sterke en zwakke punten en leerdoelen in je communicatie met je (werk)omgeving. Je leert passende en effectieve communicatieve vaardigheden in te zetten. Assertief gedrag draagt bij aan win-win situaties tussen jou en andermans belangen en het levert betere en effectievere relaties op in je (werk)omgeving.

    Als jij je assertief gedraagt en assertief communiceert, is de kans groot dat andere mensen je behandelen op de manier die jij van hen verwacht: met respect! In Company en Individueel Maatwerkprogramma! Voor teams en organisaties: Liberating Structures, meer focus, transparantie en energie!

  • Training Motiverende Gespreksvoering

    klantgerichtMotiverende gespreksvoering is een op samenwerking gerichte gespreksstijl die iemands eigen motivatie en bereidheid tot verandering versterkt. Als communicatiestijl wordt u getraind in het hanteren van een samenwerkende stijl. Motivatie is een dynamisch proces en is aan verandering onderhevig. Motivatie zorgt ervoor, dat gedrag ‘geactiveerd wordt’, ‘richting krijgt’ en ‘volgehouden’ of juist ‘gestopt’ wordt. De motivatie van een persoon is beïnvloedbaar in een gesprek. In feite is motiveren het beïnvloeden van gedrag van een ander (patiënt, cliënt)  naast het overdragen van informatie. Bij motiverende gespreksvoering gaat het er om dat de ander actief bezig is met het bedenken van oplossingen en ideeën die bijdrage aan gedragsverandering. Bij motiverende gespreksvoering wordt er vanuit gegaan dat intrinsieke motivatie succesvoller is bij het inplannen van behandelingenbij verandering dan extrinsieke motivatie. Deelnemers worden hierin getraind afgestemd op werkwijze en cultuur van de organisatie. Concept Programma In Company Training op aanvraag.

    Trainen met behulp van voorbeelden uit de praktijk. Leren door te doen. En feedback te ontvangen. Trainen in houding, vaardigheden en stappen plan bij motiverende gespreksvoering.

     

  • Gepersonaliseerd leren - Didactische coach rol - Oplossingsgericht

    klantgerichtOplossingsgericht coachen, coachend lesgeven en krachtgerichte gespreksvoering door professionals met leerlingen (en ouders): het motiveren van leerlingen, gepersonaliseerd leren, oplossingsgericht coachen vanuit eigenaarschap op doelen. Acht stappen coach model. De professional in de didactische coachrol, van directieve naar non-directieve communicatieve vaardigheden.  Gepersonaliseerd leren en de didactische coachrol. Professionals (leraren en schoolleiders van een Rotterdamse school (PO/VO/MBO incl. Speciaal Onderwijs), teamleiders/coördinatoren en leerkrachten, mentoren in de rol van coach, coaches en intern begeleiders. Deze training is opgezet vanuit oplossingsgericht coachen en stappenplan. Kids Skills en Mission Possible voor jongeren. Deze maatwerktraining voor teams is gericht op verdere professionalisering in je contact met de leerlingen, om hen te coachen op eigen doelen, te motiveren, om oplossingen vanuit steeds meer eigen verantwoordelijkheid in te zetten. Bij eventuele conflicten of problemen deze om te buigen naar positief geformuleerde doelen (cognitief en sociaal-emotioneel) en gedrag. Vanuit een leerklimaat van vertrouwen en veiligheid. Maatwerk Programma op aanvraag!

  • Coachen Systemisch - Transactionele Analyse - Mindfulness - RET - Enneagram

    RET

    Wij coachen klanten en teams met behulp van Liberating Structures, Systemisch werk en Oplossingsgericht coachen. En hun mindset te kantelen naar kansen en mogelijkheden. Per klantvraag stemmen wij onze coaching af op de persoonlijke stijl en cultuur van de organisatie, de behoefte van de klant en de gewenste ontwikkeling. Als toolkit beschikken onze coaches over diverse cognitieve methoden, zoals RET, als ook Mindfulness en Compassie training/coaching. Ondersteunend werken wij met energiegevende methoden en werkvormen als ook visualisaties. Hoofd, hart en handen. De Rational Emotive Training is er op gericht dat je als klant inzicht krijgt in de wijze waarop je naar jezelf kijkt (en dit beleeft): wat bv. als je innerlijke criticus of love junk te sterk aanwezig is? Hoe kan je deze bijsturen? Wij coachen ook vanuit Mindfulness en vanuit Transactionele Analyse. Je leert voor jezelf je levensscript te benoemen, je gewoontepatronen bij stress of werkdruk te doorbreken. Grenzen te stellen en zelfzorg te regelen, wat geeft energie, zingeving? De methode van onze coaches wordt afgestemd op uw vraag. Wij zijn ook inzetbaar met systemisch coachen (inzicht context en systeem) en progressiegericht coachen. Wij coachen u op gewenste veranderingen, doelen en gedrag. Wilt u meer inzicht in uw persoonlijke stijl? Wij hebben diverse modellen om te reflecteren op uw persoonlijkheid en bij te sturen naar uw gewenste professionele en persoonlijke ontwikkeling.

  • Waarom en wat is Agile of Scrum

    agileDe ontstaansgeschiedenis van Agile | Scrum

    De organisatie en teams van de toekomst - van de 21e eeuw - vragen om organisatieontwikkeling waarbij een cultuur van vertrouwen, respect, transparantie en ondernemerschap met en van elkaar gevraagd wordt.
    De intensieve samenwerking, de zelforganisatie, de feedback en de snelle resultaten zorgen bijna onvermijdelijk voor meer plezier en focus in het werk en betere afstemming op meerwaarde naar klant. Steeds meer bedrijven en organisaties zijn geïnteresseerd in de mogelijkheden van zelforganisatie. Want, zo blijkt uit verschillende onderzoeken, het leidt tot een hogere kwaliteit, tevredener klanten en trotsere professionals. Ook past het beter bij de huidige samenleving die ook vraagt om methodieken als agile, lean en scrum. Maar waar begin je met het zelforganiserend maken van je organisatie en wat zijn de voorwaarden voor succes? Wederzijds vertrouwen: er valt veel te leren van het succes van organisaties als Buurtzorg, BSO/ Origin, Van Hutten Catering, Semler en Morning Star. Bij al deze bedrijven is de basis wederzijds vertrouwen. Het diepe geloof dat mensen uit zichzelf gemotiveerd zijn en in staat zijn om verantwoordelijkheid te dragen voor het eigen werk. Pas als dat er is, kunnen bestuurders en managers echt loslaten. En dat is niet hetzelfde als alles laten vallen, zelfsturing heeft namelijk ook sturing nodig. Uit Europees onderzoek blijkt zelfs dat zelfsturende teams meer aansturing nodig hebben dan veelal gedacht wordt. Het zo laag Loslaten is niet het- zelfde als laten vallen ‘Zelfsturing is geen wonderlijk verschijnsel, het is de manier waarop de wereld zichzelf heeft gecreëerd’ Margaret Wheatleyt.

     

     

Visie en Werkwijze

Intake

  • Achtergrond/aanleiding van uw vraag
  • Invloed vanuit de omgeving
  • Organisatiecultuur en communicatie
  • Stijlen van leidinggeven; samenwerking
  • Gewenste veranderingen/resultaten

Maatwerk

  • Oplossingsgericht trainen/coachen vanuit successen en mogelijkheden
  • Klantgericht en persoonlijk ondernemerschap
  • Nieuwe vaardigheden en gedrag
  • Praktijk en doelgericht

Investeren in professioneel kapitaal

  • Open communicatie, positieve focus en professionele feedback
  • Verbindend leiderschap
  • Zelfsturende professionals en teams
  • Van controle naar vertrouwen

Waarom ons?

  • Allround coaches en trainers;
  • Ruim 25 jaar ervaring;
  • Praktisch en doelgericht;
  • Coaching van professionals en managers uit profit en non-profit organisaties.
Copyright © 2000 - 2020 Coaching in Organisaties | Webdesign by Webdelta.