Meerwaarde naar klant? (Team)Coaches en Trainers – Maatwerk!

Neem vrijblijvend contact op

  • Coach Journey aan Zee en in onze praktijkruimte - Fysiek en/of Online

    assertiviteitBehoefte aan een volgende stap in je persoonlijke en professionele ontwikkeling? Je tijdelijk te laten coachen op mentale en fysieke vitaliteit? Jouw successen maar ook lessen naar het Hybride werken? Aandacht voor jouw persoonlijke stijl, kwaliteiten en valkuilen. Jouw automatische piloot bij werkdruk of onzekerheid. Stress? Of understress? Hoe leer je hulp te vragen, feedback te ontvangen en je grenzen aan te geven. Hoe ga je om met je vakgedrevenheid en ambitie versus zelfzorg en ontspanning. Jouw behoefte aan professionele ontmoetingen, contact, nieuwe ideeën op te doen om meerwaarde en kwaliteit naar je klanten/doelgroepen te blijven leveren. En van betekenis te kunnen zijn en vanuit gezamenlijkheid met je team te blijven leren, je te blijven ontwikkelen. Je persoonlijk leiderschap vanuit je innerlijk kompas verder te ontwikkelen vanuit kansen en mogelijkheden. Te leren van de coach, van jouw leidinggevenden en je netwerk. We coachen je op boven- en onderstroom. Op energie en timemanagement, wat geeft energie, wat kost energie? Wat zijn jouw dromen en hoe deze nu al te integreren in je huidige of gewenste baan? Hoe je balans werk/privé goed te bewaken en af te stemmen met de betrokkenen in jouw omgeving? Als coach werken wij met een diversiteit aan dynamische tools met tips die jij per direct kunt toepassen in je dagelijkse praktijk. De coach is ook als trainer internationaal gecertificeerd om coaches op te leiden met de Leergang Coaching NOBCO. Vragen? Contact ons gerust voor een eerste gesprek, hiermee krijg je inzicht in onze werkwijze en of er een klik is. Tools zijn afkomsting vanuit coaching, vanuit de Positieve Psychologie, Mindfulness, Opstellingen (Familie of Organisatie of Team Opstelling). Steeds meer organisaties en bedrijven zetten onze coaches in vanwege de meerwaarde. Persoonlijk Ontwikkel of Opleidingsbudget? De coaching is te combineren met maatwerk training (met indien gewenst certificering). Zie Leergang Coaching en Coachend Leiderschap, internationaal gecertificeerd met European Quality Award NOBCO/EMCC. Masterclass Systemisch Werken - Opstellingen, Voice Dialogue en Transactionele Analyse; Masterclass Mindfulness en (Zelf)Compassie Training. Of Team Coaching/Training, Lerende teams en Feedback vragen en ontvangen. Vragen over Coaching/Training a la Carte? Individueel of als team? Zie Team Journey. En Team Coaching Effectieve en Succesvolle Teams. Bel of mail ons voor een eerste korte belafspraak en je ontvangt een maatwerkprogramma afgestemd op wensen en budget.

  • Coach voor Leidinggevenden en Professionals - Fysiek/Online

    assertiviteitPersoonlijke Coaching voor leidinggevenden: als leidinggevende ook voor jezelf de tijd en ruimte te regelen voor professionele zelfreflectie en gewenste verdere professionele ontwikkeling  Coaching is een krachtig instrument om resultaten te verbeteren, communicatie en samenwerking te optimaliseren, dynamiek en enthousiasme te bevorderen, ideeën te genereren, meer werk- en leerplezier te creëren. Steeds meer organisaties en bedrijven zetten onze coaches in vanwege de meerwaarde. Het hybride werken vraagt om een andere leiderschapsstijl om talent, (young) professionals te behouden. Om professionals en teams te ondersteunen en erkenning te bieden. Om naast de targets, doelstellingen ook het empathisch vermogen, het luisterend oor te bieden. Feedback over jouw gedrag als leidinggevende op te vragen en af te stemmen op de behoeften van de professionals, collega's en (interne) klanten, doelgroepen. Om nieuwe markten met elkaar te ontdekken, om innoverend vermogen in de organisatie vanuit de collectieve ambitie te stimuleren. En je eigen persoonlijke ambitie als ook vitaliteit (balans werk/privé) daar op af te stemmen. Om teams psychologische veiligheid en vertrouwen te bieden heb je mogelijk zelf je (innerlijk) oordeel op zij te zetten, je innerlijke criticus, perfectionist of degene in jou die graag stuurt en regelt. Hoe meer inzicht in je eigen (schaduw)patronen en vertaalslag van deze lessen in jouw praktijk, hoe meer je vanuit vertrouwen leiding kunt geven. Hoe meer vertrouwen je weet uit te stralen, hoe meer de (young) professionals zich gezien voelen. Om  vanuit eigenaarschap en intrinsieke motivatie meer waarde en kwaliteit te leveren, In professioneel ontmoeten met elkaar ervaringen, kennis te delen, nieuwe ideeën en markten aan te boren. Tijdens jouw coaching stemt de coach werkvormen, tools en tips af op jouw persoonlijke stijl en de cultuur van je organisatie (doelgroepen, klanten). Met positieve evaluaties (gemiddeld een negen) ingezet bij Top Drie Beste Werkgevers. Feedback over onze coach: "Iemand die meekijkt en meeleeft vanaf de zijlijn en het gehele (ontwikkelings-)proces in de gaten houdt op benoemde doelstelling.".  "Iemand die positief en betrokken is, aanmoedigt en respons geeft ook op momenten dat je het niet verwacht, zoals haar feedback tussentijds en ook in mails.". "Meer mijn positie kunnen innemen in de organisatie. De coach wist mij positief te stimuleren en motiveren met inspirerende tools.".  Zie ook de Training Hybride Werken en Leiderschap en voor MT en andere teams: Team Coaching, Effectieve en Succesvolle Teams. (Team)Coaching aan zee of locatie via klant? Coaching voor (young) professionals of teams? Zie ook Coach Journey en Team Journey.

  • Vitaliteit en Persoonlijk Leiderschap - Communicatie en gedrag

    assertiviteitVitaliteit en veerkracht, Training Persoonlijk en Proactief Leiderschap: Open Communicatie en gedrag, o.a. assertief gedrag en hoe van reactief naar proactief gedrag vanuit zelfzorg en optimale inzet van je kwaliteiten en gewenste professionele ontwikkeling. Transactionele Analyse en Mindfulness. De regisseur van je eigen levensreis en loopbaan. Tijdens deze training leer je de verschillende gedrags- en communicatiestijlen te herkennen, op af te stemmen en te beïnvloeden. Wat levert deze training je op? Meer rust in je (werk)leven, je leert beter nee te zeggen en meer voor jezelf op te komen. Je verwerft inzicht in je sterke en zwakke punten en leerdoelen in je communicatie met je (werk)omgeving. Je leert passende en effectieve communicatieve vaardigheden in te zetten. Assertief gedrag draagt bij aan win-win situaties tussen jou en andermans belangen en het levert betere en effectievere relaties op in je (werk)omgeving. Assertieve mensen zetten zich in voor een rechtvaardige behandeling van iedereen vanuit respect voor jezelf en respect voor de ander. “Assertiviteit houdt in dat je op een zelfverzekerde en directe manier aan anderen laat weten wat je wel en niet wilt. Het betekent ook dat je openstaat voor de visie en mening van anderen, ook als die verschillen van jouw mening.” Als jij je assertief gedraagt en assertief communiceert, is de kans groot dat andere mensen je behandelen op de manier die jij van hen verwacht: met respect! In Company en Individueel Maatwerkprogramma!  Zie ook Persoonlijke Ontwikkeling en Leiderschap - Mindfulness/Compassie Training/Coaching. Zie ook Feedback. Zie ook Team Coaching - Effectieve Communicatie en Samenwerking. Voor teams en organisaties: Liberating Structures, meer focus, transparantie en energie!

  • Training Motiverende Gespreksvoering

    klantgerichtMotiverende gespreksvoering is een op samenwerking gerichte gespreksstijl die iemands eigen motivatie en bereidheid tot verandering versterkt. Als communicatiestijl wordt u getraind in het hanteren van een samenwerkende stijl. Motivatie is een dynamisch proces en is aan verandering onderhevig. Motivatie zorgt ervoor, dat gedrag ‘geactiveerd wordt’, ‘richting krijgt’ en ‘volgehouden’ of juist ‘gestopt’ wordt. De motivatie van een persoon is beïnvloedbaar in een gesprek. In feite is motiveren het beïnvloeden van gedrag van een ander (patiënt, cliënt)  naast het overdragen van informatie. Bij motiverende gespreksvoering gaat het er om dat de ander actief bezig is met het bedenken van oplossingen en ideeën die bijdrage aan gedragsverandering. Bij motiverende gespreksvoering wordt er vanuit gegaan dat intrinsieke motivatie succesvoller is bij het inplannen van behandelingenbij verandering dan extrinsieke motivatie. Deelnemers worden hierin getraind afgestemd op werkwijze en cultuur van de organisatie. Concept Programma In Company Training op aanvraag.

    Trainen met behulp van voorbeelden uit de praktijk. Leren door te doen. En feedback te ontvangen. Trainen in houding, vaardigheden en stappen plan bij motiverende gespreksvoering.

     

  • Gepersonaliseerd leren - Didactische coach rol - Oplossingsgericht

    klantgerichtOplossingsgericht coachen, coachend lesgeven en krachtgerichte gespreksvoering door professionals met leerlingen (en ouders): het motiveren van leerlingen, gepersonaliseerd leren, oplossingsgericht coachen vanuit eigenaarschap op doelen. Acht stappen coach model. De professional in de didactische coachrol, van directieve naar non-directieve communicatieve vaardigheden.  Gepersonaliseerd leren en de didactische coachrol. Professionals (leraren en schoolleiders van een Rotterdamse school (PO/VO/MBO incl. Speciaal Onderwijs), teamleiders/coördinatoren en leerkrachten, mentoren in de rol van coach, coaches en intern begeleiders. Deze training is opgezet vanuit oplossingsgericht coachen en stappenplan. Kids Skills en Mission Possible voor jongeren. Deze maatwerktraining voor teams is gericht op verdere professionalisering in je contact met de leerlingen, om hen te coachen op eigen doelen, te motiveren, om oplossingen vanuit steeds meer eigen verantwoordelijkheid in te zetten. Bij eventuele conflicten of problemen deze om te buigen naar positief geformuleerde doelen (cognitief en sociaal-emotioneel) en gedrag. Vanuit een leerklimaat van vertrouwen en veiligheid. Maatwerk Programma op aanvraag!

  • Coachen Systemisch - Transactionele Analyse - Mindfulness - RET - Enneagram

    RET

    Wij coachen klanten en teams met behulp van Liberating Structures, Systemisch werk en Oplossingsgericht coachen. En hun mindset te kantelen naar kansen en mogelijkheden. Per klantvraag stemmen wij onze coaching af op de persoonlijke stijl en cultuur van de organisatie, de behoefte van de klant en de gewenste ontwikkeling. Als toolkit beschikken onze coaches over diverse cognitieve methoden, zoals RET, als ook Mindfulness en Compassie training/coaching. Ondersteunend werken wij met energiegevende methoden en werkvormen als ook visualisaties. Hoofd, hart en handen. De Rational Emotive Training is er op gericht dat je als klant inzicht krijgt in de wijze waarop je naar jezelf kijkt (en dit beleeft): wat bv. als je innerlijke criticus of love junk te sterk aanwezig is? Hoe kan je deze bijsturen? Wij coachen ook vanuit Mindfulness en vanuit Transactionele Analyse. Je leert voor jezelf je levensscript te benoemen, je gewoontepatronen bij stress of werkdruk te doorbreken. Grenzen te stellen en zelfzorg te regelen, wat geeft energie, zingeving? De methode van onze coaches wordt afgestemd op uw vraag. Wij zijn ook inzetbaar met systemisch coachen (inzicht context en systeem) en progressiegericht coachen. Wij coachen u op gewenste veranderingen, doelen en gedrag. Wilt u meer inzicht in uw persoonlijke stijl? Wij hebben diverse modellen om te reflecteren op uw persoonlijkheid en bij te sturen naar uw gewenste professionele en persoonlijke ontwikkeling.

  • Waarom en wat is Agile of Scrum

    agileDe ontstaansgeschiedenis van Agile | Scrum

    De organisatie en teams van de toekomst - van de 21e eeuw - vragen om organisatieontwikkeling waarbij een cultuur van vertrouwen, respect, transparantie en ondernemerschap met en van elkaar gevraagd wordt.
    De intensieve samenwerking, de zelforganisatie, de feedback en de snelle resultaten zorgen bijna onvermijdelijk voor meer plezier en focus in het werk en betere afstemming op meerwaarde naar klant. Steeds meer bedrijven en organisaties zijn geïnteresseerd in de mogelijkheden van zelforganisatie. Want, zo blijkt uit verschillende onderzoeken, het leidt tot een hogere kwaliteit, tevredener klanten en trotsere professionals. Ook past het beter bij de huidige samenleving die ook vraagt om methodieken als agile, lean en scrum. Maar waar begin je met het zelforganiserend maken van je organisatie en wat zijn de voorwaarden voor succes? Wederzijds vertrouwen: er valt veel te leren van het succes van organisaties als Buurtzorg, BSO/ Origin, Van Hutten Catering, Semler en Morning Star. Bij al deze bedrijven is de basis wederzijds vertrouwen. Het diepe geloof dat mensen uit zichzelf gemotiveerd zijn en in staat zijn om verantwoordelijkheid te dragen voor het eigen werk. Pas als dat er is, kunnen bestuurders en managers echt loslaten. En dat is niet hetzelfde als alles laten vallen, zelfsturing heeft namelijk ook sturing nodig. Uit Europees onderzoek blijkt zelfs dat zelfsturende teams meer aansturing nodig hebben dan veelal gedacht wordt. Het zo laag Loslaten is niet het- zelfde als laten vallen ‘Zelfsturing is geen wonderlijk verschijnsel, het is de manier waarop de wereld zichzelf heeft gecreëerd’ Margaret Wheatleyt.

     

     

Visie en Werkwijze

Intake

  • Achtergrond/aanleiding van uw vraag
  • Invloed vanuit de omgeving
  • Organisatiecultuur en communicatie
  • Stijlen van leidinggeven; samenwerking
  • Gewenste veranderingen/resultaten

Maatwerk

  • Oplossingsgericht trainen/coachen vanuit successen en mogelijkheden
  • Klantgericht en persoonlijk ondernemerschap
  • Nieuwe vaardigheden en gedrag
  • Praktijk en doelgericht

Investeren in professioneel kapitaal

  • Open communicatie, positieve focus en professionele feedback
  • Verbindend leiderschap
  • Zelfsturende professionals en teams
  • Van controle naar vertrouwen

Waarom ons?

  • Allround coaches en trainers;
  • Ruim 25 jaar ervaring;
  • Praktisch en doelgericht;
  • Coaching van professionals en managers uit profit en non-profit organisaties.
Copyright © 2000 - 2021 Coaching in Organisaties | Webdesign by Webdelta.