Future Proof - Investeren in professionele ontwikkeling?

Neem vrijblijvend contact op

  • Leergang Coaching, Coachend en Persoonlijk Leiderschap

    sail2Certificaat NOBCO/EMCC European Quality Award - gecertificeerd programma

    Leergang Coaching, Coachend en Persoonlijk Leiderschap - leidinggevenden, interne coaches/begeleiders, professionals/leerkrachten 

    • Persoonlijke Leiderschap binnen de context van de lerende organisatie
    • Faciliteren van zelfsturend leren en werken
  • Masterclass Oplossingsgericht Coachen, Proactief Leiderschap, (Team)Ondernemerschap

    Oplossingsgericht coachenOok in te zetten als intervisie lerende teams en afdelingsmanagers en coördinatoren en als teambuilding! Coachen op kracht en successen voor professionals, coachende managers, (team)coaches en ondernemers bij organisatieontwikkeling naar zelforganiserende en zelfsturende teams en organisaties. Hoe future proof is uw organisatie? Een team is een levend en lerend systeem die waarde toevoegt aan haar klanten en organisatie.Het directe contact met de klant en diens omgeving, maakt dat juist de professionals en het team vanuit het leer- en verbeterpotentieel steeds optimaler en klantgerichter - lees klanttevredenheid - gaan werken. Hoe zet je met elkaar optimaal talenten en kwaliteiten in vanuit eigenaarschap, verantwoordelijkheid en zelfsturing. Hoe stem je proactief leiderschap en (team)ondernemerschap optimaal af op de ontwikkelingen in de markt/omgeving en gewenste resultaten. Profilering, communicatieve stijl en vaardigheden vanuit klanttevredenheid en (kleine) successen. Op interactieniveau inzetten van oplossingsgericht coachen van zelfsturend en zelfoplossend vermogen van medewerkers, professionals en teams vanuit successen en toekomstgericht focus! Inzetten van professionele en constructieve feedback met behulp van het acht stappen model:... 

     

  • Masterclass Oplossingsgericht Coachen & Persoonlijk Leiderschap in het Onderwijs

     

     Oplossingsgericht coachenDe “Masterclass Oplossingsgericht Coachen & Persoonlijk Leiderschap in het Onderwijs” helpt u om medewerkers te coachen naar de gewenste verandering in gedrag en vaardigheden. Omdenken en omhandelen; u bent zelf de sleutel in uw communicatie naar de ander.

    Gewenste verandering

    De huidige organisatieontwikkelingen vragen van leidinggevenden een leiderschapsstijl die vanuit verbinding en vertrouwen het zelfsturend en oplossend vermogen bij de medewerkers versterkt. Oplossingsgericht werken gaat er vanuit dat de medewerker de expertise heeft zelf zijn/haar oplossingen in te zetten. Dit vraagt om een andere stijl van communiceren en leiderschap, van sturen naar loslaten, van controle naar vertrouwen. Coachende vaardigheden van de leidinggevende zijn hierbij belangrijk. 

  • Trainingen Oplossingsgerichte Gespreksvoering

    Oplossingsgericht coachenMet deze training oplossingsgerichte gespreksvoering leert u op basis van praktijkvoorbeelden hoe u gesprekken positief, oplossingsgericht gaat voeren, waarbij u de ander uitnodigt tot zelfsturing en verantwoordelijkheid te nemen. U krijgt inzicht in uw eigen stijl van gespreksvoering en leert deze bij te sturen naar de gewenste veranderingen/doelen en gedrag bij uw klanten, uw medewerkers en collega’s. Uiterst geschikt en pragmatisch acht stappen model, oefenen baart kunst. In te zetten bij gewenste professionele ontwikkeling in uw organisatie en ook met uitstekend resultaat bij organisatieontwikkelingen naar zelfsturende teams. En uiterst geschikt voor professionals en managers van ook de non-profit sector in het contact en de communicatie met de steeds mondiger klanten. Zie ook onze training klantgerichte communicatie en gespreksvoering.

     

  • Masterclass Vitaliteit en duurzame inzetbaarheid

    Oplossingsgericht coachenVitaliteit en een evenwichtige Work/Life Balance: coachen op kracht en successen voor professionals en managers of (team)coaches. Hoe future proof is uw performance en uw vitaliteit? Coachcirkel: Aandacht voor gewenste professionele en persoonlijke ontwikkeling, ambitie en dromen, benutten van talenten en werken en leren te werken vanuit positieve stress. Proactief leiderschap inzetten op gewenste verandering en gedrag vanuit waarderend coachen en eigenaarschap. Covey Habit 8: luisteren naar de ander en naar je eigen innerlijk kompas. Aandacht voor mindset, voeding en beweging. Het acht stappen model oplossingsgericht coachen bekrachtigt en benut constructieve en positieve feedback in jouw vitaliteitsplan. Coachcirkel: flyer op aanvraag! Wij werken vanuit (kleine) successen en voorbeelden vanuit de praktijk, hoe je groei en leermindset dusdanig in te zetten dat je het eigen leer- en verbeterpotentieel optimaal kunt benutten in de praktijk. Je leert het pragmatisch en resultaatgericht coachingsmodel op jezelf, team en/of klant in te zetten. - "De beste manier om je toekomst te voorspellen, is haar zelf vorm te geven.".

  • Training Persoonlijke Effectiviteit

    coach Coaching in Organisaties heeft ruim 25 jaar ervaring met de Training ‘Persoonlijke effectiviteit’; maatwerk gekoppeld aan praktijk en gewenste ontwikkeling medewerkers, professionals op  voor medewerkers op MBO, HBO en WO niveau zijn: inzicht en vaardigheden om de eigen performance in relatie tot de vraag op de werkvloer te effectueren. Je bent zelf de tool op het werk, de sleutel. Hoe steeds weer de juiste keuzes in je relatie met je (interne) klant te maken, vanuit zelfinzicht, reflectie en actie.

  • Executive Coaching

    Image Op zoek naar een sparringpartner?

    Executive coaching voor (top) managers en bestuurders is resultaatgericht en biedt u de mogelijkheid te ‘sparren’ op vraagstukken vanuit uw praktijk en leiderschap. Vanuit helicopterview kritische vragen.

  • Persoonlijke APK - Persoonlijke Coaching - Executive Coaching

    coach Coaching in Organisaties heeft ruim 25 jaar ervaring met het coachen van managers, professionals in de profit en de non-profit organisaties. Met een persoonlijke of team APK, maak je de tussenbalans op: waar sta je, wat is je kracht? Wat vraagt aandacht en hoe wil je vanuit verbinding met je innerlijk kompas of teamkompas je toekomstperspectieven benoemen en vormgeven. Iedere klant ontvangt een maatwerk aanbod op basis van een eerste intakegesprek. Onze allroud coaches zijn door NOBCO geaccrediteerd als trainers van de Leergang Coaching-Foundation Level met het European Quality Award. Evaluatie professional met APK: Ik heb meer inzicht gekregen in stressfactoren, wat levert te veel spanning op en waar voel ik me nog comfortabel bij (of eventueel als gezonde spanning). Ik heb geleerd hoe ik door zelf anders om te gaan met situaties en door er anders over te gaan denken, zelf ook invloed kan uitoefenen op de ervaring van stress. Een belangrijke factor hierbij was dat ik vrijwel altijd de lat te hoog leg voor mezelf, perfectionistisch ben en niet wil falen. Door de gedachten die hiermee gepaard gaan... Deze APK coaching kan ook worden ingezet in het kader van ERD ZW - ERD WGA.

  • Professionals zelfsturende / zelforganiserende teams Oplossingsgerichte Communicatie

    zelfsturendDoelgroep: professionals/teams in organisatieveranderingsprocessen naar zelforganiserende en zelfsturende teams, om elkaar onderling oplossingsgericht te coachen naar steeds meer zelfsturend en zelfoplossend vermogen (regie en verantwoordelijkheid kunnen nemen binnen daarbij behorende randvoorwaarden en kaders). Vanuit respect, vertrouwen en in dialoog. Intrainen en toepassen vanuit open communicatie en oplossingsgericht (samen)werken en oplossingsgerichte coachingsvaardigheden. De ervaringen vanuit de praktijk zijn hierin leidend. Aandacht voor: besluitvorming en adviesmethode, vergaderen, teambuilding, professionele feedback, teamrollen en benutten/afstemmen verschillende stijlen en kwaliteiten, leer- en verbetercyclus (op basis van SWOT; gewenste resultaten en kwaliteit). Teams en professionals als lerend team om performance naar klant en markt/omgeving te optimaliseren. Professionele feedback en feed forward. 

  • Training Klantgerichte Communicatie - Gespreksvoering

    klantgerichtTraining klantgerichte gespreksvoering: Effectief communiceren voor (financiële) adviseurs, professionals, portfolio managers, teamleiders/coördinatoren en directie/management/schoolleiders en bestuurders. Deze training klantgerichte gespreksvoering is een In Company training en ondersteunt in het klantgericht handelen en performance zowel intern klantgericht naar uw medewerkers en professionals als ook klantgericht luisteren en acteren naar uw klant/doelgroep. Van crisis naar kans! Van klacht naar kracht!

  • Supervisie

    supervisieSupervisie - competenties (team)coach; zelflerend vermogen; leercontext

    Supervisie wordt ingezet voor (team)coaches, MZ-opleiders/adviseurs, (HR)professionals en managers die er dagelijks alleen voor staan in hun werk. Vanuit een diversiteit aan interventiemogelijkheden gericht op het faciliteren van het zelfsturend, zelflerend en zelfoplossend vermogen bij jou als professional (coach, teamcoach, supervisor) en bij jou klanten (professionals en teams; managers/teamcoördinatoren). De verdere ontwikkeling van competenties van jou als (team)coach en jouw praktijk zijn leidend in dit supervisieproces. Astrid Anna Kuin heeft zelf haar opleiding tot supervisor in 1992 afgerond en coacht professionals, managers en teams en verzorgt mede de Leergang Coaching en Coachend Leiderschap (HR)professionals, managers en (team)coaches gecertificeerd met het European Quality Award.

  • Intervisie voor (team)coaches, professionals, MZ- opleiders, managers, interne begeleiders

    intervisie 11Intervisie voor leerkrachten, interne coaches/begeleiders, professionele leergemeenschappen, (team)coaches, afdelings- en teamcoördinatoren, (HR)professionals en leidinggevenden, MZ-opleiders/adviseurs: het met collega’s bespreken van werkgerelateerde kwesties om daarmee het eigen leren en gewenste resultaten te verbeteren. Intervisie, ook voor leerteams en zelfsturende teams, kan je helpen een goede aanpak of oplossing voor een actueel werkprobleem te vinden. Succesvolle intervisie vanuit oplossingsgericht coachen: reflectie en actie (action learning). Inzet vanuit breed pakket aan methoden passend bij de context en gewenste ontwikkelingen van het leerteam/ intervisiegroep; leren en werken vanuit successen ('Broaden-and-Build': groeien innoveren en leren met behulp van positieve en constructieve feedback). Aandacht voor de context van de organisatie en de ontwikkelingen (naar zelfsturende) teams; best practices en worst practices: lerend en zelfoplossend vermogen van het leerteam (intervisiegroep; zelfsturend team) versterken met spin-off naar de praktijk om van steeds meer betekenis en waarde te zijn voor klant en omgeving.

  • Training Timemanagement

    ImageTraining Timemanagement en proactief leiderschap

    Een training voor het team of een Intensive voor u als manager of als professional: Maatwerk met effectieve tools voor timemanagement! 

     

Visie en Werkwijze

Intake

  • Achtergrond/aanleiding van uw vraag
  • Invloed vanuit de omgeving
  • Organisatiecultuur en communicatie
  • Stijlen van leidinggeven; samenwerking
  • Gewenste veranderingen/resultaten

Maatwerk

  • Oplossingsgericht trainen/coachen vanuit successen en mogelijkheden
  • Klantgericht en persoonlijk ondernemerschap
  • Nieuwe vaardigheden en gedrag
  • Praktijk en doelgericht

Investeren in professioneel kapitaal

  • Open communicatie, positieve focus en professionele feedback
  • Verbindend leiderschap
  • Zelfsturende professionals en teams
  • Van controle naar vertrouwen

Waarom ons?

  • Allround coaches en trainers;
  • Ruim 25 jaar ervaring;
  • Praktisch en doelgericht;
  • Coaching van professionals en managers uit profit en non-profit organisaties.
Copyright © 2000 - 2017 Coaching in Organisaties | Webdesign by Semster.