Future Proof - Investeren in professionele ontwikkeling?

Neem vrijblijvend contact op

retraiteLeer om te gaan met conflicten. Ieder team komt op een bepaald moment de verschillen tegen. Soms kan dit leiden tot conflicten, en is het tijd om met elkaar een pas op de plaats te maken en tijd en ruimte te nemen met elkaar te leren hoe met verschillen en met mogelijke conflicten op positieve en effectieve wijze om te gaan. zodat je met elkaar en van elkaar leert, zodat ieder vanuit autonomie en eigenheid, zijn/haar rol kan nemen en uitvoeren. zodat feedback onderling een positief instrument wordt en is om elkaar en jezelf bij te sturen naar een steeds betere en prettiger performance naar je klant of intern in de organisatie. Wij besteden aandacht aan de agenda van het team rondom dit thema, de verwachtingen onderling en hoe beter af te stemmen, expliciteren van wat impliciet aanwezig is. Respect en transparantie. vanuit de open communicatie spelregels, en bij weerstands- of verdedigingsmechanismen met elkaar te benoemen wat iets met je doet en wat je behoefte is. En vanuit de drie axioma's van oplossingsgericht communiceren en werken van en met elkaar te leren en je job beter en met meer energie te kunnen uitvoeren. spelregels voor professionele feedback en samenwerking.

Autonomie, zelfsturing en samenwerking - leren met en van elkaar 

Heb je binnen je team een vraag rondom bovenstaand thema, neem gerust en geheel vrijlbijvend contact met ons op. een eerste afspraak is zonder kosten en we benoemen met elkaar wat passend is voor het team.

De fasering in het proces van conflicthantering

Structuur is een kernbegrip. Vanuit de structuur wordt duidelijk wat mediation praktisch inhoudt en in de structuur zoeken  houvast voor hun handelen. Door het creëren van een bepaalde structuur leren de professionals met behulp van oplossingsgerichte communicatie  met elkaar de agenda en fasering in conflicthantering te doorlopen. 

Conflicthandering wordt benaderd als een probleemoplossend proces, waarbij de betrokkenen - via het doorlopen van een aantal fasen of stadia - werken aan het oplossen van hun probleem onder de begeleiding van een trainer/teamcoach met gezamenlijk intranen van deze kennis en vaardigheden naar de professionals in het team.

Meer informatie over teamcoaching en conflicthantering voor zelfsturende teams? 

U kunt geheel vrijblijvend contact met ons opnemen: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Mw. drs. A.A. Kuin is afgestudeerd als bedrijfskundige, specialisatie conflictbemiddeling en psychologie; organisatieontwikkeling en procesbegeleiding. Zij is vanaf 1988 actief als conflictbemiddelaar voor profit (o.a. ING) als non-profit (o.a. Rode Kruis, Socius; Humanitas; onderwijs; RIBW; Fokus). Zij handelt volgens de gedragscodes van de coach c.q. mediation (vertrouwelijkheid, neutraliteit). Zie de gedragscodes. Mw. A.A. Kuin heeft ruime ervaring in het coachen van professionals en teams. Zij heeft zeven jaar samengewerkt met de psycholoog en auteur Jan Remmerswaal - zie groeps- en teamontwikkeling en dynamiek. Voor de Koninklijke Marine verzorgt zij zeven jaar trainingen communicatie/teamontwikkeling/conflictbemiddeling en voor Koninklijk Instituut van de Tropen de Leergang coaching voor interne coaches.

Vanaf 1995 leidt zij coaches op en is met het trainingsprogramma van de Leergang Coaching met het European Quality Award gecertificeerd door de NOBCO/EMCC (European Mentoring  & Coaching Council).

Voor alle behaalde certificaten verwijzen wij op deze website naar de webpagina certifcaten. Mw. drs. A. A. Kuin is lid van de beroepsvereniging LVSC, NVO2 en NVP.  Zij handelt conform de gedragscodes voor professionals, te weten coaches, trainers en mediators (conform de gedragcodes van het NMI).

 

Informatie

Voor informatie kunt u contact op nemen met onze contactpersoon mw. Astrid Anna Kuin, via de mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

en u kunt ook bellen: 0251 670026 of 06-46065362

Een eerste intake-gesprek is overigens zonder kosten.

Visie en Werkwijze

Intake

  • Achtergrond/aanleiding van uw vraag
  • Invloed vanuit de omgeving
  • Organisatiecultuur en communicatie
  • Stijlen van leidinggeven; samenwerking
  • Gewenste veranderingen/resultaten

Maatwerk

  • Oplossingsgericht trainen/coachen vanuit successen en mogelijkheden
  • Klantgericht en persoonlijk ondernemerschap
  • Nieuwe vaardigheden en gedrag
  • Praktijk en doelgericht

Investeren in professioneel kapitaal

  • Open communicatie, positieve focus en professionele feedback
  • Verbindend leiderschap
  • Zelfsturende professionals en teams
  • Van controle naar vertrouwen

Waarom ons?

  • Allround coaches en trainers;
  • Ruim 25 jaar ervaring;
  • Praktisch en doelgericht;
  • Coaching van professionals en managers uit profit en non-profit organisaties.
Copyright © 2000 - 2017 Coaching in Organisaties | Webdesign by Semster.