Professionele Ontwikkeling? (Team)Coaches en Trainers – Maatwerk!

Neem vrijblijvend contact op

pagina 1

 English

Agile Coach Opleiding: Coaching & Facilitating Skills: deze diepgaande 10-daagse trainingsavontuur om jezelf te ontwikkelen als een professionele Agile Coach, Scrum master, (Interne) teamcoach gaat in op zowel agile techniek als coachen en faciliteren van gedragsverandering zelforganiserende teams en organisaties. Als coach doorleeft u de Agile principes, waarden en toepassingen. U bent de ambassadeur en het rolmodel van uw organisatie. Tijdens deze intensieve en interactieve opleiding wordt u getraind in de coaching vaardigheden en leert u mensen op individueel en groepsniveau in beweging te brengen. Agile transformaties blijken niet zo eenvoudig te zijn in praktijk, er is veel ruimte voor inbreng van eigen praktijkcasussen. Opleiding wordt gegeven door twee vaste trainers, hebben ruime ervaring en beschikken daardoor ook over veel praktijkkennis. Certificaat Agile Coach. Brochure op aanvraag via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Al tijdens de opleiding bent u van meerwaarde voor de organisatie waar u werkt. Dit komt doordat u tussen elk blok opdrachten uitvoert in uw eigen praktijk en door een logboek bij te houden heeft u mogelijkheid om concrete casus in te pagina 2brengen gedurende training dagen. Hiervoor krijgt u coaching van de trainers, zodat uw eigen organisatie meteen voordeel behaalt van uw opleiding.

Er wordt gewerkt met verschillende coaching stijlen en wordt gekeken welke coaching stijl het dichtst bij u ligt en passend in gewenste agile transitie. Uw professionele ontwikkeling als journey wordt zowel binnen het kader van het programma als daarbuiten uitgezet. Vervolgens wordt systemisch gekeken naar de Agile context, dynamieken, interacties om te coachen op eigenaarschap en zelf organisatie. U brengt eigen talenten in kaart en hulpmiddelen worden aangereikt om verdere ontwikkeling vorm te geven. Tevens gaan we specifiek in op verschillende coaching vaardigheden, modellen en interventies, bovenstroom (bewust, gedrag) en onderstroom (onbewust, mindset). Praktijkvoorbeelden zijn leidend en u coacht elkaar op casuïstiek en ontvangt feedback en de vertaalslag naar uw organisatie en teams. Werk aan uw Emotionele Agility.

Een goede change agent kan meerdere rollen vervullen zoals een verandercoach of een facilitator. Dit gaat veel verder dan de agile tools en technieken kennen. Om een team echt te kunnen coachen vanuit een agile mindset moet u weten hoe u de versnelling en energie in een team kan brengen. Teamdynamiek, lerende, zelforganiserende teams, een leer- en verbetercultuur waar successen en “fouten” gedeeld worden. Coachcontract leidinggevenden in het proces van agile organiseren en transitie.

De opleiding wordt afgerond met een product in de vorm van een presentatie | werkend product die u kunt inzetten in uw organisatie. Hierin komen alle elementen die u heeft geleerd in de afgelopen maanden aan bod. Bij een goed eindpresentatie en uitvoering van de tussenopdrachten ontvangt u het certificaat Agile Coach.

Voor wie?pagina 3

Agile coaches, (interne) teamcoaches, Scrum masters, adviseurs, consultants en projectleiders. Kortom een change agent die organisaties begeleiden in verander trajecten en daarbij een duurzaam effect beogen.

Ervaring met werken in een veranderend omgeving en wilt groeien als professional. Iedereen die zich breder willen ontwikkelen als Agile coach | Scrum Master en meer waarde wil toevoegen gericht op duurzaam resultaat in ontwikkeling en continu verbeteren in teams en organisaties.

Werkt in een organisatie, waar tijdens de opleiding geleerde gelijk in praktijk kan worden gebracht en hiermee opgedane kennis verder verduurzamen.

U wilt een goed gevulde gereedschapskoffer met intervisie-, faciliteer- en workshop middelen.

Tijdens de opleiding krijgt u naast recente literatuur in de vorm van artikelen, filmpjes en backlog van boeken ook diverse instrumenten aangereikt die u meteen kunt gebruiken. Dit zijn zowel online instrumenten als fysieke producten.

Brochure op aanvraag via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  Vragen? Contact ons via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. voor een eerste belafspraak.

                                            

Programma

Heart of Agile; beginning of an Agile expedition - The skilled Facilitator Day 1/ 2pagina 4 1

  • Setting the stage
  • Focus Learning Path: Translate to your own context and organisation, personal learning objectives from client perspectives
  • The Agile Manifesto and its origins
  • The Agile mindset
  • Agile foundations: Values, principles and their application
  • Agile toolbox summarised, such as Scrum, XP, Lean, KanBan, etc., in theory and application
  • Agile roles and responsibilities
  • Sharing own cases and experiential learning
  • The Agile team facilitation mindset
  • Definition of Agile Team Facilitation
  • Six Facilitative Roles & group dynamics
  • 6 Axis of Facilitation
  • Mindset, Behaviour, Results of the Facilitator
  • Gamification

Communication and coaching skills - Day 3/4/5pagina 4 2

  • The agile coaching mindset, achieving essential mindset shiftsCoach competencies and your own profile
  • Attitude and skills; practicing and feedback
  • Presence, Listening and powerful questioning
  • Levels in listening, emphatic listening
  • The coach cycle, three phases; reframing mental model
  • Model of Co Active Coaching
  • Agile Coaching Stance
  • Coach as Agile Role Model
  • Presuppositions NLP; Levels and interventions in coaching
  • Achieving SeIf-Awareness/SeIf-Management in the Coach
  • Solutions Focused Coaching; ownership and strengths
  • Feedback Growth mindset
  • Sharing own cases and experiential learning, action commitment

Coaching the team towards high performance – Day 6/7pagina 5 1

  • Team Coaching and Facilitation
  • Helping a Team Detect their Own Stage of DevelopmentSystemic approach
  • Adapt Your Style Based on Team Maturity
  • Building SeIfAwareness/SeIf-Management Capacity in the Team
  • Handling conflict and dysfunctions within the team
  • Assessing the team as healthy system
  • How to engage teams & leadership in solving organizational impediments
  • To facilitate the process of change & transition; Trust and safety in teams
  • Defining the Agile Coaching "Contract";

Coaching towards organizational agility – Day 8

  • Creating transformation foundationsServant
  • Leadership in the agile transition
  • pagina 5 2Running an Agile transformation
  • Scaling Models: SAFE-LESS-NEXUS
  • Learning teams and learning organizations

On Safari: Show your company, visiting and learning - Day 9

  • Invitation to show your company and receive feedback for only two participantsInspiring and coaching each other
  • Practices and lessons learned
  • Coaching on the Job

Learning Path and Certification - Day 10

pagina 6 2

  • Presentation of your learning journey
  • Lessons Learned, Learning Path
  • Value for yourself and your teams/organization
  • Celebrate the Expedition
  • Next steps in your learning path, sustainable change
  • For certification, EMCC/NOBCO Ethical (Behaviour)Codes coaches.

 

Taal: Nederlands/Engels met Engelstalig en Nederlands materiaal

Certificate Agile Coach -  PE-punten - NOBCO/EMCC Global Code of Ethics 

EMCC logonobcoCoaching in Organisaties is EQA (European Quality Award) certified by EMCC/NOBCO -Global Code of Ethics for Coaches & Mentors. The Code aligns with the content and requirements set out in the Professional Charter for Coaching and Mentoring. The Charter, drafted in accordance with European law, is registered on the dedicated European Union database, which lists selfregulation initiatives in Europe and worldwide.

 

Before the start participants do have an intake with trainer about learning objectives and receive their certification if they accomplish next conditions for certification:

  • The participant works during the course on his or her learning objectives professional reflection and actions with clients and teams (experiental learning; learning by doing), best practices, lessons learned and to learn as professional Agile coach, Scrum Master.(self)reflection and feedback.
  • Students do have the possibility to practice the agile coaching in their company and do participate all days of the course.  
  • To study the syllabi, transfer and application to the own company/clients/teams and desired value and professional development in Agile organizing.
  • At the end of the course: to present your own learning path and the journeyand results with your teams and organizations.
  • During our practicing labs you bring in your experiences, successes and questions and you will coach each other and receive feedback. You translate this on what is next to learn and practize this with your teams and organization. 
  • At the end of the course: presentation of your ow agile journey and experiences and results in your team of organization.

 

Feedback participants

“ The most interesting learning path were the team dynamics of our learning team, the interventions of the trainer; there was safety to be vulnerable and open and to learn together."pagina 6 1

"For me one of the most important lessons is that I keep on going with facilitating on the questions of the cliënt, so to keep listening on different levels and not to judge or start talking and to give advise. So I learned to be silent and to wait for the client to become aware of his/her own (potential) solutions." 

"The trainer, as an experienced teamcoach learned us to discover the essence of our own development by personal attention and questions, by appreciative and professional feedback (again and again from wondering questions)." The trainer/coach taught us the essence of coaching by focusing on our own developments with personal attention, and giving feedback by lots of practice - 

I experienced the guidance/support of the trainer as very pleasant, personal and committed. She is very involved, attentive to the learning needs of the group and easily relates them to theory and tools. she listens sincerely ... in one word: amazing! 

"I experienced Astrid Anna as a sensitive teamcoach/trainer who stimulates self organizing teams and professionals in responsiblility for people's personal and professional development and results in performance to client/customer

In Company Programma

In Company Maatwerkprogramma en offerte op aanvraag. Voor een In Company Programma is het mogelijk een keuze te maken uit bovenstaande modules en aantal dagen. Op aanvraag: In Company Programma Coachen en Faciliteren voor leidinggevenden in de agile transitie.

 

 

Data In Company Maatwerkprogramma

pagina 7

Wilt u In Company modules afgestemd op de ontwikkelingen bij uw teams en in uw organisatie, contact ons voor een Maatwerkprogramma. Data en locatie in onderling overleg.

 

 

 

 

 

Senior Trainers/Coaches

Drs Astrid Anna Kuin, is senior coach, team coach and trainer with over 30 years of experience in the profit and non-profit sector. Since 1995 she arranges the Course Coaching in astridanakuin2which coaches learn to coach professionals, teams and leaders towards self-organizing teams and organizations delivering value to their clients/customers and markets. Her strength is to coach teams towards high performance, learning and innovating culture. With the program Course Coaching we are certified with the European Quality Award NOBCO/EMCC.

Astrid Anna has a background as Business Economics Consultant, with a focus towards Social Psychology, Transactional Analysis and Group Dynamics. She has specialized in psychology, therapy, and counselling. Together with Jan Remmerswaal she hosted the Course Train the Trainer. Characteristic for her approach are her listening skills, empathy, result orientation, stillness, analytical capabilities, humour and creativity. Worked with clients: Buurtzorg, Top Drie Beste Werkgevers, ING, Shell BV, Aon Hewitt, Aegon, Politie Amsterdam, TNO, Geveke Werktuigbouw,  several Educational institutions in Amsterdam and Rotterdam, Rode Kruis HQ Den Haag and National, Rabobank, BNP PariBas Real Estate, ACTA VU/UVA, Gemeente Amsterdam, Koninklijke Marine en Luchtmacht, DUO.

 

Ahsan Mahmud, facilitator, trainer, agile coach: "Living Change to deliver value for people, teams & organizations"

ahsan2019

I believe that the success of any organization comes from the creation of collaboration based on positivity and transparency, in which people can and want to take ownership. I believe in a better outcome by working towards a common purpose together in a cross functional team. I am inquisitive, analytical and proactively looking for challenges to improve myself and my environment.  With over 15 years of experience in  facilitating, coaching, leading, developing, implementing change in various roles and functions.

Visie en Werkwijze

Intake

  • Achtergrond/aanleiding van uw vraag
  • Invloed vanuit de omgeving
  • Organisatiecultuur en communicatie
  • Stijlen van leidinggeven; samenwerking
  • Gewenste veranderingen/resultaten

Maatwerk

  • Oplossingsgericht trainen/coachen vanuit successen en mogelijkheden
  • Klantgericht en persoonlijk ondernemerschap
  • Nieuwe vaardigheden en gedrag
  • Praktijk en doelgericht

Investeren in professioneel kapitaal

  • Open communicatie, positieve focus en professionele feedback
  • Verbindend leiderschap
  • Zelfsturende professionals en teams
  • Van controle naar vertrouwen

Waarom ons?

  • Allround coaches en trainers;
  • Ruim 25 jaar ervaring;
  • Praktisch en doelgericht;
  • Coaching van professionals en managers uit profit en non-profit organisaties.

Klanten

  • ING
  • Gemeente Amsterdam
  • Gemeente Alkmaar
  • Nationale Politie
  • Het Nederlandse Rode Kruis
  • Shell Nederland BV
  • UvA / VU Acta
  • Saxion Hogeschool
  • Aon Hewitt
  • KPN Den Haag
  • Stichting Talent Hoorn
  • Geveke Werktuigbouw BV
  • Zorggroep Apeldoorn e.o.
  • Stichting CJP
  • RIBW Haarlem
  • Woningcorporatie ZVH
  • Rabobank Utrecht
  • Koninklijk Instituut voor de Tropen
  • Reclassering Nederland
  • Socius MD Velsen
  • Hogeschool van Amsterdam
  • Weleda
  • Koninklijke Marine
  • Bayer BV
  • SNV
  • Deloitte Rotterdam
  • Focus loopbaancoaches

Meer klanten...

Copyright © 2000 - 2024 Coaching in Organisaties | Webdesign by Webdelta.