Meerwaarde naar klant? (Team)Coaches en Trainers – Maatwerk!

Neem vrijblijvend contact op

  • Conflictbemiddeling - Samen tot oplossingen komen

    retraiteConflicten op teamniveau: leren om te gaan met conflicten. Ieder team komt op een bepaald moment de verschillen tegen. Soms kan dit leiden tot conflicten, en is het tijd om met elkaar een pas op de plaats te maken en tijd en ruimte te nemen met elkaar te leren hoe met verschillen en met mogelijke conflicten op positieve en effectieve wijze om te gaan. zodat je met elkaar en van elkaar leert, zodat ieder vanuit autonomie en eigenheid, zijn/haar rol kan nemen en uitvoeren. zodat feedback onderling een positief instrument wordt om elkaar en jezelf bij te sturen naar passend en gewenst gedrag. Verwachtingen te expliciteren en beter op elkaar af te stemmen vanuit respectie en transparantie. Te mogen benoemen wat iets met je doet en wat je van de ander en van jezelf nodig hebt en mogelijk in de toekomst van elkaar kunt leren in de samenwerking.

    Wij worden ingezet om in teams conflicten te bemiddelen en teams te coachen vanuit de spelregels voor open communicatie en tips bij conflicten. Wij worden ook ingezet om tussen een of meerdere mensen conflicten te bemiddelen en de samenwerking te versterken. Indien nodig worden wij ook ingezet als mediator. Hoe eerder je met elkaar in gesprek gaat, hoe beter. Als externe en neutrale bemiddelaar is er voor de verschillende partijen ruimte te benoemen wat pijn doet en wat anders moet. Verwachtingen onderling te faciliteren. Hiertoe heb je elkaar nodig. Eenvoudige tools en duidelijke structuur helpen om dat waar jij last, pijn van hebt te mogen benoemen, verbinding te maken met wat je nodig hebt van de ander en van jezelf, met elkaar passende oplossingen te zoeken en te benoemen, mogelijk nieuw of ander gedrag in te zetten, heldere afspraken te maken.

     

  • Supervisie - Intervisie (interne) (team)coaches

    supervisieSupervisie - Competenties en Ethische Gedragscodes Coach NOBCO/EMCC

    Supervisie wordt ingezet voor (interne) coaches, teamcoaches: je brengt dagelijks praktijkervaringen in; zelfinzicht en zelfontwikkeling door te reflecteren en inzichten en feedback te integreren in je dagelijkse praktijk. Leercontext en meerwaarde naar je klanten/doelgroepen. Je leert je diverse interventies eigen te maken en te reflecteren op je eigen stijl en hoe deze te verbeteren en af te stemmen op je klanten. Om verdere professionele ontwikkeling in te zetten in je praktijk afgestemd op de competenties en ethische gedragscodes van de (interne) (team)coach NOBCO/EMCC en LVSC (ST!R). Input vanuit jouw praktijk is leidend tijdens de supervisie of indien gewenst intervisie met een aantal collega's.

  • Opleiding Intervisoren - Intervisie

    intervisie 11Intervisie houdt in dat een groepje collega's met elkaar in gesprek gaat over successen, problemen en verbeterpunten op het werk. Gewenst resultaat is dat de deskundigheid van de betrokkenen wordt vergroot en de kwaliteit van het werk verbetert. Dit kan ook onder (bege-)leiding van een deskundig begeleider. De problemen, verbeterpunten worden geanalyseerd en van oplossingen voorzien. De deelnemers geven elkaar tips of adviezen. Het leerproces bij intervisie is onderzoekend en reflectief van aard. Dit leerproces zorgt voor concrete resultaten. Met de opleiding tot intervisor leer je succesvol intervisie te begeleiden, Toe te lichten aan deelnemers wat intervisie van hen vraagt, wat het inhoudt en wat de voordelen zijn. Je licht de werkwijze van intervisie toe en begeleidt vanuit de regels en afspraken van intervisie. Je leert het basis werkmodel intervisie te begeleiden. En maakt kennis met diverse werkvormen passend bij jouw organisatie en doelgroep en ontvangt tips om intervisie effectief te begeleiden. Je leert te reflecteren op je eigen rol en hoe deze te verbeteren. Intervisie kan de deelnemers helpen een goede aanpak of oplossing voor een actueel werkprobleem te vinden. Succesvolle intervisie vanuit oplossingsgericht coachen: reflectie en actieplan, vertaalslag naar de praktijk. Ingezet bij Top Drie Beste Werkgevers in de zorg, verzorgingshuis. Programma op aanvraag!

  • Team Coaching - Succesvolle en Effectieve Teams - MT/Teams

    Team Coaching is een krachtig instrument om resultaten en kwaliteit te verbeteren. De onderlinge communicatie en samenwerking te optimaliseren, dynamiek en enthousiasme te bevorderen, ideeën te genereren, meer werk- en leerplezier te creëren. Met het Hybride werken zetten steeds meer organisaties onze (team)coaches in vanwege de meerwaarde. Met het team effectiviteitsmodel voor succesvolle team gaan teamleden aan de slag met een diversiteit aan tools die direct toepasbaar zijn in de dagelijkse praktijk. We coachen op 1. Resultaat en focus 2. Verantwoordelijkheid nemen 3. Betrokkenheid onderling 4. Delen van verschillen in stijl en inzichten 5 Onderling vertrouwen en psychologische veiligheid binnen en tussen teams. Met het hybride werken onderling successen en "fouten", aandachtspunten te delen en van te leren. Professioneel constructieve feedback zorgvuldig in te zetten om het potentieel aan krachtbronnen individueel en als team optimaal te benutten (diversiteit en inclusie). Aandacht voor elkaar door empathisch te luisteren vanuit de dialoog, op boven en onderstroom, gedrag en mindset. Met elkaar persoonlijke ambitie te delen, kwaliteiten en valkuilen, gewenste proessionele ontwikkeling. Deze persoonlijke ambitie te relateren aan de collectieve ambitie van het team. Te coachen op een heldere visie van de organisatie met duidelijke kaders, het "wat" en het "hoe". Hybride werken: wat vraagt dit qua type leiderschap? De succescirkel, van controle naar vertrouwen en commitment. Model voor proactief leiderschap en gedrag om optimaal op elkaar af te stemmen vanuit (verbindend) eigenaarschap. Delen van heldere afspraken en vertaalslag naar de praktijk: wat gaat ieder (anders) doen. Teams te coachen naar een cultuur waarin het lerend en innoverend vermogen optimaal benut wordt in meerwaarde en kwaliteit naar (interne) klanten en doelgroepen, met werk- en leerplezier. Ingezet bij Top Drie Beste Werkgevers, bij AON, Aegon, De Baak, ING, Rabo, Volker Stevin, Shell, bij RWS, Ministerie van Buitenlandse Zaken, Ministerie OCW, bij UVA/VU, ACTA, Hogeschool Rotterdam, VSO Amsterdam, ROC TOP, Rode Kruis Hoofdkantoor en Landelijk, Politie Amsterdam, Koninklijke Marine - Leiderschap, Veilig Thuis, Gemeente Amsterdam, Kinderopvang, Uitzendbureau Maandag, GGD. Voor persoonlijke coaching van (young) professionals en leidinggevenden verwijzen wij naar Coach Journey. Lerende teams en onderlinge communicatie, zie ook feedback geven en ontvangen voor teams. Hybride werken en (persoonlijk) leiderschap, zie ook de Training Leiderschaps- en Coachingsvaardigheden Hybride Werken Skills, Tips en Tools. En voor mentoren, leidinggevenden en coaches de door NOBCO/EMCC Gecertificeerde Leergang Coaching en Coachend Leiderschap 

     

  • Feedback geven en ontvangen - Team Coaching - Effectieve teams

    EnglishOplossingsgericht coachen

    Team Coaching: effectieve succesvolle en lerende teams, afsprakencultuur en aanspreekcultuur: praten met in plaats van praten over. Feedback, mits goed ingezet is een van de krachtigste methoden om de samenwerking binnen en tussen teams te optimaliseren. Met deze training "Feedback vragen en ontvangen" leren deelnemers (managers, professionals) onderlinge feedback in te zetten om de onderlinge samenwerking en de gewenste resultaten naar klanten/doelgroepen te verbeteren.  "Als je feedback vraagt, wil je jezelf verbeteren. Als je feedback krijgt, kun je iets verbeteren. Als je feedback geeft, wil je iets verbeteren." Je leert met elkaar de basisregels van communicatie om feedback vanuit vertrouwen en veiligheid in te zetten. Professioneel constructieve feedback te geven zonder dat er spanningen ontstaan.Te benutten naar een leer- en verbetercultuur waar zowel "successen" als lastige situatie of "fouten" gedeeld worden en van geleerd wordt. Om (meer)waarde en kwaliteit te optimaliseren. Om elkaar aan te spreken op wat wel en wat niet goed gaat (eigenaarschap en accountability). Spelregels om succesvol en effectief feedback te geven, te ontvangen en te vragen. Stappenplan feedback. Vanuit het model voor effectieve en succesvolle teams: vertrouwen, omgaan met conflicten, commitment en accountability, resultaten. Kracht en verbeterpunten, gewenste ontwikkeling (doelen en gedrag) van team/organisatie te benoemen en in te zetten, waarbij feedback benut wordt. Diversiteit in perspectieven en oplossingen te benutten. Cultuuromslag van hiërarchische organisatie naar team effectiviteit, van afhankelijk of reactief naar proactief gedrag. De cirkel van persoonlijk en proactief leiderschap. Vertaalslag naar de praktijk, effectieve werkvormen om vanuit motivatie en eigenaarschap te leren: lerende teams vanuit respect, vertrouwen en transparantie (binnen en tussen teams). Praktische tools. Leren door te doen. Ingezet bij Top Drie Beste Werkgevers. Maatwerkprogramma wordt afgestemd op gewenste verandering, doelen en gedrag in uw organisatie/team.

  • Training Feedback, requesting and receiving feedback

    Oplossingsgericht coachen

    "The quality of your conduct determines the relationship”

    With this training requesting and receiving feedback, teams and professionals learn to use feedback to learn and deliver added value to target groups and customers. The quality of your conduct determines the relationship. You learn together the basic rules of communication, with trust and safe environment, to learn to use feedback. Both successes and points of concern, difficult situation or "mistakes" can be discussed and learned from. Rules for a safe learning environment, the courage of vulnerability, the how. The more diversity the team uses, the more powerful the performance. Transparency provides more vitality and positive energy, focus. Various dynamic and playful work forms. Every training is tailor-made. The program is tailored to the context and culture of the organization. And desired further development of the participants. Feedback, if used properly, is one of the most powerful methods for learning and development, individually and as a team. Diversity is used. Inclusion of everyone in the team from an appreciative and learning mindset and professional constructive feedback.

  • Vitaliteit en Persoonlijk Leiderschap - Communicatie en gedrag

    assertiviteitVitaliteit en veerkracht, Training Persoonlijk en Proactief Leiderschap: Open Communicatie en gedrag, o.a. assertief gedrag en hoe van reactief naar proactief gedrag vanuit zelfzorg en optimale inzet van je kwaliteiten en gewenste professionele ontwikkeling. Transactionele Analyse en Mindfulness. De regisseur van je eigen levensreis en loopbaan. Tijdens deze training leer je de verschillende gedrags- en communicatiestijlen te herkennen, op af te stemmen en te beïnvloeden. Wat levert deze training je op? Meer rust in je (werk)leven, je leert beter nee te zeggen en meer voor jezelf op te komen. Je verwerft inzicht in je sterke en zwakke punten en leerdoelen in je communicatie met je (werk)omgeving. Je leert passende en effectieve communicatieve vaardigheden in te zetten. Assertief gedrag draagt bij aan win-win situaties tussen jou en andermans belangen en het levert betere en effectievere relaties op in je (werk)omgeving. Assertieve mensen zetten zich in voor een rechtvaardige behandeling van iedereen vanuit respect voor jezelf en respect voor de ander. “Assertiviteit houdt in dat je op een zelfverzekerde en directe manier aan anderen laat weten wat je wel en niet wilt. Het betekent ook dat je openstaat voor de visie en mening van anderen, ook als die verschillen van jouw mening.” Als jij je assertief gedraagt en assertief communiceert, is de kans groot dat andere mensen je behandelen op de manier die jij van hen verwacht: met respect! In Company en Individueel Maatwerkprogramma!  Zie ook Persoonlijke Ontwikkeling en Leiderschap - Mindfulness/Compassie Training/Coaching. Zie ook Feedback. Zie ook Team Coaching - Effectieve Communicatie en Samenwerking. Voor teams en organisaties: Liberating Structures, meer focus, transparantie en energie!

  • Leergang Supervisor - Supervisie en Coaching

    pagina 1

    Leergang Supervisor, Supervisie en Coaching (Interne) (Gezins)Coaches: dit diepgaande 10-daagse trainingsavontuur om jezelf te ontwikkelen als professionele supervisor en coach, gaat in op interventies van de supervisor, de coach en het faciliteren van gedragsverandering bij jouw doelgroep. Duurzame inzetbaarheid, Learning and Development, wendbaarheid en meerwaarde: medewerk(st)ers, klanten te coachen in een complexe en veranderende omgeving Covid-19, waarbij de klant/medewerk(st)er haar/zijn leerdoelen en gewenste resultaten formuleert en vertaalt naar de praktijk. Als supervisor doorleeft u de visie en principes van supervisie, de waarden, competenties en toepassingen. U bent de ambassadeur en het rolmodel van uw organisatie voor uw klanten/cliënten. Tijdens deze intensieve en interactieve opleiding wordt u getraind in de supervisor en coaching vaardigheden en leert u mensen in beweging te brengen om gewenste leerresultaten vanuit eigenaarschap te bereiken. Supervisie van klanten blijkt niet zo eenvoudig te zijn in praktijk, er is veel ruimte voor inbreng van eigen praktijkcasussen. De training wordt gegeven door senior trainer/(team)coach, supervisor met ruime ervaring en daarmee veel praktijkkennis. In verband met Corona Maatregelen is het mogelijk de Leergang als Intensive te volgen, u ontvangt 'een-op-een' training en coaching (maatwerk afgestemd op uw praktijk en gewenste ontwikkeling/resultaten). Opleidingsbudget 2020? Of spreiden 2020 en 2021? Start: Najaar 2020 of Voorjaar 2021 - Zie ook Supervisie en Intervisie, en de Opleiding Intervisoren als ook Leergang (Loopbaan)Coaching en Masterclasses.

     

Visie en Werkwijze

Intake

  • Achtergrond/aanleiding van uw vraag
  • Invloed vanuit de omgeving
  • Organisatiecultuur en communicatie
  • Stijlen van leidinggeven; samenwerking
  • Gewenste veranderingen/resultaten

Maatwerk

  • Oplossingsgericht trainen/coachen vanuit successen en mogelijkheden
  • Klantgericht en persoonlijk ondernemerschap
  • Nieuwe vaardigheden en gedrag
  • Praktijk en doelgericht

Investeren in professioneel kapitaal

  • Open communicatie, positieve focus en professionele feedback
  • Verbindend leiderschap
  • Zelfsturende professionals en teams
  • Van controle naar vertrouwen

Waarom ons?

  • Allround coaches en trainers;
  • Ruim 25 jaar ervaring;
  • Praktisch en doelgericht;
  • Coaching van professionals en managers uit profit en non-profit organisaties.
Copyright © 2000 - 2021 Coaching in Organisaties | Webdesign by Webdelta.