Meerwaarde naar klant? (Team)Coaches en Trainers – Maatwerk!

Neem vrijblijvend contact op

intervisie 11Intervisie houdt in dat een groepje collega's bewust leert te reflecteren als professional en met elkaar in gesprek gaat over successen, problemen en verbeterpunten op het werk met inachtneming van de beroepscodes. Gewenst resultaat is dat de deskundigheid van de betrokkenen wordt vergroot en de kwaliteit van het werk verbetert. Dit kan ook onder (bege-)leiding van een deskundig begeleider. De problemen, verbeterpunten worden geanalyseerd en van oplossingen voorzien. De deelnemers leren met elkaar door "successen" en "kwetsbaarheden", "fouten" te delen en van te leren. De ander te bevragen waarbij oplossingen door inbrenger geformuleerd worden vanuit autonomie en eigen regie. Het leerproces bij intervisie is onderzoekend en reflectief van aard. Dit leerproces zorgt voor concrete resultaten. Je leert te begeleiden boven en onder de waterlijn, handelen en overtuigingen, met reflectie op de professionele beroepscodes en daarmee samenhangende dimensies. Met de opleiding tot intervisie begeleider (intervisor) leer je succesvol intervisie te begeleiden, Toe te lichten aan deelnemers wat intervisie van hen vraagt, wat het inhoudt en wat de voordelen zijn. Je licht de werkwijze van intervisie toe en begeleidt vanuit de regels en afspraken van intervisie. Je leert het basis werkmodel intervisie te begeleiden. En maakt kennis met diverse werkvormen passend bij jouw organisatie en doelgroep en ontvangt tips om intervisie effectief te begeleiden. Je leert te reflecteren op je eigen rol en hoe deze te verbeteren. Intervisie kan de deelnemers helpen een goede aanpak of oplossing voor een actueel werkprobleem te vinden.  Succesvolle intervisie vanuit oplossingsgericht coachen: reflectie en actieplan, vertaalslag naar de praktijk. Start: Oktober, November 2021! Ingezet bij Top Drie Beste Werkgevers. Programma op aanvraag. Systemisch Werk: zoek je zelf supervisie, intervisie en een keer fysiek of online een opstelling (Familie-, Team-/Organisatieopstelling of Interactie met klant/cliënt)? Contact ons! Op zoek naar een teamcoach voor uw team, contact ons gerust over Teambuilding. Zie ook de Leergang Team Coaching en de Leergang Coach - Accreditatie European Quality Award NOBCO/EMCC. Zie ook de Masterclass Systemisch Werk (Familie en Organisatie- en Teamopstellingen). Coaching in Organisaties is CRKBO gecertificeerd.

supervisieSupervisie - Competenties en Ethische Gedragscodes Coach NOBCO/EMCC

Supervisie wordt ingezet voor professionals, leidinggevenden, (interne) coaches, teamcoaches: je brengt dagelijks praktijkervaringen in; zelfinzicht en zelfontwikkeling door te reflecteren en inzichten en feedback te integreren in je dagelijkse praktijk. Leercontext en meerwaarde naar je klanten/doelgroepen. Je leert je diverse interventies eigen te maken en te reflecteren op je eigen stijl en hoe deze te optimaliseren en af te stemmen op je klanten. Je benoemt gewenste veranderingen, professionele en persoonlijke ontwikkeling en gaat hier tussentijds mee aan de slag. Supervisie en intervisie voor (team)coaches is afgestemd op de competenties en ethische gedragscodes van NOBCO/EMCC. Input vanuit jouw praktijk is leidend tijdens de supervisie of indien gewenst intervisie met een aantal collega's. Zie ook Coach Journey, Team Journey en Teambuilding, Leergang Coaching en Coachend Leiderschap - NOBCO/EMCC en een diversiteit aan Masterclasses zoals de Masterclass Systemisch Werk (Opstellingen) en de Masterclass Mindfulness. Persoonlijk Ontwikkel of Opleidingsbudget? Contact ons en je ontvangt een maatwerk programma toegespitst op jouw gewenste resultaten. Zie ook Intervisie Lerende Teams of Opleiding tot Intervisor, Teamcoach

retraiteConflicten op teamniveau: leren om te gaan met conflicten. Ieder team komt op een bepaald moment de verschillen tegen. Soms kan dit leiden tot conflicten, en is het tijd om met elkaar een pas op de plaats te maken en tijd en ruimte te nemen met elkaar te leren hoe met verschillen en met mogelijke conflicten op positieve en effectieve wijze om te gaan. zodat je met elkaar en van elkaar leert, zodat ieder vanuit autonomie en eigenheid, zijn/haar rol kan nemen en uitvoeren. zodat feedback onderling een positief instrument wordt om elkaar en jezelf bij te sturen naar passend en gewenst gedrag. Verwachtingen te expliciteren en beter op elkaar af te stemmen vanuit respectie en transparantie. Te mogen benoemen wat iets met je doet en wat je van de ander en van jezelf nodig hebt en mogelijk in de toekomst van elkaar kunt leren in de samenwerking.

Wij worden ingezet om in teams conflicten te bemiddelen en teams te coachen vanuit de spelregels voor open communicatie en tips bij conflicten. Wij worden ook ingezet om tussen een of meerdere mensen conflicten te bemiddelen en de samenwerking te versterken. Indien nodig worden wij ook ingezet als mediator. Hoe eerder je met elkaar in gesprek gaat, hoe beter. Als externe en neutrale bemiddelaar is er voor de verschillende partijen ruimte te benoemen wat pijn doet en wat anders moet. Verwachtingen onderling te faciliteren. Hiertoe heb je elkaar nodig. Eenvoudige tools en duidelijke structuur helpen om dat waar jij last, pijn van hebt te mogen benoemen, verbinding te maken met wat je nodig hebt van de ander en van jezelf, met elkaar passende oplossingen te zoeken en te benoemen, mogelijk nieuw of ander gedrag in te zetten, heldere afspraken te maken.

 

pagina 1

Leergang Supervisor, Supervisie en Coaching (Interne) (Gezins)Coaches: dit diepgaande 10-daagse trainingsavontuur om jezelf te ontwikkelen als professionele supervisor en coach, gaat in op interventies van de supervisor, de coach en het faciliteren van gedragsverandering bij jouw doelgroep. Duurzame inzetbaarheid, Learning and Development, wendbaarheid en meerwaarde: medewerk(st)ers, klanten te coachen in een complexe en veranderende omgeving Covid-19, waarbij de klant/medewerk(st)er haar/zijn leerdoelen en gewenste resultaten formuleert en vertaalt naar de praktijk. Als supervisor doorleeft u de visie en principes van supervisie, de waarden, competenties en toepassingen. U bent de ambassadeur en het rolmodel van uw organisatie voor uw klanten/cliënten. Tijdens deze intensieve en interactieve opleiding wordt u getraind in de supervisor en coaching vaardigheden en leert u mensen in beweging te brengen om gewenste leerresultaten vanuit eigenaarschap te bereiken. Supervisie van klanten blijkt niet zo eenvoudig te zijn in praktijk, er is veel ruimte voor inbreng van eigen praktijkcasussen. De training wordt gegeven door senior trainer/(team)coach, supervisor met ruime ervaring en daarmee veel praktijkkennis. In verband met Corona Maatregelen is het mogelijk de Leergang als Intensive te volgen, u ontvangt 'een-op-een' training en coaching (maatwerk afgestemd op uw praktijk en gewenste ontwikkeling/resultaten). Opleidingsbudget 2020? Of spreiden 2020 en 2021? Start: Najaar 2020 of Voorjaar 2021 - Zie ook Supervisie en Intervisie, en de Opleiding Intervisoren als ook Leergang (Loopbaan)Coaching en Masterclasses.

 

Visie en Werkwijze

Intake

  • Achtergrond/aanleiding van uw vraag
  • Invloed vanuit de omgeving
  • Organisatiecultuur en communicatie
  • Stijlen van leidinggeven; samenwerking
  • Gewenste veranderingen/resultaten

Maatwerk

  • Oplossingsgericht trainen/coachen vanuit successen en mogelijkheden
  • Klantgericht en persoonlijk ondernemerschap
  • Nieuwe vaardigheden en gedrag
  • Praktijk en doelgericht

Investeren in professioneel kapitaal

  • Open communicatie, positieve focus en professionele feedback
  • Verbindend leiderschap
  • Zelfsturende professionals en teams
  • Van controle naar vertrouwen

Waarom ons?

  • Allround coaches en trainers;
  • Ruim 25 jaar ervaring;
  • Praktisch en doelgericht;
  • Coaching van professionals en managers uit profit en non-profit organisaties.
Copyright © 2000 - 2021 Coaching in Organisaties | Webdesign by Webdelta.