Meerwaarde naar klant? (Team)Coaches en Trainers – Maatwerk!

Neem vrijblijvend contact op

sail2Training Coachend Leiderschap - Fysiek/Online: het managen van thuiswerkers vraagt andere vaardigheden van leidinggevenden. Je moet een stuk controle loslaten en anders communiceren. De coachende leiderschapsstijl vanuit vertrouwen en verbinding faciliteert medewerkers en teams in het leveren van (meer)waarde en wendbaarheid naar klanten en doelgroepen. Het is belangrijk om vroegtijdig te signaleren of er ruis op de lijn ontstaat. Belangrijke aandachtspunten, de (online) communicatie en coachings-vaardigheden van de leidinggevende. Waar op te letten zodat je op tijd signalen van psychische (over)belasting kunt beluisteren en hoe je medewerkers hierin te ondersteunen. Op tijd in gesprek met hen die extra begeleiding nodig lijken te hebben. Als een leidinggevende transparant en open is, goed luistert, stimuleert en autonomie faciliteert, zal iedere medewerker en ieder team opbloeien. Een gezond en vitaal team met betrokken medewerkers levert bijdrage aan resultaatgericht werken. Succesvolle en effectieve teams: reflectie op de diverse leiderschapsstijlen, vaardigheden, mindset en gedrag. Hoe je door je medewerkers op de eerste plaats te zetten, de medewerkers de klanten/doelgroepen op de eerste plaats zetten. Als rolmodel vraagt dit om het juiste gedrag, feedback weten te vragen, geven en ontvangen. Om continue zelfreflectie en vooral anders te communiceren, meer te luisteren, open vragen te stellen. Tips en tools voor effectief leiderschap. Om met elkaar een heldere visie, de bedoeling, de waarden, kaders en resultaten te communiceren. Oplossingsgericht te coachen op gewenste verandering, doelen en gedrag; op (potentieel aan) talenten/sterkten en professionele ontwikkeling. Leiderschapsontwikkeling, katalyseren lerend vermogen in performance naar klanten, doelgroepen. Meerwaarde en wendbaarheid vanuit collectieve ambitie. Werk- en leerplezier als lerende teams, leidinggevenden; professionele zelfreflectie. Coachen op intrinsieke motivatie, eigenaarschap en verantwoordelijkheid, co-creatie in teams en organisaties. Certificaat met PE-punten. Brochure op aanvraag. Ook in te zetten als Im Company Maatwerktraject voor MT en leidinggevenden. Zie ook Training Aanspreek-/Feedbackcultuur en  Coachend Leiderschap en Professionele Zelfreflectie: Coachingsvaardigheden - Tips - Skills & Tools.

EnglishOplossingsgericht coachen

Feedback is een belangrijk instrument voor effectieve succesvolle en lerende teams, afsprakencultuur en aanspreekcultuur: praten met elkaar in plaats van praten over elkaar. Feedback, mits goed ingezet is een van de krachtigste methoden om de samenwerking binnen en tussen teams te optimaliseren. Vanuit de open dialoog, vertrouwen, elkaar aan te spreken met impact en de vertaalslag naar feedforward.  Vanuit een lerende mindset elkaar feedback te vragen, geven en ontvangen gericht op meerwaarde, vanuit kwaliteiten en sterke kanten, kansen en mogelijkheden. Met deze training "Feedback vragen en ontvangen" leren deelnemers (managers, professionals) onderlinge feedback in te zetten om de onderlinge samenwerking en de gewenste resultaten naar klanten/doelgroepen te verbeteren.  "Als je feedback vraagt, wil je jezelf verbeteren. Als je feedback krijgt, kun je iets verbeteren. Als je feedback geeft, wil je iets verbeteren." Je leert met elkaar de basisregels van communicatie om feedback vanuit vertrouwen en veiligheid in te zetten. Professioneel constructieve feedback te geven zonder dat er spanningen ontstaan.Te benutten naar een leer- en verbetercultuur waar zowel "successen" als lastige situatie of "fouten" gedeeld worden en van geleerd wordt. Om (meer)waarde en kwaliteit te optimaliseren. Om elkaar aan te spreken op wat wel en wat niet goed gaat (eigenaarschap en accountability). Spelregels om succesvol en effectief feedback te geven, te ontvangen en te vragen. Stappenplan feedback. Vanuit het model voor effectieve en succesvolle teams: vertrouwen, omgaan met conflicten, commitment en accountability, resultaten. Kracht en verbeterpunten, gewenste ontwikkeling (doelen en gedrag) van team/organisatie te benoemen en in te zetten, waarbij feedback benut wordt. Diversiteit in perspectieven en oplossingen te benutten. Cultuuromslag van hiërarchische organisatie naar team effectiviteit, van afhankelijk of reactief naar proactief gedrag. De cirkel van persoonlijk en proactief leiderschap. Vertaalslag naar de praktijk, effectieve werkvormen om vanuit motivatie en eigenaarschap te leren: lerende teams vanuit respect, vertrouwen en transparantie (binnen en tussen teams). Praktische tools. Leren door te doen. Ingezet bij Top Drie Beste Werkgevers. Maatwerkprogramma wordt afgestemd op gewenste verandering, doelen en gedrag in uw organisatie/team.

Oplossingsgericht coachen

"The quality of your conduct determines the relationship”

With this training requesting and receiving feedback, teams and professionals learn to use feedback to learn and deliver added value to target groups and customers. The quality of your conduct determines the relationship. You learn together the basic rules of communication, with trust and safe environment, to learn to use feedback. Both successes and points of concern, difficult situation or "mistakes" can be discussed and learned from. Rules for a safe learning environment, the courage of vulnerability, the how. The more diversity the team uses, the more powerful the performance. Transparency provides more vitality and positive energy, focus. Various dynamic and playful work forms. Every training is tailor-made. The program is tailored to the context and culture of the organization. And desired further development of the participants. Feedback, if used properly, is one of the most powerful methods for learning and development, individually and as a team. Diversity is used. Inclusion of everyone in the team from an appreciative and learning mindset and professional constructive feedback.

Visie en Werkwijze

Intake

  • Achtergrond/aanleiding van uw vraag
  • Invloed vanuit de omgeving
  • Organisatiecultuur en communicatie
  • Stijlen van leidinggeven; samenwerking
  • Gewenste veranderingen/resultaten

Maatwerk

  • Oplossingsgericht trainen/coachen vanuit successen en mogelijkheden
  • Klantgericht en persoonlijk ondernemerschap
  • Nieuwe vaardigheden en gedrag
  • Praktijk en doelgericht

Investeren in professioneel kapitaal

  • Open communicatie, positieve focus en professionele feedback
  • Verbindend leiderschap
  • Zelfsturende professionals en teams
  • Van controle naar vertrouwen

Waarom ons?

  • Allround coaches en trainers;
  • Ruim 25 jaar ervaring;
  • Praktisch en doelgericht;
  • Coaching van professionals en managers uit profit en non-profit organisaties.
Copyright © 2000 - 2021 Coaching in Organisaties | Webdesign by Webdelta.