Meerwaarde naar klant? (Team)Coaches en Trainers – Maatwerk!

Neem vrijblijvend contact op

klantgerichtTraining Krachtgerichte gespreksvoering met leerlingen (en ouders): motiveren van leerlingen, gepersonaliseerd leren, coachen vanuit eigenaarschap op doelen. Acht stappen coach model. De professional in de didactische coachrol, van directieve naar non-directieve communicatieve vaardigheden.  Professionals (leraren en schoolleiders van een Amsterdamse of Rotterdamse school (PO/VO/MBO incl. Speciaal Onderwijs): zie Scholenbeurs en Lerarenbeurs Gemeente Amsterdam en Rotterdam), teamleiders/coördinatoren en leerkrachten, mentoren in de rol van coach en coaches en intern begeleiders. Deze training is opgezet vanuit oplossingsgericht coachen en stappenplan. Kids skills voor jongeren. Deze maatwerktraining is te volgen voor verdere professionalisering, om jezelf verbeteren in je contact met de leerlingen, om hen te coachen op eigen oplossingen vanuit steeds meer eigen regie en verantwoordelijkheid. Bij eventuele conflicten of problemen deze om te buigen naar wat wel en de leerling vanuit vertrouwen en veiligheid te coachen op de gewenste next challenge, doelen en gedrag. Brochure op aanvraag.

coachCoaching: coachen op Work/Life Balance en volgende uitdaging in je verdere professionele en persoonlijke ontwikkeling (vanuit ambitie of urgentie). Coachen vanuit kansen en mogelijkheden. Inzicht in jouw patronen bij stress en/of ambitie; feedback uit je nabije omgeving benutten. Inzicht in je persoonlijke stijl, valkuilen en allergie, gewenste ontwikkeling inzetten in je dagelijkse praktijk. Tips en tools in de dagelijkse praktijk. Werkgeluk, 12 steps to Happiness. Aandacht voor autonomie en vrijheid in professioneel handelen naar de klanten/doelgroepen, verbinding, erkenning en zingeving, vitaliteit, focus en flow. Positieve evaluaties van onze klanten, gemiddeld een negen, ING, Rode Kruis, Onderwijs, Aon, Top Drie Beste Werkgevers. Iedere klant is uniek en ontvangt een maatwerkprogramma met passende tools en werkwijze. Feedback/Waardering van klanten over de coach: "Iemand die meekijkt en meeleeft vanaf de zijlijn. Iemand die het hele (ontwikkelings-)proces in de gaten houdt op benoemde doelstelling. Iemand die positief is en aanmoedigt en respons geeft ook op momenten dat je het niet verwacht. Haar feedback ook in mails en tussentijds contact. Haar betrokkenheid." En: "Het motiveren en tools aanreiken. Meer mijn positie kunnen innemen in de organisatie. Het positief stimuleren.". Het coachen (aan zee of bij u op locatie of nabij uw locatie) levert zelfreflectie, inzicht, focus en bijsturing in de praktijk, ervarend te leren met behulp van een diversiteit aan skills en tools en plezier en humor.

stress verzuim

Persoonlijke Coaching: coaching on the job, coachen op Work/Life Balance en volgende uitdaging in je verdere professionele en persoonlijke ontwikkeling (vanuit urgentie of ambitie). Coachen vanuit kansen en mogelijkheden. Inzicht in jouw patronen bij stress en/of ambitie; feedback uit je nabije omgeving benutten. Inzicht in je persoonlijke stijl, valkuilen en allergie, gewenste ontwikkeling inzetten in je dagelijkse praktijk. Kenmerken van bevlogenheid en van burn-out. Coachen op vitaliteit, veerkracht en krachtbronnen. Coachen op preventie en re-integratie bij ziekteverzuim, burn-out. Hoe herken je op tijd de signalen bij (under)stress  en jouw automatische piloot bij stress of spanning en hoe deze patronen bij te sturen. Wat geeft en wat kost energie:Tips en tools in de dagelijkse praktijk. Positieve evaluaties van onze klanten, gemiddeld een negen, ING, Rode Kruis, Onderwijs, Top Drie Beste Werkgevers: ziekteverzuim van 7% naar 2%. Een effectief kortere doorlooptijd bij re-integratie.

Feedback over de coach: "Iemand die meekijkt en meeleeft vanaf de zijlijn. Iemand die het hele (ontwikkelings-)proces in de gaten houdt. Iemand die positief is en aanmoedigt en  respons geeft ook op momenten dat je het niet verwacht. Haar betrokkenheid en feedback ook in mails en tussentijds contact.".   Zie ook Loopbaanbegeleiding/coaching en/of coachen van "werk-naar-werk".

RET

Wij coachen klanten en teams met behulp van Liberating Structures, Systemisch werk en Oplossingsgericht coachen. En hun mindset te kantelen naar kansen en mogelijkheden. Per klantvraag stemmen wij onze coaching af op de persoonlijke stijl en cultuur van de organisatie, de behoefte van de klant en de gewenste ontwikkeling. Als toolkit beschikken onze coaches over diverse cognitieve methoden, zoals RET, als ook Mindfulness en Compassie training/coaching. Ondersteunend werken wij met energiegevende methoden en werkvormen als ook visualisaties. Hoofd, hart en handen. De Rational Emotive Training is er op gericht dat je als klant inzicht krijgt in de wijze waarop je naar jezelf kijkt (en dit beleeft): wat bv. als je innerlijke criticus of love junk te sterk aanwezig is? Hoe kan je deze bijsturen? Wij coachen ook vanuit Mindfulness en vanuit Transactionele Analyse. Je leert voor jezelf je levensscript te benoemen, je gewoontepatronen bij stress of werkdruk te doorbreken. Grenzen te stellen en zelfzorg te regelen, wat geeft energie, zingeving? De methode van onze coaches wordt afgestemd op uw vraag. Wij zijn ook inzetbaar met systemisch coachen (inzicht context en systeem) en progressiegericht coachen. Wij coachen u op gewenste veranderingen, doelen en gedrag. Wilt u meer inzicht in uw persoonlijke stijl? Wij hebben diverse modellen om te reflecteren op uw persoonlijkheid en bij te sturen naar uw gewenste professionele en persoonlijke ontwikkeling.

klantgerichtTraining klantgerichte gespreksvoering: Effectief communiceren voor professionals  die dagelijks in contact zijn met klanten of cliënten en hun gesprekstechnieken willen trainen met behulp van voorbeelden vanuit de praktijk. Omgaan met lastige klanten of cliënten. Deze training klantgerichte gespreksvoering is een In Company training en ondersteunt in het klantgericht handelen en effectieve communicatie, krachtgerichte gespreksvoering. 

In Scrum staat leren en verbeteren centraal: slimmer leren, beter leren samenwerken en jezelf beter leren kennen. Daarnaast zorgt deze manier van werken voor meer verantwoordelijkheid, leerplezier en scrumonderwijsenergie, hierdoor worden betere resultaten behaald. Scrum is in te zetten voor de onderwijsorganisatie, de professionals en MT, teams met docenten om motivatie, uitwisseling en leren van elkaar en dynamiek en resultaten terug te krijgen in diverse overlegvormen en vergaderingen. Voor hen die met gepersonaliseerd leren (gaan) werken is de Scrum methodiek bekrachtigend. De docent als Product Owner, docenten geven aan weer meer motivatie en energie te ervaren. Met het benutten van feedback is de docent steeds meer in didactisch coachende rol. Scrum Framework in de klassen, de jongeren maken hierdoor een positieve persoonlijke ontwikkeling door wat hen sterkt in hun vertrouwen in henzelf en onderling. De sleutel van dit alles is eigenaarschap, de jongeren hebben de ruimte om hun eigen leerproces te bepalen binnen de gestelde kaders en leerdoelen. Scrum verbetert niet alleen vakinhoudelijk maar ook de eigen persoonlijke ontwikkeling en de manier van samenwerken binnen een team (peerfeedback werkt voor het puberbrein en er bij te willen horen). Een verbetercultuur werkt aanstekelijk, waarbij de student, de leerling in zijn/haar ontwikkeling en te behalen resultaten, centraal staat. Eigenaarschap en motivatie groeit; leerlingen nemen meer verantwoordelijkheid; de opbrengsten zijn groot. Docenten zijn ontspannen en krijgen tijd om te doen waarvoor ze docent zijn geworden. Sociaal leren en samenwerken in een veilige groep sluit naadloos aan op het puberbrein). Teams op basis van aanvullende kwaliteiten, hulp vragen en geven, samen excelleren, de verschillen te waarderen en van te leren. Plezier in (samen) leren en blijven verbeteren met goede feedbackloops en heldere constructieve feedback. 

golvenCoachen naar Happiness, een leerpad voor teams en organisaties. Gezond en inspirerend werkklimaat en werkplezier, autonomie en zingeving. (Team)coachen/trainen van gelukscompetenties, zelfcompassie en persoonlijk leiderschap - Vitaliteitsprogramma en duurzame inzetbaarheid  ESF - 12 steps to Happiness, veerkacht en vitaliteit - zelforganiserende teams. Ingezet bij Top Drie Beste Werkgevers met positieve evaluatie en pragmatische tools voor de dagelijkse praktijk! Vitaliteit, veerkracht en een evenwichtige Work/Life Balance: oplossingsgericht coachen en werken vanuit talenten, krachtbronnen en successen.Teamcoachen naar gezonder werkklimaat en teamcultuur van veiligheid en vertrouwen, autonomie en werkplezier, en van meerwaarde naar je klanten en doelgroepen. Diverse tips en tools: 10 tips bij stress, energiebarometer, 12 steps to Happiness, motivatie kaarten ...

stress verzuimCoach Labs - professionele leergemeenschappen met peer-feedback, lerende organisaties en teams: voor leerkrachten, interne coaches en begeleiders, (young)professionals, teamcoaches, afdelingscoördinatoren, leidinggevenden, werkende ouders, collega's een (lerende) teams: creëer tijd en ruimte en reserveer een korte serie coachingssessies met een leergroep/team of individueel! Individueel: Tijdens deze serie staan we stil bij uw actuele ontwikkelingsthema's en gewenste resultaten, veranderingen en gedrag in de praktijk. Action Learning en interventies boven en onder de waterlijn. U-curve. Coachcirkel met leergroep of team: vraag onze brochure via mail aan of boek nu een eerste afspraak! Onze allround coaches zetten per klant maatwerk in. Met onze ruim 25 jaar ervaring en positieve evaluaties van klanten,(young) professionals, managers uit profit en non-profit organisaties combineren wij inzichten vanuit het systemisch werk, positieve pscyhologie en het pragmatisch acht stappen coachingsmodel, waarbij u na afloop met duidelijke inzichten en opdrachten in uw praktijk aan de slag gaat.

Log hier in voor het E-learning platform

 

 

Image Teambuilding of Persoonlijke APK - Maatwerk Coaching of Training

Tapas en Coaching is in te zetten voor uw team als een teambuilding. Deze teambuilding wordt in overleg met de opdrachtgever of contactpersoon op maat ontwikkeld.

Visie en Werkwijze

Intake

  • Achtergrond/aanleiding van uw vraag
  • Invloed vanuit de omgeving
  • Organisatiecultuur en communicatie
  • Stijlen van leidinggeven; samenwerking
  • Gewenste veranderingen/resultaten

Maatwerk

  • Oplossingsgericht trainen/coachen vanuit successen en mogelijkheden
  • Klantgericht en persoonlijk ondernemerschap
  • Nieuwe vaardigheden en gedrag
  • Praktijk en doelgericht

Investeren in professioneel kapitaal

  • Open communicatie, positieve focus en professionele feedback
  • Verbindend leiderschap
  • Zelfsturende professionals en teams
  • Van controle naar vertrouwen

Waarom ons?

  • Allround coaches en trainers;
  • Ruim 25 jaar ervaring;
  • Praktisch en doelgericht;
  • Coaching van professionals en managers uit profit en non-profit organisaties.
Copyright © 2000 - 2019 Coaching in Organisaties | Webdesign by Webdelta.