Meerwaarde naar klant? (Team)Coaches en Trainers – Maatwerk!

Neem vrijblijvend contact op

  • teamcoaching teambuildingEen effectief en succesvol team? Hebben teamleden zicht en focus op resultaten, meerwaarde en wendbaarheid naar klanten en doelgroepen? Zijn teamleden bereid om elkaar aan te spreken op het (niet) realiseren van de afgesproken acties op gezamenlijk afgesproken resultaten vanuit een lerende mindset? Verbinden teamleden zich aan genomen besluiten en actieplannen? Wordt diversiteit en verschil in mening of conflicten op een open manier besproken?  Stellen de teamleden zich kwetsbaar op? Is er vertrouwen in elkaar? Tools voor open communicatie, naar elkaar te luisteren, dialoog. Zicht op bovenstroom (zichtbaar gedrag) en onderstroom (patronen en mijlpalen in de tijdlijn, gedeelde visie, overtuigingen, waarden, mindset). Aan de hand van de teamscan bespreken wij deze resultaten met het team. Wij coachen teams op het beginpunt van elk team: het vertrouwen tussen de teamleden te ontwikkelen. In de basis blijkt dat een team altijd bestaat uit verschillende persoonlijkheden. Wij coachen teams met tips en tools om deze diversiteit - Google onderzoek Diversiteit en Inclusie - optimaal te benutten. De coach faciliteert het team in de dialoog om constructief de verschillende perspectieven in kaart te brengen. Vanuit transparantie, respect, focus en commitment. Scan Gallup om sterke kanten en energie optimaal te benutten. Doordat het team het conflict met elkaar durft aan te gaan, kan ieder teamlid zich uitspreken. Het team luistert naar elkaars overtuigingen en brengt deze samen tot gedragen afspraken over de weg die het team moet inslaan om doelen te behalen. En gehoord te worden, zodat je volledig achter de besluiten van het team als geheel kunt staan. Alleen als je gezamenlijke afspraken maakt, kun je als teamlid verantwoordelijkheid nemen. En kan je elkaar als team verantwoordelijk houden voor de gemaakte afspraken. Aandacht voor professioneel constructieve feedback. Focus op teamresultaten: om gezamenlijk naar resultaat toe te werken is het van belang om de gezamenlijke doelstellingen en duidelijk omschreven resultaten vast te leggen. Met als grootste uitdaging om teamleden voortdurend vanuit het teamdoel te laten denken. Wij coachen teams in het bouwen aan vertrouwen om optimale resultaten, meerwaarde en wendbaarheid naar (potentiële) klanten en doelgroepen te leveren. 

  • ImageElke persoon die geïnteresseerd is in het leiden van verandering in organisaties en teams, kan Liberating Structures gebruiken om verandering en innovatie te faciliteren en effectieve resultaten te genereren. Als je je betrokken en geëngageerd voelt, doe je het dan beter? Denk je dat teams waarin mensen goed samenwerken, veel betere resultaten opleveren? Is het je opgevallen dat de beste ideeën vaak afkomstig zijn vanuit onverwachte bronnen? Wil je werken op het beste van je intelligentie en potentieel aan oplossend vermogen en innovaties? En anderen dezelfde kans geven? Zo JA, dan hebben we ontdekt dat dit het soort organisatie en community is waar mensen deel van willen uitmaken. EN, de eenvoudige werkvormen van Liberating Structures helpen om dit mogelijk te maken. Je genereert in korte tijd commitment, eigenaarschap en betrokkenheid. Door gezamenlijk te werken in afwisselende samenstelling van groepen wordt collectieve kennis en informatie optimaal benut. Co-creatie en positieve energie genereren focus, transparantie en oplossingen. Pragmatische werkvormen, uitnodigend voor alle betrokkenen, effectief in besluitvorming. Zelfreflectie en dialoog, met directe vertaalslag naar de praktijk (afspraken en gedrag)! Coachen en faciliteren van gewenste veranderingen, resultaten, doelen en gedrag.

     

  • zelfsturendIn de Leergang (Team)Coachen zelforganiserende Teams benoemt u als organisatie uw visie (bedoeling) en kaders (in de transitie naar) zelforganiserende teams. Hoe voert u met de professionals binnen uw organisatie de zelforganiserende teams in? U leert teams en professionals te coachen naar steeds meer zelfsturing om vanuit de bedoeling meer waarde naar de doelgroepen en klanten te leveren. Zelforganiserende teams zijn een essentieel onderdeel van de lerende en klantgerichte organisatie.  Onder andere ingezet bij Top Drie Beste Werkgevers. Deze Leergang wordt als maatwerk ingezet vanuit de modules Leergang (Team)Coaching  - gecertificeerd met NOBCO/EMCC European Quality Award. Zie https://www.kuincoaching.nl/leergang-coaching-nobco/leergang-coaching-hr-managers-professionals-en-interne-coaches-nobco.html

  • agileDe ontstaansgeschiedenis van Agile | Scrum

    De organisatie en teams van de toekomst - van de 21e eeuw - vragen om organisatieontwikkeling waarbij een cultuur van vertrouwen, respect, transparantie en ondernemerschap met en van elkaar gevraagd wordt.
    De intensieve samenwerking, de zelforganisatie, de feedback en de snelle resultaten zorgen bijna onvermijdelijk voor meer plezier en focus in het werk en betere afstemming op meerwaarde naar klant. Steeds meer bedrijven en organisaties zijn geïnteresseerd in de mogelijkheden van zelforganisatie. Want, zo blijkt uit verschillende onderzoeken, het leidt tot een hogere kwaliteit, tevredener klanten en trotsere professionals. Ook past het beter bij de huidige samenleving die ook vraagt om methodieken als agile, lean en scrum. Maar waar begin je met het zelforganiserend maken van je organisatie en wat zijn de voorwaarden voor succes? Wederzijds vertrouwen: er valt veel te leren van het succes van organisaties als Buurtzorg, BSO/ Origin, Van Hutten Catering, Semler en Morning Star. Bij al deze bedrijven is de basis wederzijds vertrouwen. Het diepe geloof dat mensen uit zichzelf gemotiveerd zijn en in staat zijn om verantwoordelijkheid te dragen voor het eigen werk. Pas als dat er is, kunnen bestuurders en managers echt loslaten. En dat is niet hetzelfde als alles laten vallen, zelfsturing heeft namelijk ook sturing nodig. Uit Europees onderzoek blijkt zelfs dat zelfsturende teams meer aansturing nodig hebben dan veelal gedacht wordt. Het zo laag Loslaten is niet het- zelfde als laten vallen ‘Zelfsturing is geen wonderlijk verschijnsel, het is de manier waarop de wereld zichzelf heeft gecreëerd’ Margaret Wheatleyt.

     

     

  • In Scrum staat leren en verbeteren centraal: slimmer leren, beter leren samenwerken en jezelf beter leren kennen. Daarnaast zorgt deze manier van werken voor meer verantwoordelijkheid, leerplezier en scrumonderwijsenergie, hierdoor worden betere resultaten behaald. Scrum is in te zetten voor de onderwijsorganisatie, de professionals en MT, teams met docenten om motivatie, uitwisseling en leren van elkaar en dynamiek en resultaten terug te krijgen in diverse overlegvormen en vergaderingen. Voor hen die met gepersonaliseerd leren (gaan) werken is de Scrum methodiek bekrachtigend. De docent als Product Owner, docenten geven aan weer meer motivatie en energie te ervaren. Met het benutten van feedback is de docent steeds meer in didactisch coachende rol. Scrum Framework in de klassen, de jongeren maken hierdoor een positieve persoonlijke ontwikkeling door wat hen sterkt in hun vertrouwen in henzelf en onderling. De sleutel van dit alles is eigenaarschap, de jongeren hebben de ruimte om hun eigen leerproces te bepalen binnen de gestelde kaders en leerdoelen. Scrum verbetert niet alleen vakinhoudelijk maar ook de eigen persoonlijke ontwikkeling en de manier van samenwerken binnen een team (peerfeedback werkt voor het puberbrein en er bij te willen horen). Een verbetercultuur werkt aanstekelijk, waarbij de student, de leerling in zijn/haar ontwikkeling en te behalen resultaten, centraal staat. Eigenaarschap en motivatie groeit; leerlingen nemen meer verantwoordelijkheid; de opbrengsten zijn groot. Docenten zijn ontspannen en krijgen tijd om te doen waarvoor ze docent zijn geworden. Sociaal leren en samenwerken in een veilige groep sluit naadloos aan op het puberbrein). Teams op basis van aanvullende kwaliteiten, hulp vragen en geven, samen excelleren, de verschillen te waarderen en van te leren. Plezier in (samen) leren en blijven verbeteren met goede feedbackloops en heldere constructieve feedback. 

Visie en Werkwijze

Intake

  • Achtergrond/aanleiding van uw vraag
  • Invloed vanuit de omgeving
  • Organisatiecultuur en communicatie
  • Stijlen van leidinggeven; samenwerking
  • Gewenste veranderingen/resultaten

Maatwerk

  • Oplossingsgericht trainen/coachen vanuit successen en mogelijkheden
  • Klantgericht en persoonlijk ondernemerschap
  • Nieuwe vaardigheden en gedrag
  • Praktijk en doelgericht

Investeren in professioneel kapitaal

  • Open communicatie, positieve focus en professionele feedback
  • Verbindend leiderschap
  • Zelfsturende professionals en teams
  • Van controle naar vertrouwen

Waarom ons?

  • Allround coaches en trainers;
  • Ruim 25 jaar ervaring;
  • Praktisch en doelgericht;
  • Coaching van professionals en managers uit profit en non-profit organisaties.
Copyright © 2000 - 2019 Coaching in Organisaties | Webdesign by Webdelta.