Meerwaarde naar klant? (Team)Coaches en Trainers – Maatwerk!

Neem vrijblijvend contact op

In Scrum staat leren en verbeteren centraal: slimmer leren, beter leren samenwerken en jezelf beter leren kennen. Daarnaast zorgt deze manier van werken voor meer verantwoordelijkheid, leerplezier en scrumonderwijsenergie, hierdoor worden betere resultaten behaald. Scrum is in te zetten voor de onderwijsorganisatie, de professionals en MT, teams met docenten om motivatie, uitwisseling en leren van elkaar en dynamiek en resultaten terug te krijgen in diverse overlegvormen en vergaderingen. Voor hen die met gepersonaliseerd leren (gaan) werken is de Scrum methodiek bekrachtigend. De docent als Product Owner, docenten geven aan weer meer motivatie en energie te ervaren. Met het benutten van feedback is de docent steeds meer in didactisch coachende rol. Scrum Framework in de klassen, de jongeren maken hierdoor een positieve persoonlijke ontwikkeling door wat hen sterkt in hun vertrouwen in henzelf en onderling. De sleutel van dit alles is eigenaarschap, de jongeren hebben de ruimte om hun eigen leerproces te bepalen binnen de gestelde kaders en leerdoelen. Scrum verbetert niet alleen vakinhoudelijk maar ook de eigen persoonlijke ontwikkeling en de manier van samenwerken binnen een team (peerfeedback werkt voor het puberbrein en er bij te willen horen). Een verbetercultuur werkt aanstekelijk, waarbij de student, de leerling in zijn/haar ontwikkeling en te behalen resultaten, centraal staat. Eigenaarschap en motivatie groeit; leerlingen nemen meer verantwoordelijkheid; de opbrengsten zijn groot. Docenten zijn ontspannen en krijgen tijd om te doen waarvoor ze docent zijn geworden. Sociaal leren en samenwerken in een veilige groep sluit naadloos aan op het puberbrein). Teams op basis van aanvullende kwaliteiten, hulp vragen en geven, samen excelleren, de verschillen te waarderen en van te leren. Plezier in (samen) leren en blijven verbeteren met goede feedbackloops en heldere constructieve feedback. 

assertiviteitVitaliteit en veerkracht, Training Persoonlijk en Proactief Leiderschap: Assertiviteit, Communicatie en gedrag. Transactionele Analyse en Mindfulness. De regisseur van je eigen levensreis en loopbaan. Assertieve mensen zetten zich in voor een rechtvaardige behandeling van iedereen vanuit respect voor jezelf en respect voor de ander. “Assertiviteit houdt in dat je op een zelfverzekerde en directe manier aan anderen laat weten wat je wel en niet wilt. Het betekent ook dat je openstaat voor de visie en mening van anderen, ook als die verschillen van jouw mening.”  

Tijdens deze training leer je de verschillende gedrags- en communicatiestijlen te herkennen, op af te stemmen en te beïnvloeden. Wat levert deze training je op? Meer rust in je (werk)leven, je leert beter nee te zeggen en meer voor jezelf op te komen. Je verwerft inzicht in je sterke en zwakke punten en leerdoelen in je communicatie met je (werk)omgeving. Je leert passende en effectieve communicatieve vaardigheden in te zetten. Assertief gedrag draagt bij aan win-win situaties tussen jou en andermans belangen en het levert betere en effectievere relaties op in je (werk)omgeving.

Als jij je assertief gedraagt en assertief communiceert, is de kans groot dat andere mensen je behandelen op de manier die jij van hen verwacht: met respect! In Company en Individueel Maatwerkprogramma! Voor teams en organisaties: Liberating Structures, meer focus, transparantie en energie!

assertiviteitCovid-19 heeft een sociale en emotionele impact. Dat mensen sociale dieren zijn en dat contacten met collega’s en klanten vaak de belangrijkste reden zijn waarom we ons werk zo leuk vinden wisten we natuurlijk al lang. Maar nu ervaren we dat ook. En wat blijkt? Afgaande op berichten in de pers moeten thuiswerkers eerder tegen zichzelf worden beschermd dan aangemoedigd worden om meer te werken. Sociale contacten, verbondenheid, waardering ontvangen, gezien worden en erkend worden, verdwijnt mogelijk te veel naar de marge. Terwijl psychologisch gezien waardering iets doet met mensen; het vervult ze met trots, geeft energie en vergroot hun betrokkenheid. Hoe is het met jou en je samenwerking met collega’s? hoe ziet jouw energiethermometer en balans er uit? Wat geeft energie, wat zijn de positieve ervaringen? En wat kost meer energie, wat zijn belemmeringen? Hoe kan jij opladen? En wat kan je hiervan leren, welke oplossingen kan je benoemen (in samenspraak met betrokkenen) en inzetten. Wie zijn jouw supporters? En hoe draag je zorg voor elkaar. Je kunt de coaching online (in combinatie met offline) inzetten. Contact ons met je vragen via Astrid Anna Kuin, senior coach en teamcoach. Onze tools volgen jouw gewenste ontwikkeling. Dit begint met een luisterend oor. En ruimte voor jou om je volgende stappen te kunnen benoemen en in te zetten. Zelfvertrouwen en waardering, respect en wees je eigen leider in je leerproces, zijn hierbij belangrijk, zie dit als een groeiproces,

  

coachCoaching: coachen op volgende uitdaging in je verdere professionele en persoonlijke ontwikkeling (vanuit ambitie of urgentie). Online Coaching en/of/in combi met coaching anderhalve meter maatregel en overige RIVM maateregelen. Indien gewenst coaching op locatie klant. Inzicht in jouw persoonlijk profiel, DISC en coachen op verdere gewenste professionele ontwikkeling. Coachen vanuit kansen en mogelijkheden. Inzicht in jouw patronen bij stress en/of ambitie; feedback uit je nabije omgeving benutten. Inzicht in je persoonlijke stijl, valkuilen en allergie, gewenste ontwikkeling inzetten in je dagelijkse praktijk. Tips en tools in de dagelijkse praktijk. Werkgeluk, 12 steps to Happiness. Aandacht voor autonomie en vrijheid in professioneel handelen naar de klanten/doelgroepen, verbinding, erkenning en zingeving, vitaliteit, focus en flow. Positieve evaluaties van onze klanten, gemiddeld een negen, ING, Rode Kruis, Onderwijs, Aon, Top Drie Beste Werkgevers. Iedere klant is uniek en ontvangt een maatwerkprogramma met passende tools en werkwijze. Feedback/Waardering van klanten over de coach: "Iemand die meekijkt en meeleeft vanaf de zijlijn. Iemand die het hele (ontwikkelings-)proces in de gaten houdt op benoemde doelstelling. Iemand die positief is en aanmoedigt en respons geeft ook op momenten dat je het niet verwacht. Haar feedback ook in mails en tussentijds contact. Haar betrokkenheid." En: "Het motiveren en tools aanreiken. Meer mijn positie kunnen innemen in de organisatie. Het positief stimuleren.". Het coachen (aan zee of bij u op locatie of nabij uw locatie) levert zelfreflectie, inzicht, focus en bijsturing in de praktijk, ervarend te leren met behulp van een diversiteit aan skills en tools en plezier en humor.

klantgerichtOplossingsgericht coachen, coachend lesgeven en krachtgerichte gespreksvoering door professionals met leerlingen (en ouders): het motiveren van leerlingen, gepersonaliseerd leren, oplossingsgericht coachen vanuit eigenaarschap op doelen. Acht stappen coach model. De professional in de didactische coachrol, van directieve naar non-directieve communicatieve vaardigheden.  Gepersonaliseerd leren en de didactische coachrol. Professionals (leraren en schoolleiders van een Rotterdamse school (PO/VO/MBO incl. Speciaal Onderwijs), teamleiders/coördinatoren en leerkrachten, mentoren in de rol van coach, coaches en intern begeleiders. Deze training is opgezet vanuit oplossingsgericht coachen en stappenplan. Kids Skills en Mission Possible voor jongeren. Deze maatwerktraining voor teams is gericht op verdere professionalisering in je contact met de leerlingen, om hen te coachen op eigen doelen, te motiveren, om oplossingen vanuit steeds meer eigen verantwoordelijkheid in te zetten. Bij eventuele conflicten of problemen deze om te buigen naar positief geformuleerde doelen (cognitief en sociaal-emotioneel) en gedrag. Vanuit een leerklimaat van vertrouwen en veiligheid. Maatwerk Programma op aanvraag!

klantgerichtMotiverende gespreksvoering is een op samenwerking gerichte gespreksstijl die iemands eigen motivatie en bereidheid tot verandering versterkt. Als communicatiestijl wordt u getraind in het hanteren van een samenwerkende stijl. Motivatie is een dynamisch proces en is aan verandering onderhevig. Motivatie zorgt ervoor, dat gedrag ‘geactiveerd wordt’, ‘richting krijgt’ en ‘volgehouden’ of juist ‘gestopt’ wordt. De motivatie van een persoon is beïnvloedbaar in een gesprek. In feite is motiveren het beïnvloeden van gedrag van een ander (patiënt, cliënt)  naast het overdragen van informatie. Bij motiverende gespreksvoering gaat het er om dat de ander actief bezig is met het bedenken van oplossingen en ideeën die bijdrage aan gedragsverandering. Bij motiverende gespreksvoering wordt er vanuit gegaan dat intrinsieke motivatie succesvoller is bij het inplannen van behandelingen bij verandering dan extrinsieke motivatie. Deelnemers worden hierin getraind afgestemd op werkwijze en cultuur van de organisatie. Concept Programma In Company Training op aanvraag.

Trainen met behulp van voorbeelden uit de praktijk. Leren door te doen. En feedback te ontvangen. Trainen in houding, vaardigheden en stappen plan bij motiverende gespreksvoering.

 

RET

Wij coachen klanten en teams met behulp van Liberating Structures, Systemisch werk en Oplossingsgericht coachen. En hun mindset te kantelen naar kansen en mogelijkheden. Per klantvraag stemmen wij onze coaching af op de persoonlijke stijl en cultuur van de organisatie, de behoefte van de klant en de gewenste ontwikkeling. Als toolkit beschikken onze coaches over diverse cognitieve methoden, zoals RET, als ook Mindfulness en Compassie training/coaching. Ondersteunend werken wij met energiegevende methoden en werkvormen als ook visualisaties. Hoofd, hart en handen. De Rational Emotive Training is er op gericht dat je als klant inzicht krijgt in de wijze waarop je naar jezelf kijkt (en dit beleeft): wat bv. als je innerlijke criticus of love junk te sterk aanwezig is? Hoe kan je deze bijsturen? Wij coachen ook vanuit Mindfulness en vanuit Transactionele Analyse. Je leert voor jezelf je levensscript te benoemen, je gewoontepatronen bij stress of werkdruk te doorbreken. Grenzen te stellen en zelfzorg te regelen, wat geeft energie, zingeving? De methode van onze coaches wordt afgestemd op uw vraag. Wij zijn ook inzetbaar met systemisch coachen (inzicht context en systeem) en progressiegericht coachen. Wij coachen u op gewenste veranderingen, doelen en gedrag. Wilt u meer inzicht in uw persoonlijke stijl? Wij hebben diverse modellen om te reflecteren op uw persoonlijkheid en bij te sturen naar uw gewenste professionele en persoonlijke ontwikkeling.

stress verzuimCoach Labs - professionele leergemeenschappen met peer-feedback, lerende organisaties en teams: voor leerkrachten, interne coaches en begeleiders, (young)professionals, teamcoaches, afdelingscoördinatoren, leidinggevenden, werkende ouders, collega's een (lerende) teams: creëer tijd en ruimte en reserveer een korte serie coachingssessies met een leergroep/team of individueel! Individueel: Tijdens deze serie staan we stil bij uw actuele ontwikkelingsthema's en gewenste resultaten, veranderingen en gedrag in de praktijk. Action Learning en interventies boven en onder de waterlijn. U-curve. Coachcirkel met leergroep of team: vraag onze brochure via mail aan of boek nu een eerste afspraak! Onze allround coaches zetten per klant maatwerk in. Met onze ruim 25 jaar ervaring en positieve evaluaties van klanten,(young) professionals, managers uit profit en non-profit organisaties combineren wij inzichten vanuit het systemisch werk, positieve pscyhologie en het pragmatisch acht stappen coachingsmodel, waarbij u na afloop met duidelijke inzichten en opdrachten in uw praktijk aan de slag gaat.

Log hier in voor het E-learning platform

 

 

Visie en Werkwijze

Intake

  • Achtergrond/aanleiding van uw vraag
  • Invloed vanuit de omgeving
  • Organisatiecultuur en communicatie
  • Stijlen van leidinggeven; samenwerking
  • Gewenste veranderingen/resultaten

Maatwerk

  • Oplossingsgericht trainen/coachen vanuit successen en mogelijkheden
  • Klantgericht en persoonlijk ondernemerschap
  • Nieuwe vaardigheden en gedrag
  • Praktijk en doelgericht

Investeren in professioneel kapitaal

  • Open communicatie, positieve focus en professionele feedback
  • Verbindend leiderschap
  • Zelfsturende professionals en teams
  • Van controle naar vertrouwen

Waarom ons?

  • Allround coaches en trainers;
  • Ruim 25 jaar ervaring;
  • Praktisch en doelgericht;
  • Coaching van professionals en managers uit profit en non-profit organisaties.

Klanten

  • ING
  • Gemeente Amsterdam
  • Gemeente Alkmaar
  • Nationale Politie
  • Het Nederlandse Rode Kruis
  • Shell Nederland BV
  • UvA / VU Acta
  • Saxion Hogeschool
  • Aon Hewitt
  • KPN Den Haag
  • Stichting Talent Hoorn
  • Geveke Werktuigbouw BV
  • Zorggroep Apeldoorn e.o.
  • Stichting CJP
  • RIBW Haarlem
  • Woningcorporatie ZVH
  • Rabobank Utrecht
  • Koninklijk Instituut voor de Tropen
  • Reclassering Nederland
  • Socius MD Velsen
  • Hogeschool van Amsterdam
  • Weleda
  • Koninklijke Marine
  • Bayer BV
  • SNV
  • Deloitte Rotterdam
  • Focus loopbaancoaches

Meer klanten...

Copyright © 2000 - 2020 Coaching in Organisaties | Webdesign by Webdelta.