Future Proof - Investeren in professionele ontwikkeling?

Neem vrijblijvend contact op

  • Supervisie

    supervisieSupervisie - competenties (team)coach; zelflerend vermogen; leercontext

    Supervisie wordt ingezet voor (team)coaches, MZ-opleiders/adviseurs, (HR)professionals en managers die er dagelijks alleen voor staan in hun werk. Vanuit een diversiteit aan interventiemogelijkheden gericht op het faciliteren van het zelfsturend, zelflerend en zelfoplossend vermogen bij jou als professional (coach, teamcoach, supervisor) en bij jou klanten (professionals en teams; managers/teamcoördinatoren). De verdere ontwikkeling van competenties van jou als (team)coach en jouw praktijk zijn leidend in dit supervisieproces. Astrid Anna Kuin heeft zelf haar opleiding tot supervisor in 1992 afgerond en coacht professionals, managers en teams en verzorgt mede de Leergang Coaching en Coachend Leiderschap (HR)professionals, managers en (team)coaches gecertificeerd met het European Quality Award.

  • Intervisie voor (team)coaches, professionals, MZ- opleiders, managers, interne begeleiders

    intervisie 11Intervisie voor leerkrachten, interne coaches/begeleiders, professionele leergemeenschappen, (team)coaches, afdelings- en teamcoördinatoren, (HR)professionals en leidinggevenden, MZ-opleiders/adviseurs: het met collega’s bespreken van werkgerelateerde kwesties om daarmee het eigen leren en gewenste resultaten te verbeteren. Intervisie, ook voor leerteams en zelfsturende teams, kan je helpen een goede aanpak of oplossing voor een actueel werkprobleem te vinden. Succesvolle intervisie vanuit oplossingsgericht coachen: reflectie en actie (action learning). Inzet vanuit breed pakket aan methoden passend bij de context en gewenste ontwikkelingen van het leerteam/ intervisiegroep; leren en werken vanuit successen ('Broaden-and-Build': groeien innoveren en leren met behulp van positieve en constructieve feedback). Aandacht voor de context van de organisatie en de ontwikkelingen (naar zelfsturende) teams; best practices en worst practices: lerend en zelfoplossend vermogen van het leerteam (intervisiegroep; zelfsturend team) versterken met spin-off naar de praktijk om van steeds meer betekenis en waarde te zijn voor klant en omgeving.

  • Masterclass Oplossingsgericht Coachen, Proactief Leiderschap, (Team)Ondernemerschap

    Oplossingsgericht coachenCoachen op kracht en successen voor (interne) coaches en andere professionals, coachende managers, (team)coaches bij organisatieontwikkeling naar zelforganiserende en zelfsturende teams en organisaties. Hoe future proof is uw organisatie? Een team is een levend en lerend systeem die waarde toevoegt aan haar klanten en organisatie.Het directe contact met de klant en diens omgeving, maakt dat juist de professionals en het team vanuit het leer- en verbeterpotentieel steeds optimaler en klantgerichter - lees klanttevredenheid - gaan werken. Hoe zet je met elkaar optimaal talenten en kwaliteiten in vanuit eigenaarschap, verantwoordelijkheid en zelfsturing. Hoe stem je proactief leiderschap en (team)ondernemerschap optimaal af op de ontwikkelingen in de markt/omgeving en gewenste resultaten. Profilering, communicatieve stijl en vaardigheden vanuit klanttevredenheid en (kleine) successen. Op interactieniveau inzetten van oplossingsgericht coachen van zelfsturend en zelfoplossend vermogen van medewerkers, professionals en teams vanuit successen en toekomstgericht focus! Inzetten van professionele en constructieve feedback met behulp van het acht stappen model:... 

     

  • Masterclass Oplossingsgericht Coachen & Persoonlijk Leiderschap in het Onderwijs

     

     Oplossingsgericht coachenDe “Masterclass Oplossingsgericht Coachen & Persoonlijk Leiderschap in het Onderwijs” helpt u om medewerkers te coachen naar de gewenste verandering in gedrag en vaardigheden. Omdenken en omhandelen; u bent zelf de sleutel in uw communicatie naar de ander.

    Gewenste verandering

    De huidige organisatieontwikkelingen vragen van leidinggevenden een leiderschapsstijl die vanuit verbinding en vertrouwen het zelfsturend en oplossend vermogen bij de medewerkers versterkt. Oplossingsgericht werken gaat er vanuit dat de medewerker de expertise heeft zelf zijn/haar oplossingen in te zetten. Dit vraagt om een andere stijl van communiceren en leiderschap, van sturen naar loslaten, van controle naar vertrouwen. Coachende vaardigheden van de leidinggevende zijn hierbij belangrijk. 

  • Trainingen Oplossingsgerichte Gespreksvoering

    Oplossingsgericht coachenMet deze training oplossingsgerichte gespreksvoering leert u op basis van praktijkvoorbeelden hoe u gesprekken positief, oplossingsgericht gaat voeren, waarbij u de ander uitnodigt tot zelfsturing en verantwoordelijkheid te nemen. U krijgt inzicht in uw eigen stijl van gespreksvoering en leert deze bij te sturen naar de gewenste veranderingen/doelen en gedrag bij uw klanten, uw medewerkers en collega’s. Uiterst geschikt en pragmatisch acht stappen model, oefenen baart kunst. In te zetten bij gewenste professionele ontwikkeling in uw organisatie en ook met uitstekend resultaat bij organisatieontwikkelingen naar zelfsturende teams. En uiterst geschikt voor professionals en managers van ook de non-profit sector in het contact en de communicatie met de steeds mondiger klanten. Zie ook onze training klantgerichte communicatie en gespreksvoering.

     

  • Vitaliteitsprogramma en duurzame inzetbaarheid

    huis van werkvermogenVitaliteitsprogramma en Oplossingsgericht coachen: het huis van werkvermogen als sleutel tot duurzame inzetbaarheid en vitaliteit bij professionals, teams en leidinggevenden. Hoe herken je de knelpunten op de diverse verdiepingen en hoe de knelpunten op de "werk"-verdieping, de 'normen en waarden'-verdieping, de çompetenties'-verdieping en de 'gezondheidsverdieping' te voorkomen/herstellen? Vitaliteit en een evenwichtige Work/Life Balance: oplossingsericht coachen en werken vanuit talenten, krachtbronnen en successen.

Visie en Werkwijze

Intake

  • Achtergrond/aanleiding van uw vraag
  • Invloed vanuit de omgeving
  • Organisatiecultuur en communicatie
  • Stijlen van leidinggeven; samenwerking
  • Gewenste veranderingen/resultaten

Maatwerk

  • Oplossingsgericht trainen/coachen vanuit successen en mogelijkheden
  • Klantgericht en persoonlijk ondernemerschap
  • Nieuwe vaardigheden en gedrag
  • Praktijk en doelgericht

Investeren in professioneel kapitaal

  • Open communicatie, positieve focus en professionele feedback
  • Verbindend leiderschap
  • Zelfsturende professionals en teams
  • Van controle naar vertrouwen

Waarom ons?

  • Allround coaches en trainers;
  • Ruim 25 jaar ervaring;
  • Praktisch en doelgericht;
  • Coaching van professionals en managers uit profit en non-profit organisaties.
Copyright © 2000 - 2017 Coaching in Organisaties | Webdesign by Semster.