Future Proof - Investeren in professionele ontwikkeling?

Neem vrijblijvend contact op

  • Leergang Coaching, Coachend en Persoonlijk Leiderschap

    sail2Certificaat NOBCO/EMCC European Quality Award - gecertificeerd programma

    Leergang Coaching, Coachend en Persoonlijk Leiderschap - leidinggevenden, interne coaches/begeleiders, professionals/leerkrachten 

    • Persoonlijke Leiderschap binnen de context van de lerende organisatie
    • Faciliteren van zelfsturend leren en werken
  • Teamcoaching Mindfulness in Leiderschap

    cl1Coachend leidinggeven, persoonlijk leiderschap en Mindfulness
    Draagkracht en draagvlak; opmerkzaam zijn
    Bewegen van doe-modus naar zijns-modus
    Aandacht voor je “eigen voeding”
    Flow versus roofbouw; signalen

  • Oplossingsgericht Werken

    bron kleinOplossingsgericht Werken voor professionals en/of managers die deze overgang in organisatieverandering naar zelforganiserende teams begeleiden en faciliteren naar steeds meer zelfsturend vermogen bij de (interne) klant.

  • Leergang (Team)Coachen Zelforganiserende/Zelfsturende Teams

     

    zelfsturendIn de Leergang (Team)Coachen Zelfsturende/Zelforganiserende Teams bepaalt u als organisatie uw visie op zelfsturing. Hoe voert u met de professionals binnen uw organisatie de zelforganiserende en zelfsturende  teams in? U leert teams en professionals te coachen naar steeds meer zelfsturing. Zelfsturende teams zijn een essentieel onderdeel van de lerende en klantgerichte organisatie.

  • Professionals zelfsturende / zelforganiserende teams Oplossingsgerichte Communicatie

    zelfsturendDoelgroep: professionals/teams in organisatieveranderingsprocessen naar zelforganiserende en zelfsturende teams, om elkaar onderling oplossingsgericht te coachen naar steeds meer zelfsturend en zelfoplossend vermogen (regie en verantwoordelijkheid kunnen nemen binnen daarbij behorende randvoorwaarden en kaders). Vanuit respect, vertrouwen en in dialoog. Intrainen en toepassen vanuit open communicatie en oplossingsgericht (samen)werken en oplossingsgerichte coachingsvaardigheden. De ervaringen vanuit de praktijk zijn hierin leidend. Aandacht voor: besluitvorming en adviesmethode, vergaderen, teambuilding, professionele feedback, teamrollen en benutten/afstemmen verschillende stijlen en kwaliteiten, leer- en verbetercyclus (op basis van SWOT; gewenste resultaten en kwaliteit). Teams en professionals als lerend team om performance naar klant en markt/omgeving te optimaliseren. Professionele feedback en feed forward. 

  • Masterclass Oplossingsgericht Coachen, Proactief Leiderschap, (Team)Ondernemerschap

    Oplossingsgericht coachenCoachen op kracht en successen voor (interne) coaches en andere professionals, coachende managers, (team)coaches bij organisatieontwikkeling naar zelforganiserende en zelfsturende teams en organisaties. Hoe future proof is uw organisatie? Een team is een levend en lerend systeem die waarde toevoegt aan haar klanten en organisatie.Het directe contact met de klant en diens omgeving, maakt dat juist de professionals en het team vanuit het leer- en verbeterpotentieel steeds optimaler en klantgerichter - lees klanttevredenheid - gaan werken. Hoe zet je met elkaar optimaal talenten en kwaliteiten in vanuit eigenaarschap, verantwoordelijkheid en zelfsturing. Hoe stem je proactief leiderschap en (team)ondernemerschap optimaal af op de ontwikkelingen in de markt/omgeving en gewenste resultaten. Profilering, communicatieve stijl en vaardigheden vanuit klanttevredenheid en (kleine) successen. Op interactieniveau inzetten van oplossingsgericht coachen van zelfsturend en zelfoplossend vermogen van medewerkers, professionals en teams vanuit successen en toekomstgericht focus! Inzetten van professionele en constructieve feedback met behulp van het acht stappen model:... 

     

  • Masterclass Oplossingsgericht Coachen & Persoonlijk Leiderschap in het Onderwijs

     

     Oplossingsgericht coachenDe “Masterclass Oplossingsgericht Coachen & Persoonlijk Leiderschap in het Onderwijs” helpt u om medewerkers te coachen naar de gewenste verandering in gedrag en vaardigheden. Omdenken en omhandelen; u bent zelf de sleutel in uw communicatie naar de ander.

    Gewenste verandering

    De huidige organisatieontwikkelingen vragen van leidinggevenden een leiderschapsstijl die vanuit verbinding en vertrouwen het zelfsturend en oplossend vermogen bij de medewerkers versterkt. Oplossingsgericht werken gaat er vanuit dat de medewerker de expertise heeft zelf zijn/haar oplossingen in te zetten. Dit vraagt om een andere stijl van communiceren en leiderschap, van sturen naar loslaten, van controle naar vertrouwen. Coachende vaardigheden van de leidinggevende zijn hierbij belangrijk. 

  • Trainingen Oplossingsgerichte Gespreksvoering

    Oplossingsgericht coachenMet deze training oplossingsgerichte gespreksvoering leert u op basis van praktijkvoorbeelden hoe u gesprekken positief, oplossingsgericht gaat voeren, waarbij u de ander uitnodigt tot zelfsturing en verantwoordelijkheid te nemen. U krijgt inzicht in uw eigen stijl van gespreksvoering en leert deze bij te sturen naar de gewenste veranderingen/doelen en gedrag bij uw klanten, uw medewerkers en collega’s. Uiterst geschikt en pragmatisch acht stappen model, oefenen baart kunst. In te zetten bij gewenste professionele ontwikkeling in uw organisatie en ook met uitstekend resultaat bij organisatieontwikkelingen naar zelfsturende teams. En uiterst geschikt voor professionals en managers van ook de non-profit sector in het contact en de communicatie met de steeds mondiger klanten. Zie ook onze training klantgerichte communicatie en gespreksvoering.

     

  • Vitaliteitsprogramma en duurzame inzetbaarheid

    huis van werkvermogenVitaliteitsprogramma en Oplossingsgericht coachen: het huis van werkvermogen als sleutel tot duurzame inzetbaarheid en vitaliteit bij professionals, teams en leidinggevenden. Hoe herken je de knelpunten op de diverse verdiepingen en hoe de knelpunten op de "werk"-verdieping, de 'normen en waarden'-verdieping, de çompetenties'-verdieping en de 'gezondheidsverdieping' te voorkomen/herstellen? Vitaliteit en een evenwichtige Work/Life Balance: oplossingsericht coachen en werken vanuit talenten, krachtbronnen en successen.

  • Training Timemanagement

    ImageTraining Timemanagement en proactief leiderschap

    Een training voor het team of een Intensive voor u als manager of als professional: Maatwerk met effectieve tools voor timemanagement! 

     

  • Training Klantgerichte Communicatie - Gespreksvoering

    klantgerichtTraining klantgerichte gespreksvoering: Effectief communiceren voor (financiële) adviseurs, professionals, portfolio managers, teamleiders/coördinatoren en directie/management/schoolleiders en bestuurders. Deze training klantgerichte gespreksvoering is een In Company training en ondersteunt in het klantgericht handelen en performance zowel intern klantgericht naar uw medewerkers en professionals als ook klantgericht luisteren en acteren naar uw klant/doelgroep. Van crisis naar kans! Van klacht naar kracht!

  • Training Krachtgerichte Gespreksvoering

    klantgerichtProfessionals, teamleiders/coördinatoren en directie/management.
    Deze training krachtgerichte gespreksvoering is In Company ontwikkeld en op aanvraag op te vragen. Deze training is opgezet vanuit oplossingsgericht coachen en stappenplan. Kid skills.

  • Organisatiecoaching (HR)professionals, adviseurs

    organisatie coaching (HR/MD) professionals, adviseurs, managers/coaches

    • Faciliteren van zelfsturend leren en werken
    • Leiderschapsstijlen en organisatieontwikkeling
  • Vitaliteitsprogramma

    ImageVitaal Leiderschap

    Mindfulness is een manier om aandacht te geven, bewust, ìn dit moment, zonder oordeel.
    Een training om vanuit een evenwichtige energiebalans klantgericht te werken, vitaal leiderschap te ontwikkelen en te versterken! Zie ook Coaching bij stress/werkdruk naar meer vitaliteit: Work/Life Balance op deze website.

  • Training TA en Persoonlijke effectiviteit

    ImageAls we een positief stroke patroon hebben, mogen we aannemen dat we waarschijnlijk productief zullen zijn in ons werk. Maar als de strokes die we leerden te krijgen negatief of conditioneel waren, kan het zijn dat ons strokepatroon onproductief is binnen de huidige werkomstandigheden.

  • Teambuilding tapas y architectura in Barcelona

    BarcelonaCoaching Intensive - Executive Coaching – Persoonlijke APK - Teamuitje

    Managers en professionals, een retraite om op te laden en inspiratie op te doen.

    Inspiratie: architect van jouw loopbaan en leven

Visie en Werkwijze

Intake

  • Achtergrond/aanleiding van uw vraag
  • Invloed vanuit de omgeving
  • Organisatiecultuur en communicatie
  • Stijlen van leidinggeven; samenwerking
  • Gewenste veranderingen/resultaten

Maatwerk

  • Oplossingsgericht trainen/coachen vanuit successen en mogelijkheden
  • Klantgericht en persoonlijk ondernemerschap
  • Nieuwe vaardigheden en gedrag
  • Praktijk en doelgericht

Investeren in professioneel kapitaal

  • Open communicatie, positieve focus en professionele feedback
  • Verbindend leiderschap
  • Zelfsturende professionals en teams
  • Van controle naar vertrouwen

Waarom ons?

  • Allround coaches en trainers;
  • Ruim 25 jaar ervaring;
  • Praktisch en doelgericht;
  • Coaching van professionals en managers uit profit en non-profit organisaties.
Copyright © 2000 - 2017 Coaching in Organisaties | Webdesign by Semster.