Future Proof - Investeren in professionele ontwikkeling?

Neem vrijblijvend contact op

stress verzuimCoaching Training schoolleiders preventie verzuim en inzet leiderschapsvaardigheden vanuit het huis van werkvermogen. Stel je eigen leerteam samen of teken in op een Intensive Training/Coaching on the job.  "You can't change the waves, but you can learn how to surf them".

  • Lerende teams en lerende organisaties: elkaar coachen op verdere professionalisering; leren van fouten (professioneel kapitaal; lerende professionals)
  • Oplossingsgericht coachen vanuit sterkteperspectief en eigen regie
  • Afspraken cultuur; elkaar coachen naar afsprakencultuur vanuit eigenaarschap en zelfsturend en zelf-oplossend vermogen
  • Communicatieve en coaching vaardigheden om leerkrachten te begeleiden
  • Vergadertechnieken; coachen van teams en professionals vanuit eigenaarschap
  • Leerstijlen en cirkel van ervarend leren: leren door te doen/inbreng praktijkvoorbeelden; afstemmen op diverse leerstijlen
  • Professionele en constructieve feedback
  • Kwaliteitenkwadrant
  • Communicatie, luisterend oor, vangnet; veilig leerklimaat met elkaar creëren
  • Fasen in teamontwikkeling en leiderschapsstijl
  • Hoe ga je om met weerstand
  • Ervarend leren, GROW-model
  • Situationeel leiderschapsmodel; afhankelijk van situatie leerkracht passende leiderschapsstijl kunnen inzetten
  • Systemisch werken
  • Oplossingsgericht Coach model
  • Transactionele Analyse

Een van onze klanten aan het woord: “Als ik denk aan werkstress is het hoeveelheid, complexiteit, het maken van de juiste keuzes, mijn valkuilen die opspelen. “. Tijdens de coaching geleerd in te zien wat ik ben gaan doen om deze werkstress te verminderen:  plannen, strategisch werken, kwetsbaarheid tonen, zorgen voor ontspanning, hulp vragen, denken in oplossingen in plaats van problemen, tijd en ruimte nemen.”. 

 

Balans en zelfzorg; begrenzen en ontspannen: Coaching aan zee of op locatie klant

Persoonlijke coaching om je werk op prettiger wijze te doen vanuit meer ontspanning en werkplezier. Hoe ga jij om met stress en werkdruk? Stress kun je het beste vergelijken met een boog van pijl en boog. De spanning in de boog geeft de pijl energie om zijn doel te bereiken. Zonder stress in de boog komt de pijl nergens. Als men de boog echter te hard en te lang aanspant of 'over-spant', dan verliest deze zijn veerkracht en breekt uiteindelijk in tweeën. Hoe hoog leg jij de lat? Hetzelfde gebeurt als men na gebruik vergeet te 'ont-spannen'. Veerkracht en positieve stress gaan over toegenomen alertheid, concentratie en een stimulans van creativiteit en lichamelijk een stimulans voor de spierfunctie en het hart, groter uithoudingsvermogen, grotere weerstand tegen pijn. Bij negatieve langdurende stress is er verminderde aandacht en concentratie en fysieke signalen, gemakkelijker vermoeibaarheid en verminderde immuniteit. Het goed hanteren van stresssituaties kan een fantastisch gevoel geven op het moment zelf en ook als we later van het resultaat genieten. 

Aanvraag Amsterdamse Lerarenbeurs vanaf 14 maart 2017! Tussen 14 maart en 22 april 2017 kunnen leraren en schoolleiders van een Amsterdamse school (PO/VO/MBO incl. speciaal onderwijs) een Amsterdamse Scholen- en Lerarenbeurs aanvragen voor het schooljaar 2017-2018 of de komende twee schooljaren, dus 2017-2018 en 2018-2019. Lees hier hoe u subsidie kunt aanvragen.

Praktijk coachen klanten en teams voorjaar 2017

Het is week 1 in 2017, we pakken het coachen met bestaande klanten weer op. In gesprek met klanten valt me op, hoe hoog de werkdruk weer is deze week, met deadlines, projecten, gewenste resultaten, winst, kwaliteit. Lees meer ...

Ongeveer 85% van de lichamelijke klachten heeft te maken met te lang een te hoge werkdruk en het ontkennen van je lichamelijke signalen of feedback vanuit je (nabije) omgeving. Hoe leer jij voor jezelf je regie en verantwoordelijkheid te nemen op een gezondere balans werk/privé? Hoe ziet jouw energiebalans er uit? Ben je soms te betrokken en is het nodig grenzen te stellen? Afstand te nemen? En naast zorg op de ander ook je eigen zorg (beter te gaan) regelen? Timemanagement in te zetten en te leren te begrenzen? Wat geeft jou energie en hoe tank jij bij? Hoe het piekeren of de perfectionist in jezelf te herkennen en bij te sturen? Vanuit meer compassie, mildheid en mededogen naar jezelf? Hoe je ontspanning in te bouwen, zodat de boog niet te lang gespannen staat. Hoe je rust, reflectie en ontspanningsmomenten in te bouwen gedurende je werkdagen en gedurende de gehele week. Je krijgt meer inzicht in je eigen patronen binnen je werk en hoe deze op gezonde wijze bij te sturen (bij jou passend gedrag op je voeding, beweging, ontspanning en slaap). We maken gebruik van ontspanningsoefeningen (onder andere meditatie en ademhalingsoefeningen vanuit de Mindfulness), die voor jou passend zijn. Voor iedere klant werken wij vanuit maatwerk: wat is voor jou belangrijk in je gewenste verandering? De coach ondersteunt je hierin met het acht stappenmodel, waarbij we je uitnodigen meer passend gedrag in te zetten vanuit je kwaliteiten.

"Nobody can go back and start a new beginning,

but anyone can start today and make an new ending.". -  Maria Robinson

 

De beste manier om je toekomst te voorspellen is haar zelf vorm te geven, vanuit compassie en dialoog, klantgericht en duurzaam. Elkaar en jezelf te coachen op een creatieve en positieve leerspiraal. Professionals - Winning en veerkrachtige teams: vanuit vitaliteit en een lerende mindset obstakels te omarmen en van te leren vanuit het innerlijk en teamkompas.

The future belongs to a very different kind of person with a very different kind of mind – creators and empathizers, pattern recognizers and meaning makers. 
Daniel Pink

Coaching a la Carte - Verdere professionele ontwikkeling op vitaal en proactief leiderschap voor professionals in winning teams, vanuit vitaliteit en veerkracht en een lerende mindset – waarderend,  proactief en coachend leiderschap vanuit verbinding en vertrouwen - positieve, constructieve en toekomstgerichte feedback en feed forward - omdenken/handelen vanuit kansen en mogelijkheden - om van steeds meer waarde en betekenis te zijn voor je klanten/doelgroepen - en  elkaar uit te dagen en te ondersteunen in (team)ondernemerschap - met aandacht op een evenwichtige Work/Life Balance voor 2017! Coaching a la Carte is of specifiek een kort aantal coachingssessies of een combinatie van coaching en training (binnen je opleidingsbudget) afgestemd op gewenste professionele ontwikkeling - maatwerk. Vraag de informatie op via korte belafspraak via mail.

De coaches van Coaching in Organisaties zijn de afgelopen 25 jaar ingezet op coachen bij stress en werkdruk. Tijdens een eerste (telefonische) afspraak is er voor de coach en jezelf de ruimte je huidige en gewenste situatie te benoemen en vragen over onze werkwijze te stellen. Astrid Anna Kuin, is senior coach en trainer en werkt met methodieken vanuit Transactionele Analyse, systemisch werk, mindfulness en ademhalings- en ontspanningsoefeningen en Tai Chi Qigong. Daarnaast is zij opgeleid vanuit RET, het enneagram en de positieve psychologie, waarbij wij werken met de klant aan zelfwaardering en zelfvertrouwen: vanuit vertrouwen, mededogen en compassie. Vanuit je innerlijk kompas keuzes te maken, te leren te begrenzen en te optimaliseren vanuit positieve focus en balans. Wij werken landelijk en op locatie Castricum aan zee, waarbij we ook aan zee of in het duingebied (direct achter station Castricum) kunnen coachen.

Coaches - Allround coaches - Ruim 25 jaar ervaring

astridanakuinOnze partners zijn allround coaches met ervaring op stressmanagement en coaching op vitaliteit. Bij vragen over coaching: neemt u geheel vrijblijvend contact op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. via onze partner en contactpersoon mw. drs. Astrid Anna Kuin of 0646065362. Wij coachen en ondersteunen professionals, medewerkers en managers in hun gewenste ontwikkeling vanuit positieve psychologie, het pragmatisch model van oplossingsgericht werken en coachen, zie de Master Oplossingsgericht Werken en de Master Oplossingsgericht coachen en persoonlijk leiderschap.

Eindevaluatie over persoonlijke coaching bij stress - Young professional 

"Ik heb meer inzicht gekregen in stressfactoren, wat levert te veel spanning op en waar voel ik me nog comfortabel bij (of eventueel als gezonde spanning). Ik heb geleerd hoe ik door zelf anders om te gaan met situaties en door er anders over te gaan denken, zelf ook invloed kan uitoefenen op de ervaring van stress. Een belangrijke factor hierbij was dat ik vrijwel altijd de lat te hoog leg voor mezelf, perfectionistisch ben en niet wil falen. Door de gedachten die hiermee gepaard gaan om te buigen, en meer te leren luisteren naar de ‘relaxte’ kant in mijzelf die wel vertrouwen heeft, wordt het gemakkelijker om met lastige situaties om te gaan. Daarnaast heb ik een duidelijker beeld gekregen van welke werkzaamheden en aspecten op het werk energie nemen en welke energie geven. En handvatten gekregen om naast werk ook weer voldoende op te kunnen laden. Over  de coach: Heel positief, Astrid Anna had altijd veel aandacht voor en inzicht in waar ik op dat moment stond en waar de behoefte lag. Ze heeft veel kennis en ervaring als coach en gebruikt dat ook. Daarnaast is ze als persoon erg empathisch, open, betrokken en bemoedigend. Ook buiten de sessies zocht ze contact, ze herinnerde me bijvoorbeeld aan de opdrachten of kwam met nieuwe opdrachten.".  

Eindevaluatie over persoonlijke coaching/APK - Manager

Over de coach: “de persoonlijke kenmerken (eerlijk, open, integer, vertrouwelijk, gelijkwaardig, aandachtig, luisterend) van Astrid Anna als coach; haar inzet; haar professionaliteit (luisterhouding, vragend vermogen, intuïtie, fijne feedback, verbinden): haar kennis van zaken; haar flexibiliteit; haar interventies.”. Behalen van de gewenste resultaten door deze klant:  "Ik wilde graag aandacht voor persoonlijke ontwikkelpunten die me soms belemmerden in mijn werk, in mijn prestaties. Ik wilde werken aan mijn professioneel zelfvertrouwen, mijn zelf-kritische kant verminderen, bewuster leren stil te staan bij successen, in veranderingen rust nemen en er voor zorg te dragen dat elk teamlid binnen het proces blijft, mijn werktempo in de gaten houden, goed prioriteiten stellen zonder mijzelf daarbij altijd op de laatste plaats te zetten, flexibel te leren zijn in het inzetten van mijn leiderschapsstijlen, mijn coachende vaardigheden versterken, mijn kwetsbaarheid meer tonen, me minder verantwoordelijk voelen, verantwoordelijkheid delen, soms eerder grenzen te leren stellen, complimenten te leren ontvangen.”. … “Ik heb zoveel geleerd…! Het was hard werken en vroeg soms om moed, maar de manier van begeleiding/coaching was voor mij zeer motiverend. Bovenstaande leerdoelen zijn ook bereikt.

Kortdurende sessies Vitaliteitsprogramma: coaching bij stress, werkdruk naar meer vitaliteit; drie sessies

Onze coaches worden steeds vaker ingezet om medewerkers binnen organisaties kortdurend te coachen met een drietal coachingssessies; bij profit en non-profit organisaties zoals het Rode Kruis Vitaliteitsprogramma. Feedback van klanten: "Kort maar op het juiste moment en een goede impuls! Tijd om stil te staan en te verwoorden met een sparringpartner; ik werd goed begrepen: dat gaf nieuwe impuls.". Thema's zijn onder andere gewenste persoonlijke en professionele ontwikkeling, beter leren om te gaan met werkdruk en de work/life balance, aandacht voor stress en timemanagement. Het coachen levert de medewerker inzicht in zijn/haar persoonlijk stijl, overview en focus, bijsturing door ander en meer passend gedrag in te zetten voor de gewenste verandering. De coach helpt je hoe je vitaliteit naar je eigen praktijk vertaalt en toepast. Je kunt geheel vrijblijvend contact met ons opnemen via onze contactpersoon Astrid Anna Kuin  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  of 06-46065362. Iedere klant heeft zijn/haar eigen persoonlijke stijl met daarmee gepaard gaande ontwikkelingsthema's. Met 25 jaar ervaring in het coachen, stemt de coach zijn/haar methode af op de gewenste resultaten bij jou als klant. Voel je vrij hiertoe kort telefonisch contact met ons op te nemen (spontaan of een belafspraak via mail). Onze coaches werken zowel in profit als non-profit organisaties in geheel Nederland. , Astrid Anna Kuin is met Evert Hulleman trainer op persoonlijk leiderschap en communicatie en teambuilding/ontwikkeling. Zij heeft de afgelopen 20 jaar coaches, professionals en managers opgeleid in de door NOBCO/EMCC met het European Quality Award certificaat erkende Leergang Coaching en Coachend Leiderschap onder andere voor de adviseurs van afdeling Interculturele Communicatie van het Koninklijk Instituut van de Tropen (KIT). Als ook de Masterclass Oplossingsgericht Coachen en Persoonlijk Leiderschap voor het Rode Kruis.

 

Coaching

aakuin1Daarnaast worden wij ook vaak ingezet voor langduriger coaching: na een intakegesprek met de klant volgt een specifiek plan van aanpak. In overleg met de contactpersoon van de organisatie en daar waar nodig afgestemd op het advies van de bedrijfsarts en andere deskundigen, wordt het aantal sessies en plan van aanpak vastgelegd in een contract.

Met de klant wordt een psychologisch contract afgesloten gericht op commitment en zelfsturing van de klant in het coachingstraject. Na het intakegesprek worden de aandachtspunten voor de klant en de gewenste resultaten vastgelegd in het psychologisch contract. De klant werkt gedurende het coachingstraject aan huiswerkopdrachten en oefeningen. Op basis van de leerthema’s van de klant maken we in overleg met de actuele vragen van de klant een keuze uit methoden en technieken.

Halverwege het coachingstraject volgt een tussentijdse evaluatie eventueel met informatie en feedback van de overige betrokkenen. Op basis van deze informatie worden de gewenste resultaten en werkwijze zo nodig bijgesteld. Bij de eindevaluatie worden enerzijds resultaten benoemd en anderzijds onderzocht in hoeverre nazorg, een of twee follow-up sessies gewenst is.

Werkwijze

  • Intake met klant en opdrachtgever
  • Plan van Aanpak; tussentijdse en eindevaluatie
  • Logboek en werkboek met hand-outs en oefeningen voor de klant
  • Follow-up; eventueel aantal follow-up sessies om het traject van de klant te borgen.

 

Evaluaties klanten over coaching - Wat levert het op?

Kun je een omschrijving geven wat de coaching je heeft opgeleverd?

Klant 1: Meer duidelijkheid over mijn mogelijkheden en wensen wat betreft carriere ontwikkeling, ik ben echt even stil gaan staan bij wat ik echt belangrijk vind en waar ik me goed bij voel. 

Klant 2: Het heeft me geholpen om weer goed naar mijn gevoel te luisteren. En om weer goed na te denken over wat echt goed voor me is.

Klant 3: Een moment van rust en zelfreflectie over onzekerheid en functioneren in een nieuwe baan in een onrustige periode in mijn leven. En een mogelijkheid om me eerlijk te kunnen uitspreken over mijn werk in relatie tot mijn persoonlijke leven en gezondheid. Iemand die met mij meekijkt over hoe ik het (ook) kan zien, kan aanpakken.

Klant 4: Meer inzicht in de keuzes die ik maak, meer nadenken over de afwegingen die daarbij een rol spelen. Ook meer inzicht in mezelf, waarbij het prettig was dat niet alleen de werksituatie werd besproken, maar ook mijn privéleven. Die hebben toch invloed op elkaar. Goed om zaken in een bepaald perspectief te zetten.

Klant 5: -       Overzicht  -       Rust  -       Inzicht in werkwijze

Klant 6: Astrid heeft me geholpen om van een afstand naar mijn team te kijken en beter aan te sluiten bij de individuele behoeften van de medewerkers. Ze heeft me ook laten zien dat datgene wat ik tot nu toe gepresteerd heb iets is om trots op te zijn. Ze heeft me geholpen lastige gesprekken voor te bereiden en te analyseren wat ik uit die gesprekken wil halen. Ik weet ook waar ik nog aan moet werken.

Klant 7: Beter balans in werk en privé. Ook het maken van de juiste keuzes op basis van eigen competenties en wensen en mogelijkheden

Hoe werkt de coaching door in je dagelijks leven:

Klant 1: Meer vertrouwen in mijn eigen kracht en functioneren. Niet teveel bezig met wat collega’s denken of vinden, maar geloof in mezelf en doen wat ik graag wil doen of zeggen.

Klant 2: Het heeft voor weer voor wat lucht en beweging gezorgd. Ik kijk weer wat bewuster naar wat ik doe en waarom ik dat doe. Dat heeft mij weer wat meer rust en meer energie gegeven. Hoewel ik toch ook merk dat ik daar nog steeds heel voorzichtig mee moet zijn.

Klant 3: Op het moment dat ik Astrid Anna benaderde had ik totaal geen overzicht meer van de vele werkzaamheden die er lagen te wachten. Ik kreeg last van paniek gevoelens en sliep slecht.

Nu gaat het een stuk beter. Ik ben er nog niet, maar heb zeker het gevoel weer overzicht te hebben en heb bijna geen last meer van paniek vanwege de vele klussen die liggen te wachten. Moet nog wel werken aan mijn manier van werken door een goede planning te maken en deze ook te volgen.

Klant 4: Ik ben heel tevreden over het coachingstraject. Ik heb ook veel steun ervaren voor mijn aanpak en heb ook een beter beeld van waar ik vandaan kom en waar ik naar toe wil met mijn team en de afdeling.

In je eigen bewoordingen hoe tevreden je bent over je coachingstraject?

Klant 1: Erg tevreden. Ik begon zonder verwachtingen, maar heb er echt wat uitgehaald in die drie sessies. Astrid Anna geeft je een gevoel van vertrouwen en de ruimte om je open te stellen en te reflecteren. Ze houdt je een spiegel voor en doet dat met leuke opdrachtjes, vragen en kaarten. Deze manier spreekt me aan.    

Klant 2: Ik vond het fijn. Ook om vooraf ‘gedwongen’ te worden om terug en vooruit te kijken. Actief met mijn eigen gevoel en ontwikkeling bezig te zijn. Zeer tevreden ben ik dus.

Klant 3: Ik was heel erg tevreden. Ik vond het prettig om met Astrid Anna te praten, er was een klik. En ik vind het bijzonder dat onze organisatie haar personeel deze coaching aanbiedt.

Klant 4: Over het coachingstraject ben ik heel tevreden. Astrid Anna nam de tijd, stelde je op je gemak en had ook het gevoel dat je alles aan de orde kon brengen. Door het stellen van bepaalde vragen en/of oefeningen krijg je meer inzicht.

Klant 5: Ik ben heel blij met Astrid als coach. Heb echt heel veel aan haar gehad. Door haar steun voelde het ineens of ik er niet meer alleen voor stond.

Zou je deze coach bij andere collega’s aanbevelen?

Klant 1: Ja. Ik vind Astrid Anna erg professioneel, open, hartelijk, ze luistert goed en stelt ook vragen die je aanzetten tot dieper denken. Daarnaast is haar praktijkruimte fijn en is haar agenda flexibel.

Klant 2: Ja zeker!  Deze coach zou ik zeker bij collega’s aanbevelen, aangezien ik tevreden ben over het traject!

Klant 3: Ik zou deze coach zeker aanbevelen. Ik heb heel erg bewust gekozen voor Astrid Anna Kuin naar aanleiding van haar profiel of deze bij mij zou kunnen passen, om mij te kunnen coachen op basis van kennis kunde en vaardigheden.

surfer coach

 

U kunt deze coaching ook als Intensive inzetten: u neemt dan een aantal aaneengesloten dagen coaching en verblijft hier in de buurt in een van de accomodaties. U boekt per dag een sessie, afwisselend aan zee en in de praktijkruimte Mient Castricum. De praktijk leert dat u met het creëren van uw eigen ruimte en tijd, steviger in uw schoenen staat (fokus; keuzes vanuit uw eigen kompas en gewenste koers/snelheid). Wij trainen dan ook met elkaar vanuit de Compassie en Mindfulnesstraining om structureel rust en ademruimte in te bouwen. 

 

Visie en Werkwijze

Intake

  • Achtergrond/aanleiding van uw vraag
  • Invloed vanuit de omgeving
  • Organisatiecultuur en communicatie
  • Stijlen van leidinggeven; samenwerking
  • Gewenste veranderingen/resultaten

Maatwerk

  • Oplossingsgericht trainen/coachen vanuit successen en mogelijkheden
  • Klantgericht en persoonlijk ondernemerschap
  • Nieuwe vaardigheden en gedrag
  • Praktijk en doelgericht

Investeren in professioneel kapitaal

  • Open communicatie, positieve focus en professionele feedback
  • Verbindend leiderschap
  • Zelfsturende professionals en teams
  • Van controle naar vertrouwen

Waarom ons?

  • Allround coaches en trainers;
  • Ruim 25 jaar ervaring;
  • Praktisch en doelgericht;
  • Coaching van professionals en managers uit profit en non-profit organisaties.
Copyright © 2000 - 2017 Coaching in Organisaties | Webdesign by Semster.